IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло

Вижте последствията

Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло

Ненавременната смяна на двигателното масло води до влошена работа на мотора, като също така съкращава експлоатационния му живот. Представете си какво ще се случи, ако автомобилът никога не посети сервиз за смяна на тази течност.
Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло
Всъщност примерът може да видите на снимките, разпространени във форума Audi TDI. Това е двигател на Audi TT, който е изминал над 83 000 мили (около 130 000 км) без нито една смяна на масло. Обикновено двигателното масло трябва да бъде сменяно на около 10-15 000 км.
Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло
Въпросният агрегат е 3,2-литров, като според информацията на потребителя на форума Dannyboy той никога не е бил обслужван. "Това е колата на мой колега, нямам представа защо е направил това, но последствията може да видите на снимките", пише Dannyboy.

Над 130 000 км. без смяна на двигателно масло си е постижение за всеки мотор. Факт е обаче, че този вече става само за скрап.
Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло
Снимки: forums.tdiclub
Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло
Поддържаният мотор би трябва да изглежда горе-долу така. Снимка: forums.vwvortex

Тагове: audi tt
0 от 500
  • #49
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    High Temperature High Share /HTHS/ - грубо казано- устойчивост на маслото при високи температури и високо натоварване. Acea A1/B1/A5/B5/ILSAC са с по нисък. АЗ/В3/4 с по-голям но и маслото е по плътно и по бавно. Базата обичайно е по гъста и с повече присадки. Европейския почин за правене на мотори е за малко по-гъсти масла с по голям междусервизен интервал. И хлабините в двигателете са една идея по голями. Америкя и азия са на принципа - течливи масла, но поради състава им и по честа смяна.
  • #48
    3 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    HTHSЕй тез двете неща да ги обясниш какво означават.Щото тука само специалисти пишат.Врели и кипели в моторните спортове.И майсторчетата в някой официален сервиз да питаш,едва ли ще могат да дадат по-смислено обяснение от "М'чи бали го ко е"Интересно ще е колко минуса ще събереш.
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до механика ( преди 9 години )
    Да, 5/30 за сравнително новите е добре, като задължително обаче се съобразява с изискванията на производителя, интервала за смяна и стила и типа на шофиране /градско или висока скорост дълго време/. Но освен да е оригинално е важен най вече типа двигател и кой го е произвел. Американско-японските знаете произвеждат двигатели вкоито се слагат по-бързи масла /с по-нисък HTHS/ от европейските. Но и се сменят по-често заради присадките и базата. Но пък там се избива от икономията на гориво.
  • #46
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Цугцванг ( преди 9 години )
    Тоя собственик на Ауди се оказал тарикат - решил че така и така долива масло, защо ли му е да го сменя. В реаултат двигателя му се превърнал в маслен филтър. Ей такива са немските фенчета.
  • #45
    9 rate up comment 1 rate down comment
    механика ( преди 9 години )
    Ползвам предимно 8100 X-clean FE5W-308100 X-clean 5W40 или8100 Eco-clean 5W30Слагам го на по-стари автомобили на които уж трябва по-дебело масло да се слага и всичко е 6. Дори тези които горят масло, като сложа от тези, харча на масло намалява. Разхода на гориво също намалява с около 0,5-100. Тези масла обаче трябва да сте сигурни, че са оригинални, защото има много ментета. Преди работех с Кастрол, но него много го развалиха. Внасят го от рафинерията в Румъния.
  • #44
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до: до механика ( преди 9 години )
    мда, масовата пълна синтетика е почни изцяло група 3 - хидрокрекинг на минерално. Много рядко е 3+ (енеос сустина примерно) което е по-добро от х.крека заради технологията на пречистване, но и там цената е оле-мале. Масово тези масла за аколо 10 тина хиляди /освен ако не се кара само извънградско де/ и разликата им е в пакетите-присадки, тук таме присъстват и 5-10 процента ПАО и Естери, но и там цената е нагоре. Общо взето масовите са си едни лустросани минералки с добри присадки и тва е.
  • #43
    14 rate up comment 1 rate down comment
    до: до механика ( преди 9 години )
    Тези кварталните маслари ги знам много добре. Вкарват маслото от Турция с варелите или направо от нефтохима, разфасоват го в оригинални туби и ти сипват оригинален продукт, като ти казват да караш колкото можеш 20-30 000 км. и накрая, като изпищиш и пак отиваш при тях да ти оправят проблема. Мошеници от класа. Срам ме е от такива колеги.
  • #42
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до: до механика ( преди 9 години )
    Говоря за масовата пълна синтетика, а не за специални и скъпи масла.
  • #41
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до механика ( преди 9 години )
    Е така е, ама обясни го това на кварталния маслар, според който по-добрите масла са по-гъстичките, на тях задължително пише пълна синтетика и са от най-добрия производител (или най-малкото от най-добрите пълначи в неизвестните гаражи ;() и спокойно можеш да си ги караш 15-20 хиляди, и малко ще доливаш .. нищо че после вътре всичко се е коксувало и мармалада е пълен и ремонта не-толкова сладък за поредния собственик ..
  • #40
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 9 години )
    Dannyboy:The last service stamp was 83k ago and judging by the sludge he/she keep topping it off with fresh oil as it got low. But never changed it. Това намерих в форума на Ауди, потребителя е от Канада, което обяснява дадения пробег в мили. Аз залагам, че в "he/she" се крие разковничето на проблема и на 99% е второто :)