IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi прави дизел от вода, въздух и зелена електроенергия

Новият завод на компанията произвежда до 160 литра на ден от синтетичното гориво

Audi прави дизел от вода, въздух и зелена електроенергия

Audi прави дизел от вода, въздух и зелена електроенергия
Съоръжението за производство на e-diesel. Снимка: Audi

Популярната със своите мощни и икономични дизелови двигатели германска компания Audi създаде новаторски завод за производство на синтетични горива. Той може да създава до 160 литра e-diesel на ден, като за целта използва само вода, въздух и зелена електроенергия.

Според информацията синтетичното гориво се създава чрез "принципа мощност-течност" и изисква като суровини единствено въглероден диоксид, вода и електроенергия.

Процесът е доста сложен, но от Audi поясняват, че нужният въглероден диоксид се извлича от въздуха с помощта на метод за директно въздушно улавяне, разработен от Climeworks. В друга част на завода се извършва физико-химичния процес електролиза, задвижван от зелена електроенергия, чрез който водата се разделя на водород и кислород. Водородът след това реагира с въглеродния диоксид в два химически процеса, извършвани при температура от 220 градуса по Целзий и налягане от 25 бара. Така се получава енергийна течност, съставена от въглеводороди съединения, която се нарича Blue Crude.

Съоръжението на Audi може да произвежда до 160 литра Blue Crude на ден, като около 80% от получената течност може да бъде превърната в синтетичен дизел, наричан още e-diesel. От компанията поясняват, че горивото няма съдържание на сяра и е леснозапалимо, тъй като има високо цетаново число. Синтетичният дизел може да бъде смесван във всякакво съотношение с обикновения дизел.

Заводът е позициониран в Дрезден, Германия. Компанията има и подобно съоръжение в Долна Саксония, което произвежда синтетичен метан.

Тагове: e-diesel
0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ogog ( преди 10 години )
    щом говориш за scr/nscr значи, много добре знаеш в какъв температурен режим се формират NOх. То тогава знаеш, че е въпрос на %Pt в катализатора, демек стойност. А зя саждите, количеството сяла обуславя количеството сажди. И не забравяй, че саждите са универсарния черен питмент от автомобилните гуми до очната линия/ гримовете на жена ти. Но мисля, че такива разговори са дълги и са за бира, а не за нета
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    NOx-а се контролира, ама на
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    ogog ( преди 10 години )
    NOx-а, се контролира чрез катализатор и EGR, като при всяка обикновена кола. А "нано частиците", някой би казал аерозолr, или просто сажди, са следствие на серни съединения, в случая няма такива защото няма сяра. По-скоро колосалноста на работата идва от там, че СО2 е стабилно съединение, и трудно служи за синтез, за разлика от СО. Хората са намери катализатор, който да направи nСО2+nH2=CnH2n+2+nO2, в пилотна инсталация, което е феноменалното в случа.
  • #7
    9 rate up comment 11 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Tia vsekidnevno dokazvat kolko ne mogat da praviat syvremenni koli,a samo edni i sa6ti mokri ka6oni.
  • #6
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    И каква е логиката да се произвежда екологично дизел, след като при горенето в цилиндрите пак се получават азотните окиси и канцерогенните наночастици? Тия от Алди само произвеждат глупости за технически неграмотните си фенчета. В останалите хора само предизвикват насмешка. Да вземат да лицензират горивните клетки от Тойота, да спрат процеса си до фазата с добиване на водород и така ще имат два пъти по-ефективно получено гориво, изгорено два пъти по-ефективно, че и без никакви вредни емисии.
  • #5
    23 rate up comment 10 rate down comment
    АЙ! ( преди 10 години )
    Щом цял завод и то нов и модерен ще произвежда 160 литра на ден....... ами май литърът ще струва 500 евро.
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    сдф ( преди 10 години )
    Ясно е че това устройство е с рекламна цел и нямат за цел да произвеждат дизел. Искат да покажат че дизелова кола може да няма въглероден отпечатък но на практика не е така.
  • #3
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Честито на Тойота и от мен!!!http://***.toyotahybridracing.com/wp-content/uploads/tjm1415no612.jpg
  • #2
    19 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сметката не излиза, за производството на 160 литра се хаби много повече ел. енергия и всякъв друг вид. Пък и щом минават през разграждане на водата до водород и кислород, просто да ползват водорода, като гориво направо и тва е.
  • #1
    22 rate up comment 40 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Ееее хората се опитват да спасят околната среда, да марат замърсяването на водата и въздуха тия мухали от вода и въздух дизел ще правят.То бива простотия ама това на нищо не прилича