IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка

Oтчитат значително по-високи печалби спрямо конкурентите

Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка

През изминалата година германският автомобилен концерн BMW успява да впечатли с рентабилността си повече, отколкото всеки един от конкуренти му. От всеки 100 евро под формата на приходи в касите преди данъци и такси остават по 11,30 евро печалба. Година по-рано тази сума е възлизала на 10,50 евро. Това става ясно от проучване, проведено от консултантската компания EY.
Германските компании приключват 2014 г. на висока предавка
Снимка: Ройтерс

Според анализа германските автомобилни производители се справят в това отношение като цяло по-добре от своята конкуренция в световен мащаб и отчитат значително по-високи печалби спрямо средностатистическите за конкурентите. Заедно Volkswagen, Daimler и BMW имат печалба преди лихви и данъци (EBIT) в размер на 32,6 милиарда евро, което е с една пета по-висока сума спрямо тази от 2013 г.

Като цяло подобрението по този показател през миналата година сред 16-те най-големи в света производители е само 4%. Причината – при пет концерна печалбите падат - Hyundai, Honda, Ford, General Motors, Kia. По отношение на рентабилността след BMW се нареждат Toyota и Hyundai. Volkswagen е едва на шесто място. Следва да се отбележи обаче, че по принцип премиум производители, като BMW и Daimler, обикновено печелят повече от продажбата на своите превозни средства, отколкото масовите производители.

По абсолютните числа в класацията доминира Toyota със своя резултат от 18 млрд. евро. Daimler и VW са втори и трети с около 12,7 млрд. евро. При Volkswagen обаче в изчисленията не влиза отделения в друг баланс бизнес в Китай. С 5,2 млрд. евро там Volkswagen е на едно ниво с Toyota.

Но дори и анализът на EY да показва ясна тенденция, то той представлява „моментна снимка“. Така например слабостта на йената от известно време представлява сериозни трудности за японските производители.

В последните месеци Китай представлява основен двигател за растежа на германската автомобилна индустрия, пояснява експертът от EY Питър Фут. 32% от глобалните продажби на Volkswagen, BMW и Daimler през 2014 г. се падат на страната, докато преди година са били 30 на сто. Преди пет години този дял е възлизал само на 18 процента. „Досега Китай представлява голям успех за немските производители на автомобили - голяма част от техния глобален растеж се дължи на този пазар", заяви Фут. С успеха обаче се засилва и зависимостта от този пазар, предупреждава той.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сайта или *** прави простотии. Мнението под мен го проверих 2 пъти за правописни грешки. Пущам и виждам, че е излязло с някой липси на букви и грешки.
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    do : Леберкньодл ( преди 9 години )
    u, a, o с 2 точки отгоре не излизат в този умрял сайт. Не е от немския. робвай се да напишеш някоя буква от немската азнука с 2 точки отгоре или ес-цет да видиш какво ще се получи. Тово, което се е получило преди моето мнение, т.е. нищо.На мен обече друго ми е интересно. любителите на японски автомобили знаем немски, а любителите на немските автомобили не само не знаят немски, но и български.
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То пък твоя език мноо убав - български на шльокавицахаххахахха...
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    zaebi go tova ne e ezik , i zvu4i gadno i protivno.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    ей че труден тоя немски за копи/пейст.....Auch die beiden anderen deutschen Autokonzerne konnten ihre operative Marge erhоеhen: Volkswagen von 5,9 auf 6,3 Prozent und Daimler von 6,4 auf 8,3 Prozent.
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Освен това ако вземеш 18 милиарда печалба за ВАГ, посмъртно няма как даизлязат прочентите печалба. А те са такива: Mit einer EBIT-Marge von 11,3 Prozent (Vorjahr: 10,5 Prozent) lag der bayerische Autokonzern deutlich vor Toyota (9,6 Prozent; Vorjahr: 9,8 Prozent) und Hyundai (8,5 Prozent; Vorjahr: 9,5 Prozent). Auch die beiden anderen deutschen Autokonzerne konnten ihre operative Marge erh
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "С 5,2 млрд. евро там Volkswagen е на едно ниво с Toyota" Значи викаш да смятаме джойнт венчърите на ВАГ към ВАГ, пък тези на Тойота - не? Ха-ха, самата обективност, по пропагандно-партенчески!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Наблюдатела ( преди 9 години )
    Като превеждате вглегдайте се малко и в смисъла.Слабата иена била проблем за ямонските производители???Точно обратното е и за това от 20г. Япония печата ъени за да сваля глокса.Същото е и с падането на еврото.Когато бе скъпо предизвика всички немски автокомпании да правят заводи в САЩ и като резултат качеството пада.За американците Голфу,за разлика от нас,е чупеща се кола незаслужаваща си парите.Например ТОП кросовера Мерседес МЛ го произвейдат *** в Алабама.
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На пазара на ментетата Китай немските коли са си като вкъщи.От това по-голям срам няма, та даже им ги връщат за дефекти.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Досега Китай представлява голям успех за немските производители на автомобили - голяма част от техния глобален растеж се дължи на този пазар", заяви Фут. С успеха обаче се засилва и зависимостта от този пазар