IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-странните автомобили в историята

10 модела, които по една или друга причина удивиха автомобилния бранш

Най-странните автомобили в историята

Най-странните автомобили в историята
От момента на пускането на първия сериен автомобил браншът непрекъснато се развива. Моделите от всяка епоха си приличат един с друг – като външен вид, по технически характеристики, или по наличието или отсъствието на различни опции. Има обаче и изключения. С помощта на изданието Autonews ви предлагаме най-странните автомобили, които някога са излизали на пазара.

BMW Isseta
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1956-1962 г.
Количество произведени автомобили: 161 728
Двигател: 0.3 литра (13 конски сили)
Вместимост: 2 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 85 км/ч)
Страна: Германия
Цена: 1000 щатски долара
Най-странните автомобили в историята
Триколесната Isetta на времето спасява BMW от фалит – докато конкурентите продават скъпи автомобили, баварците успяват да пласират повече от 160 000 бройки от своя модел и да оправят своето финансово положение, което е пострадало тежко от Втората световна война. Isetta има италиански корени, като се отличава с малки размери и с това, че единствената й врата е разположена там, където се намира капака на съвременните автомобили. Воланът на колата се подвига заедно с вратата.

Mohs Ostentatienne Opera Sedan
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1967-1979 г.
Количество произведени автомобили: 6 или 7
Двигател: 5.0 литра (193 конски сили)
Вместимост: 5 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: неизвестно
Страна: САЩ
Цена: 19 600 долара
Най-странните автомобили в историята
Собственикът на компанията Mohs – Брус Бохс, създава Ostentatienne Opera Sedan като образец за това какъв трябва да бъде луксозния седан. Той така и не се превръща в нещо повече от концепт, но за 2 години бизнесменът успява да направи 6 или 7 автомобила. Основната особеност на машината е отсъствието на врати, като в нея се влиза през багажника. Той се отваря, отвътре излиза специална степенка, на която пътникът или шофьора стъпват, за да влязат.

Messerschmitt KR175
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1953-1955 г.
Количество произведени автомобили: 18 000 – 20 000
Двигател: 0.17 л (9 к.с.)
Вместимост: 2 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 80 км/ч)
Страна: Германия
Цена: 500 долара
Най-странните автомобили в историята
След Втората световна война Германия има забрана да произвежда самолети и компанията Messerschmitt се насочва към нещо друго. През 1953 г. на бял свят излиза първия автомобил на концерна – KR175, който самите немци наричат скутер с кабина. Триколесната машина има волан, който повече прилича на кормило на велосипед или мотоциклет, и две места, разположени едно зад друго. През 1955 г. моделът KR175 е заменен с нов – KR200.

Mazda R360
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1960-1966 г.
Количество произведени автомобили: 65 000
Двигател: 0.35 л (16 к.с.)
Вместимост: 4 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 80 км/ч)
Страна: Япония
Цена: 833 долара
Най-странните автомобили в историята
R360 е първият сериен лек автомобил, пуснат от Mazda. Машината се предлага или с механична скоростна кутия, или с автоматична, като общото й тегло е едва 380 кг. Популярността на този модел позволява на японската компания да укрепи своето финансово положение. По това време отпада и забраната на японски компании да продават своята продукция в чужбина, което позволява моделът да се наложи успешно и на други пазари.

Peel P50
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1962-1965 г.
Количество произведени автомобили: 50
Двигател: 0.05 л (4.2 к.с.)
Вместимост: 1 човек
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 61 км/ч)
Страна: Великобритания
Цена: 560 долара
Най-странните автомобили в историята
Peel P50 е оборудван с една врата и побира един човек, като тежи едва 59 кг. Автомобилът е снабден с ръкохватка отзад, благодарение на която машината може да бъде издърпана в гаража. Разходът на гориво е едва 2.8 л/100 км. През 2010 г. компанията Peel пусна ограничена версия P50 с електрически мотор.

Renault Twizy
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 2012 г. - досега
Количество произведени автомобили: още е в производство
Двигател: електромотор (6.1 Квт)
Вместимост: 2 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 75 км/ч)
Страна: Франция
Цена: 10 900 долара
Най-странните автомобили в историята
Формално Twizy не е автомобил, а електрически квадроцикъл. Дължината му е 2300 мм, а широчината – 1130 мм, като може да побере двама души. Пътническото място е зад това на водача и може да се регулира на височина. В идеални условия с едно зареждане Twizy може да измине около 100 км, а зареждането от стандартна розетка отнема 3.5 часа.

Russo-Baltique Impression

Най-странните автомобили в историята
Година на производство: 2006 г.
Количество произведени автомобили: 1
Двигател: 6.0 литра (555 к.с)
Вместимост: 4 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: все още е неизвестно
Страна: съвместно производство на Русия и Германия
Цена: 1.8 млн. долара
Най-странните автомобили в историята
През 2002 г. ателието A:Level решава да възроди известна руска марка Руссо-Балт и създава машина с дизайн в стила на 40-те години на миналия век. Собственикът на търговската марка Виктор Такнов влага повече от 2 млн. долара в проекта, като купува A:Level и го прекръства на Russo-Baltique. Единственият автомобил носи също име с добавка Impression и е произведен през 2006 г. с помощта на германската компания German GErg GmbH, като се появява пред публика на автосалона в Женева. Тогава се съобщава и цената на автомобила - 1.8 млн. долара. Само че производството все още не е стартирало.

Bong Bug 700E

Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1970-1974 г.
Количество произведени автомобили: 2270
Двигател: 0.7 л (29 к.с.)
Вместимост: 2 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 23.2 секунди
Страна: Великобритания
Цена: 1 500 долара
Най-странните автомобили в историята
Двуместният триколесен модел има една отваряща се нагоре врата. За да се влезе в него, трябва да се вдигне част от каросерията. Въпреки скромните си габарити автомобилът е оборудван с резервна гума. Част от произведените автомобили са предназначени специално за рекламна кампания на производителя на цигари Rothmans.

Twike
Най-странните автомобили в историята
Години на производство: 1992 г. – досега
Количество произведени автомобили: още се произвежда
Двигател: електромотор (7.4 кВт)
Вместимост: 2 човека
Ускорение от 0 до 100 км/ч: няма (вдига едва 85 км/ч)
Страна: съвместно производство на Германия и Швейцария
Цена: от 22 300 долара
Най-странните автомобили в историята
Twike (идва от „twin“ – двоен и „bike“ - велосипед) е хибриден автомобил, който може да се придвижва или с електромтор, или с човешка сила. В салона му са поставени педали, които да накарат тежащата 246 кг. машина да се движи. А хората в нея нямат нужда от печка за затопляне при по-студено време, тъй като достатъчно загряват от движението. В зависимост от батерията машината може да измине между 50 и 300 км с едно зареждане.

Снимки: Autonews

 

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Емо ( преди 9 години )
    Аз пък на тест на Туизи в Италия ги наказвах лошо SUV-тата по светофарите и надничаха отгоре с голяма почуда :DКараш за стотинки, паркираш напреки, абе голям кеф е!
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    както се оправдават по метан/газ станции защо са ти сипали 5 литра повече отколкото е възможно - силен ни е тока зарежда повече :)и аз до колкото си спомням авто експото пълнеше ограничението на цариградско
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    кой и да е ( преди 9 години )
    С Twizy-то съм вдигал 81 км/ч. Вярно, че тук данните са сигурно по спец.-ия...