IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големите автомобилни компании в Китай

Чуждестранните концерни продължават да инвестират в нови заводи въпреки забавянето на икономическия растеж

Най-големите автомобилни компании в Китай

Чуждестранните автомобилни производители продължават да инвестират в свои заводи в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, макар че най-голямото икономическо забавяне в страната от четвърт век насам заплашва ръста на продажбите в бранша, предава Ройтерс.
Най-големите автомобилни компании в Китай
Снимка: Ройтерс

Пазарните лидери Volkswagen AG и General Motors не показват никакви признаци на отказване от планираните си инвестиции, докато Toyota Motor и Ford Motor също преследват в Китай нови планове за разширяване.

И това се случва въпреки забавянето на икономическия растеж, който допълнително натисна автомобилния пазар през януари-март, когато продажбите отчитат ръст от само 3,9%, в сравнение с 9,2% преди година и много под растежа от 7%, който китайската Асоциация на автомобилните производители (CAAM) прогнозира за тази година.

„Това е все още един от пазарите с най-голям ръст в света, така че ние не сме разочаровани от тези данни," казва Карлос Госн, главен изпълнителен директор на Nissan Motor и Renault, по време на откриването на автомобилното изложение  в Шанхай в понеделник. „Ние инвестираме в Китай и ние ще продължим да инвестираме в страната".
Най-големите автомобилни компании в Китай
Чуждестранните автомобилопроизводители, много от които ще представят нови продукти за Китай по време на изложението през тази седмица, не са притеснени от спада през първото тримесечие. Но ако проблемите в резултат на по-широкия икономически спад продължат до края на годината, то глобалните автопроизводители може да преразгледат своите планове за разширяване в Китай, казва Джеймс Чао, директор за Азия на компанията за пазарни анализи IHS Automotive.

Някои чуждестранни компании са с по-добри резултати от средните за пазара, като Ford, която отчита ръст от 9 на сто за първото тримесечие.

„Ние много добре съзнаваме, че част от това, което правим, е да покриваме търсенето с предлагането. Трябва да се срещаме с реалността, и ако реалността ни казва да забавим производството, ние ще забавим производството“, казва изпълнителният председател на Ford Бил Форд пред Ройтерс в понеделник, като отбелязва, че растежът в Китай все още е "доста стабилен".

Чао от IHS добавя, че пазарът все още е разделен на два сегмента, като местните производители запълват около 60 процента от капацитета на фабриките, а международните съвместни предприятия -  80-85 на сто.

Антъни Лау, базиран в Шанхай директор за изследванията на консултантската компания TNS Sinotrust, заяви, че дори и силния едноцифрен растеж в продажбите на автомобили в Китай е много по-добър, отколкото на пазарите на други места.

В Китай отиват повече от половината от общите разходи на индустрията за нови или разширявани производствени капацитети през миналата година, като инвестициите в заводи са на стойност 12,7 милиарда долара, показват данни от годишно канадско проучване за разходите на производителите на автомобили.

*Топ 10 на най-големите автомобилни компании в Китай според продажбите. Данните показват броя на реализациите през 2014 г. Графика: Ройтерс

Oще интересни графики вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хи хи евтините трошльоти преди 10 години бяха хит в Китай и бяха лидер в продажбите, откакто обаче китайците кусаха немското, трошльотите изчезнаха от класациите. Дори китайците запалиха завода на Тойота преди 2 години. Явно си отмъщават за годините мъки с калпавата продукция на Тойота.
  • #14
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    иначе, китайките са ангелчета за съпруги!Тихи са, имат хубави тела, чу*ат се яко.Нищо общо с фръцливите, напудрени, гримясани, дърдориви, силиконени, хелиоронови, трътлести кифли и дропли, дето по цял ден висят из кафетата и се мислят за меееееееега яки пички!
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тракиец, не съм Убеден, че си се Обедил!
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    TRAKIEC ( преди 9 години )
    ХУБАВОТО ЗА НАС Е ЧЕ КАТО ЦЯЛО АЗИАТКИТЕ МНОГО ОБИЧАТ БЕЛИ МЪЖЕ АЗ ЛИЧНО СЕ ОБЕДИХ МНОГО ПЪТИ В ТОВА... СЛЕДЯ ТЕНДЕНЦИЙТЕ В ЧАТОВЕ И САЙТОВЕ ЗА ЗАПОЗНАНСТВА И Е ИСТИНА ЧЕ АЗИАТКИТЕ НАБЛЯГАТ ПОВЕЧЕ НА БЕЛИ МЪЖЕ А БЕЛИТЕ МЪЖЕ НА АЗИАТКИ!!! ПРИВЛИЧАНЕТО Е ВЗАИМНО!!!
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    TRAKIEC ( преди 9 години )
    БРАЗИЛКИ ЛИ? ЧЕ НИЕ СИ ИМАМЕ 2 МИЛИОНА БРАЗИЛЦИ В БЪЛГАРИЯ НАРИЧАМЕ ГИ ***.... КАТО ГИ ГЛЕДАМ НИКВА ЛЪЧЕЗАРНОСТ НЕ ИЗЛЪЧВАТ
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    TRAKIEC ( преди 9 години )
    абе Страйкър....... какво им е хубавото на Латино *** бе? голями багажници и *** кожа.... за мене Азиатките са номер 1 и с удоволствие бих си взел една за жена!! живи и здрави да са и да продължават да радват мъжкото око
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    По темата за китайките - според мен това са жените с най-хубаво оформени крака(нямам предвид дължина), както и жените с най-хубава кожа - гладка и мека.Друго, което ми допада при китайките е, че не са като европейките и най-вече жените от двете америки - бърборилни.Латиносите може да надговорят радиото, докато китайките и изобщо жените с дръпнати очи са по-спокойни и не мелят непрекъснато.Но пък са и доста хладни, нелъчезарни и дръпнати за разлика от една французойка,кубинка или бразилка да рече
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "латино, кубинки"Тоест ***.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ето къде си продават най-много сапунерките от VW. Китайска стока за китайския пазар. Няма какво да се чудите, че качеството вече е толкова долнопробно, че все едно не е немски автомобил. VW вече е повече китайски отколкото немски. Аз бих предпочел Волекс пред поло, както и H6 пред Тиган-а. Абе общо взето по-добре Great Wall отколкото VW - така и така ще караш китайско поне да е оригинал и на нормална цена!
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук в чужбина се нагледах на китайки. Като цяло са много хубави и женствени. Повечето имат една женственост, която вече рядко се среща сред белите еманципирани жени. И не са моделки, а обикновени студентки, та не е като да ги изират по хубост. Има и смотани, но като цяло за мен азиатките вече са номер 1. Преди не разбирах тези които ги харесват, но на живо са по-красиви от колкото на снимки.