IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият флагман на Tesla

Американската компания разкри оборудвания с AWD система Model S P85D (видео)

Новият флагман на Tesla

Tesla Motors разкри мистерията около модела, който загатна в интернет пространството по-рано този месец. Това е нов флагман в гамата на марката, който е базиран на Model S, но демонстрира редица подобрения и възможности.
Новият флагман на Tesla
Визуално новите модели с AWD не се различават от познатия Model S

Първото и най-важно от тях е системата за задвижване на четирите колела. Tesla Model S P85D, както се нарича машината, разполага с допълнителен електрически двигател на предния мост, който работи съвместно с по-мощен електромотор, разположен на задния мост. Така общата мощност на Model S P85D достига впечатляващите 691 к.с. и 930 Нм.

Най-мощният някога произвеждан от Tesla Motors автомобил е способен да развива 96 км/час (60 мили в час) за само 3,2 сек - постижение, което е с цяла секунда по-добро от това досегашната най-бърза версия на модела - P85. Максималната скорост на движение вече достига 250 км/час.
Новият флагман на Tesla
От американската компания разкриват данни и за представянето на Model S P85D на състезателната писта. Моделът спринтира на разстояние 1/4 миля за 11,8 секунди, като на финала достига скорост от 210 км/час.

Сериозно увеличените мощност и динамика обаче не се отразяват негативно на автономията на модела. Дори напротив. Новата Tesla е способна да измине с напълно заредени батерии около 433 км, което с приблизително 16 км. повече от настоящия P85, на който е базирана.

Допълнителният мотор, който осъществява задвижването към четирите колела, увеличава масата на колата със 132 кг. до 2239 кг. В същото време обаче той спомага за оптималното разпределение на масата между двата моста, което вече в съотношение 50 / 50.
Новият флагман на Tesla
Разположението на моторите, доставящи задвижване към двата моста

Новият автомобил ще предлага и две по-умерени версии - 60D и 85D. Те също имат система за задвижване на четирите колела, но разполагат с по-малка обща мощност - 376 к.с.. Първата ускорява до 100 км/час за 5,7 секунди, а втората - за 5,2 сек. И двете постижения са с 0,2 секунди по-добри от тези на аналозите със задно задвижване. Автономният пробег на 60D и 85D е съответно 336 и 472 км.

Друга новост в семейството на Model S е система за полуавтоматично управление на колата. Това е технология, която работи с оптични камери и 360-градусов сонар, които сканират пътя напред и следят за други автомобили или пешеходци. Системата може сама да спре автомобила ако това се налага.
Новият флагман на Tesla
Технологията за полуавтоматично управление

По време на представянето изпълнителният директор на Tesla Motors - Елон Мъск, заяви, че компанията му ще представи до 5-6 години напълно автономен автомобил, способен да се движи без помощта на шофьор.

Цените и датата на пазарната премиера на новите автомобили със задвижване към четирите колела ще бъдат обявени преди края на тази година.

Още за новия модел вижте във видеото


 


Снимки: Tesla

 

0 от 500
  • #33
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прочети малко какво е загуба и финансовите измерения на тази дума в корпоративен аспект, като при тесла и тогава пак може да говорим. Ако си мислиш, че китайските фирми, като GreatWall например са започнали да печелят 2 дена след отварянето на 1вия си завод - много се лъжеш. Инвестициите се правят спрямо план и разчет. Ама какво ли обяснявам пък и аз та си губя времето. Само казвам да смалиш егото, че от много акъл даващи в тая държава сме на това дередже.
  • #32
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Баварец нямаш си и представа от бизнес явно - всеки бизнес и компания, за да започне да печели, трябва да инвестира. В момента Тесла инвестира в проекти - заводи, мрежа от станции зарядни, заводи за батерии разработки и т.н. Една автомобилна компания НЕ печели, когато средствата за проектирането и производството на моделите им са повече от получаваните при продажбата им - за справка Бугати Вейрон. Разсъждаваш точно като човек, виждащ не по далече от утре. Тесла следва бизнес плана си, но не губи
  • #31
    3 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    ами ако смяташ че няколко милиарда инвестиции и после печалба по 20млн на година е печелене - печелиш. а преди това години наред губеше. а тези инвистиции, които се правят са отделна работа. така че -> не печели
  • #30
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Кога я кара тая Tsla ( преди 9 години )
    бе Анонимен, че даваш мнение?У нас има 10-тина S-ки, питай дали не стигат до морето. С едно бързо зареждане по средата вече може и на пълна газ и то срещу 0 лева! На тесла станциите зарядката е безплатна за собствениците на марката - пожизнено - и това е факт.
  • #29
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    колата е много готина ама с този кратък пробег дори София - Варна не можеш да направиш , това е супер скъп тролей за хора който карат кола по 50-100км наи-много, а на дълъг път със самолет-а
  • #28
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ся последно печели или не? Или само си придаваш важност. Тесла печели от моделите си и продажбите си, но прави огромни инвестиции в момента. Това е. Стига си фолософствал и давал наклон на ония работи на всички във форума. Нито си се доказал, като някво гуру нито нищо. Ай със здраве и по-леко с егото.
  • #27
    6 rate up comment 14 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    пак да кажа - тесла НЕ печели пари. това са факти а не приказки наизуст. ама като не искате да го знаете , а предпочитате да си говорите наизуст - ваша си работа. за да съм по точен - от скоро минаха малко на печалба - по 20-30млн.$ на година. но това е нищо.
  • #26
    20 rate up comment 3 rate down comment
    До бавареца ( преди 9 години )
    Тесла печели пари, НО поради големите инвестиции, които в момента прави компанията, цялостните финанси са на (-). Което е нормално имайки предвид колко пари хвърлят за разработки в момента.
  • #25
    5 rate up comment 24 rate down comment
    samo_vw ( преди 9 години )
    nema tesli nema 4ukove noviat plug-in hybrid na vw 6te utrepa konkurenciqta ot fsi4ki strani
  • #24
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Да... ( преди 9 години )
    ..защото не *** вурстове а инвестира!