IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка

Oтчитат значително по-високи печалби спрямо конкурентите

Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка

През изминалата година германският автомобилен концерн BMW успява да впечатли с рентабилността си повече, отколкото всеки един от конкуренти му. От всеки 100 евро под формата на приходи в касите преди данъци и такси остават по 11,30 евро печалба. Година по-рано тази сума е възлизала на 10,50 евро. Това става ясно от проучване, проведено от консултантската компания EY.
Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка
Снимка: Ройтерс

Според анализа германските автомобилни производители се справят в това отношение като цяло по-добре от своята конкуренция в световен мащаб и отчитат значително по-високи печалби спрямо средностатистическите за конкурентите. Заедно Volkswagen, Daimler и BMW имат печалба преди лихви и данъци (EBIT) в размер на 32,6 милиарда евро, което е с една пета по-висока сума спрямо тази от 2013 г.

Като цяло подобрението по този показател през миналата година сред 16-те най-големи в света производители е само 4%. Причината – при пет концерна печалбите падат - Hyundai, Honda, Ford, General Motors, Kia. По отношение на рентабилността след BMW се нареждат Toyota и Hyundai. Volkswagen е едва на шесто място. Следва да се отбележи обаче, че по принцип премиум производители, като BMW и Daimler, обикновено печелят повече от продажбата на своите превозни средства, отколкото масовите производители.

По абсолютните числа в класацията доминира Toyota със своя резултат от 18 млрд. евро. Daimler и VW са втори и трети с около 12,7 млрд. евро. При Volkswagen обаче в изчисленията не влиза отделения в друг баланс бизнес в Китай. С 5,2 млрд. евро там Volkswagen е на едно ниво с Toyota.

Но дори и анализът на EY да показва ясна тенденция, то той представлява „моментна снимка“. Така например слабостта на йената от известно време представлява сериозни трудности за японските производители.

В последните месеци Китай представлява основен двигател за растежа на германската автомобилна индустрия, пояснява експертът от EY Питър Фут. 32% от глобалните продажби на Volkswagen, BMW и Daimler през 2014 г. се падат на страната, докато преди година са били 30 на сто. Преди пет години този дял е възлизал само на 18 процента. „Досега Китай представлява голям успех за немските производители на автомобили - голяма част от техния глобален растеж се дължи на този пазар", заяви Фут. С успеха обаче се засилва и зависимостта от този пазар, предупреждава той.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    danni, manni...e, i!? dali 6te mi povliqe tazi informaciq pri izbora na sledva6tata mazda, a!?
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    VW са втори с около 12,7 млрд. евро. При Volkswagen обаче в изчисленията не влиза отделения в друг баланс бизнес в Китай. С 5,2 млрд. евро там Volkswagen е на едно ниво с Toyota ти четеш ли принципно? И какво излиза 18 милиарда за Тойота срещу 18 милиарда за ВАГ, но ВАГ имат малко по-малко продадени коли...Та кво викаш за процентите?
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Кухчо, данните на Ернст&Янг са 9.6% печалба за кола на Тойота срещу 6.3% за ВАГ. 18 милиарда печалба за Тойота срещу 12.7 милиарда за ВАГ. Та, как, викаш, стоят нещата в действителност???
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Разбира се, че винаги има по умни ...
  • #3
    15 rate up comment 8 rate down comment
    до Леберкньодл ( преди 9 години )
    Разбираме те. Майната и на истината. За теб важното е да си повярваш...:))) Ние знаем как стоят нещата в действителност.
  • #2
    14 rate up comment 16 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Ха-ха-ха, поредната пропагандна партенка. Немците били по-по-най, обаче "По абсолютните числа в класацията доминира Toyota със своя резултат от 18 млрд. евро.." Тойота прави печалба от 9.6% на продадена кола, ВАГ дето са с многото пемиум марки - 6.3%.Бая мухи ще да са излапали Тойота, и то от генномодифицираните с по 4 свински бута..
  • #1
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз съм твърд фен на японското, но с нежелание трябва да призная, че TOYOTA лапат мухите, докато германците дърпат с големи крачки.