Компанията Jaguar има огромен опит в използването на редови 6-цилиндрови мотори. Един от тях – AJ6, изкара в гамата на марката от 1949 до 1992 г., като обемът му се променяше – от 2.9 до 4.2 литра, но архитектурата му си оставаше същата.
Сега в Jaguar залагат на V6 моторите, но според отговорника за двигателите от новото семейство Ingenium Питър Уитворт, цитиран от Autocar, тази тенденция ще се измени съвсем скоро.
Уитворт е категоричен, че далеч по-подходящи в момента са редовите 6-цилиндрови мотори. Основната причина е, че те разполагат с много по-малко подвижни елементи в сравнение с V6 двигателите. А когато става дума за икономия на гориво и екология – колкото по-малко подвижни части има един мотор, толкова по-добре.
Основният проблем с редовите 6-цилиндрови агрегати е нуждата от повече място в моторния отсек. Това прави автомобила по-сложен за проектиране, тъй като той трябва да отговаря на изисквания за безопасност и да покрие краш-тестове. В Jaguar обаче са на мнение, че тези неща могат да бъдат разрешени, тъй като подобен тип двигатели е по-ефективен.
Според информацията първият 6-цилиндров редови мотор от семейството Ingenium ще се появи през 2016 г., като ще бъде поставен в следващото поколение на Jaguar XF.
Настоящото поколение XF. Снимка: Jaguar

