IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Концептуалният 208 ще харчи около 2 л/100 км

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Компанията Peugeot ще покаже на автосаона в Париж през октомври концептуален вариант на хечбека 208, оборудван с подобрен хибриден агрегат, който работи със система за сгъстен въздух. Прототипът Hybrid Air е отговор на задачата, поставена от френското правителство за създаването на машина с разход от 2 л/100 км.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
Инженерите на Peugeot са заменили голяма част от елементите от стандартното 208, включително пода и багажника, които сега са изработени от алуминий. Благодарение на това хечбекът, който във версията с 1.2-литров мотор тежи 960 км, е отслабнал до 860 кг.

Освен това прототипът е получил допълнителни аеродинамични елементи, оптимизиращи движението на въздушния поток, а също така и гуми с понижено съпротивление при триене. Външните огледала са заменени от видеокамери.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
В задвижващия агрегат на хечбека е включен 1.2-литров бензинов мотор, който е с 4% по-икономичен, компресор за въздух, който е свързан със специална трансмисия, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане). За запълване на запасите от въздух се използва система за рекуперация на енергията при спиране.

За първи път този агрегат бе показан през 2013 година, след което се появи при концептуалното Peugeot 2008. Неговият прототип харчеше 2.7 л/100 км, като според производителя само на сгъстен въздух подобна машина може да измине около 70 км.

Снимки: Peugeot

Тагове: peugeot 208 hybrid air
0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Големи специалисти тук няма що.Най-просто ще ви кажа един физичен закон,че при преобразуването на един вид енергия в друг имаме загуби.Да предположим,че имаме автомобил на сгъстен въздух.За да се сгъсти този въздух трябва компресор.За работи компресора трябват ток или гориво.Виждате през какви трансформации минаваме,за да стигнем до колелата на колата,които трябва да се въртят.Загубите са неминуеми,което обезсмисля цялата работа.Все пак браво за инициативата,но съм скептик за този вид задвижване.
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Я ( преди 9 години )
    Всъщност идеята и разработката са на ситроен , ама няма нищо !
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    hawkeye ( преди 9 години )
    супер, само да има още две врати
  • #14
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    и най-важното ако не спукаш резервоара на някоя софииска дупка той е на практика вечен а не на 5 години да даваш цената на колата за батериисамо ще е малко смешно че ще можеш да зареждаш при гумаджиятавсъщност предния прототип беше с азот ако не мъже паметта а не с въздух
  • #13
    16 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Те загубите може да са големи, но отиваш на бензиностанцията и пълниш за 5 минути въздух. Минаваш 70 километра само на него и пак на другия ден. А ти с акумулаторите ще ти се изчака чакалката няколко часа. Лично аз бих се гръмнал. Браво на Пежо! Миналата година също ги похвалих под същата новина.
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ако това на тойота от 2011 е кола това пежо е космически кораб - онова изглежда като студентски проект на някой стажанта тук имаме втора версия на истински автомобил
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пежо имаха партнер 2001 който работеше на згъстен въздух беше такси в париж
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота през 2011 г. представи и изпробва автомобил със сгъстен въздух. Така, че някой май трябва да си затворят плювалниците и да четат преди да пишат. Ако далаверата беше голяма със сигурност щяха да го въведат в някой автомобил и нямаше да се занимават да вадят такива на водород. Иначе евала на Пежо за усилията да открият топлата вода, но едва ли ще излезе нещо от тази работа. Загубите при сгъстяването на въздуха и после отдаването на енергията са големи.
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много приказвате но за сега е само прототип. До като не стъпи на пътя ще е само една новина. А до тогава много вода ще изтече в автомобилния свят. Може и водородните коли да стъпят на пазара а те не харчат петрол за разлика от този прототип. Но дано си заслужават усилията на французите.
  • #8
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    смейте се от яд че нито японци нито немци се сетиха за товано ако това влезе в производство ще убие така тачените японски електрически хибриди и немската нафта