Най-обсъжданият в последно време модел на Audi - концепцията Prologue, чийто сериен вариант ще се превърне в нов флагман на марката - дебютира на автосалона в Лос Анджелис.
Снимка: Audi
Концепцията Prologue е дело на новия главен дизайнер на Audi Марк Лихте. При създаването на автомобила той е черпил вдъхновение от модели като състезателния Audi 90 quattro IMSA GTO и първите поколения на A8 и TT coupe. Чрез Prologue Марк Лихте показва нагледно какви промени ще настъпят в бъдещите автомобили на производителя.
Audi Prologue представлява луксозно купе с щедри размери. Aвтомобилът е голям почти колкото A8, а под калниците му са побрани джанти с размер 22 инча. Дължината на модела е 5,10 метра, широчината достига 1,95 м, височината - 1,39 м., а междуосието се простира на 2,94 метра.
Впечатление прави агресивната предна част, която е доминирана от по-голяма и по-ниско разположена решетка на радиатора в сравнение с настоящите модели на Audi. Фаровете са издължени и сравнително компактни, като са оборудвани с новите лазерни светлини. А под тях са разположени големи отвори за въздух.
Задната част демонстрира най-сериозната промяна в сравнение с настоящия дизайн на марката. Светлините са по-тесни, като са свързани с хромирана лайсна, а бронята, в която са поместени изпускателните тръби, е изпъкнала.
Интересен елемент, който вероятно ще остане само на концептуално ниво, са дръжките на вратите. Всъщност такива няма. Автомобилът разполага с електромеханични врати, които се отварят при допир.
Интериорът пък е най-голямата изненада. Той демонстрира материали с топ качество - истински алуминий, хром, натурално дърво, скъпа кожа и изцяло дигитални уреди. Но е някак постен и твърден различен от това, което сме свикнали да виждаме при моделите на Audi.
Интериорът представя интересни решения, сред които "умни" подглавници на задните седалки, които се вдигат автоматично при разпознаването на пасажер. Иначе са прибрани, за да не ограничават видимостта назад. Интериорът на Prologue има и система, която в Audi наричат "личен иконом". Тя разпознава водача чрез неговия смартфон и наглася автоматично предпочитаните от него позиция на седалката, маршрути, музика и др.
Що се касае до задвижването, то е поверено на 4,0-литров TFSI двигател V8 би-турбо, който развива 605 к.с. и 750 Нм. Той работи съвместно с 8-степенна Tiptronic трансмисия и Quattro задвижване, като позволява на купето да спринтира от място до 100 км/ч за 3.7 секунди.
От компанията не споменават нищо за продуктова версия на Audi Prologue, но по-рано бе обявено, че моделът ще има и сериен вариант. Той трябва да се превърне в новия флагман на компанията, да носи името А9 и да бъде на пазарите след около 2 години.