На автосалона в Шанхай бе представен и обновеният бизнес седан Lexus ES. Моделът е получил по-твърда каросерия, подобрена шумоизолация, нови варианти за персонализация и оборудване, допълнителни системи за безопасност и нов базов двигател.
Засега от компанията не разкриват никакви подробности за мотора, който ще се предлага в базовата версия на модела. Знае се само, че той е с обем 2,0 литра и със система за директно впръскване на горивото. Според експертите това означава, че Lexus ES е получил агрегата 6AR-FSE, поставян на Toyota Camry. Това е атмосферен бензинов двигател с 16 клапана и система за променливо газоразпределение.
Мощността на агрегата е 150 к.с., достъпни при 6500 об/мин, а въртящият момент от 199 Нм е наличен при 4500 об/мин. Очаква се всички тези параметри да се запазят и при обновения Lexis ES, като модификацията с този мотор ще се предлага само на 3 пазара – Китай, Русия и Тайван.
Напълно възможно е обаче агрегатът да бъде новия турбо мотор с обем 2,0 литра, който дебютира при кросовъра NX.
Сред промените във външния вид на модела са нова маска с решетка на радиаторите и светодиодни фарове, различни LED светлини, както и допълнителни цветове на каросерията и на интериора. В салона е поставен 4,2-инчов цветен дисплей в комбинация с нови прибори и подобрен контролер на интерфейса RTI.
Освен това седанът вече е оборудван с комплекс за безопасност Lexus Safety System +, в който са включени адаптивен круз-контрол, система за следене на полосата на движение и на движещите се отпред автомобили. Тя също така открива и пешеходци край пътя, както разполага с функция за автоматично спиране. Освен това моделът разполага с технология за автоматично превключване на светлините.
Снимки: Lexus