IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият 4х4 на Renault търси световен успех

Кросовърът Kadjar дебютира под прожекторите на Женева

Новият 4х4 на Renault търси световен успех

Водена от успеха на своя Capture, френската компания Renault представи още един нов кросовър. Той е позициониран в разрастващия се С-сегмент и е основна част от стратегията за международен ръст на Renault. Моделът носи името Kadjar и има амбицията да комбинира характеристики на SUV, комби и седан.
Новият 4х4 на Renault търси световен успех
Kadjar е създаден като универсален автомобил, подходящ както за тесните градски улици, така и за магистралите и труднопроходимите пътища.

Моделът предлага 4х2 или 4х4 задвижване. Версиите с предно предаване могат да бъдат оборудвани с електронна система за подобряване на сцеплението в трудни условия Extended Grip, докато моделите с 4х4 разполагат с три режима на задвижването - Auto, LOCK и 2WD. Просветът и при двете версии е повече от приличен - 190 мм.

"Kadjar демонстрира висока надеждност за придвижване по трудни терени, но същевременно стои уверено на пътя и предлага висок комфорт, съизмерим с този при големите седани", казаха от френската компания по време на представянето в Женева.
Новият 4х4 на Renault търси световен успех
В основата на новия кросовър е модулната платформа CMF-C/D (Common Module Family) на Алианса, използвана и за последните поколения Nissan Qashqai и X-Trail. Сравнен с Qashqai, новият Kadjar има почти аналогични размери (4,45 м дължина, 1,84 м широчина и 1,60 м височина), но е с около 10 см. по-дълъг.

По-щедрите габарити правят френския автомобил едно от най-практичните предложения в сегмента. Багажникът, който може да бъде конфигуриран по няколко различни начина, предлага водещ обем от 472 литра, а в салона са налични още 30 литра обем за съхранение на малки вещи и предмети.

Що се отнася до дизайна на Kadjar, той е изпълнен в стила на най-новите модели на Renault, включително Capture. Но демонстрира по-изтънчени и същевременно мускулести форми. Впечатление правят предните и задните LED светлини, хромираните елементи, широките арки на калниците и динамичната странична линия.

Интериорът е създаден в унисон, като залага на изискан стил и висок комфорт. Материалите по таблото са меки на допир, като редица елементи са хромирани или облечени в кожа. Арматурното табло представлява 7-инчов дисплей, а централната конзола е приютила новата мултимедийна система с гласов контрол Renault R-Link 2.
Новият 4х4 на Renault търси световен успех
Гамата от двигатели се състои от два дизелови и един бензинов мотори, които разполагат със старт/стоп система и покриват стандарта Евро6.

Дизеловите опции са добре познатите Energy dCi 110 и Energy dCi 130. Агрегатът с обем 1,5 литра генерира 110 к.с. и има среден разход на гориво от 3,8 литра на 100 км. Вредните емисии на СО2 са само 99 г/км. По-мощният 1,6-литров дизел разполага със 130 к.с. и може да бъде снабден с 4х2 или 4х4 задвижване. Бензиновият двигател е Energy TCe 130, като има обем от 1,2 литра и генерира 130 к.с.

Предлаганите трансмисии са 6-степенна ръчна или 6-степенна автоматична с два съединителя, като втората е достъпна единствено с двигателя Energy dCi 110.
Новият 4х4 на Renault търси световен успех
Renault Kadjar е световен модел, създаден за да бъде продаван на всички големи за марката пазари, включително Китай.

В продажба новият кросовър ще влезе в началото на това лято едновременно в Европа и голяма част от страните от Африка и Средиземноморския басейн. А през 2016 г. ще стартират продажбите му и на най-големия автомобилен пазар в света - Китай.

Към момента липсва информация за цените на модела. От компанията обаче ни разкриха, че те ще бъдат малко по-ниски от тези на Qashqai.

Автомобилите за европейския пазар се произвеждат в Паленсия, Испания. А тези за Китай - в изгражданата в момента фабрика на смесеното дружество Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC).

Снимки: Диян Пенев, Automedia.bg



 

Тагове: renault kadjar
0 от 500
  • #6
    27 rate up comment 4 rate down comment
    соло ( преди 9 години )
    До фен:Колега, има хора със силно развит стаден инстинкт, да се плюе френското е актуално и пичовско, нищо че по улиците ни е пълно с такива.Ама че подписаха договор за обмен на двигатели и платформи с Мерцедес, че спасиха преди време Нисан, че създадоха успешната Дачия, нито знаят, нито ги интересува!
  • #5
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Фен ( преди 9 години )
    Към (Каджун-маджун)Този покойник за който говориш до 2000 година бяха собственици на Volvo, а след това са собственници и държат управленският пакет на Nisan. Освен това имат и още няколко фирми в които държат основните пакети катo Samsung motors а като за капак да ти кажа че от няколко години насам произвеждат мотори за Мерцедес. Мнооого са умрели разбирачо.
  • #4
    9 rate up comment 18 rate down comment
    гунчо гунчев ( преди 9 години )
    ако е хубав колкото мегана който карам не благодаря
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Леле, че и разбирач и автомобилен експерт!
  • #2
    9 rate up comment 24 rate down comment
    Каджун-маджун ( преди 9 години )
    А всъщност маскиран заДръстер от дачия! То добре са румънците да правят изкуствено зишане на тоя покойник рено!
  • #1
    12 rate up comment 29 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Малее, тия ползват едни и същи двигатели скапани двигатели. Ще изкачвам аз планините с 1.2 точно така, ей сега...