IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Концептуалният 208 ще харчи около 2 л/100 км

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Компанията Peugeot ще покаже на автосаона в Париж през октомври концептуален вариант на хечбека 208, оборудван с подобрен хибриден агрегат, който работи със система за сгъстен въздух. Прототипът Hybrid Air е отговор на задачата, поставена от френското правителство за създаването на машина с разход от 2 л/100 км.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
Инженерите на Peugeot са заменили голяма част от елементите от стандартното 208, включително пода и багажника, които сега са изработени от алуминий. Благодарение на това хечбекът, който във версията с 1.2-литров мотор тежи 960 км, е отслабнал до 860 кг.

Освен това прототипът е получил допълнителни аеродинамични елементи, оптимизиращи движението на въздушния поток, а също така и гуми с понижено съпротивление при триене. Външните огледала са заменени от видеокамери.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
В задвижващия агрегат на хечбека е включен 1.2-литров бензинов мотор, който е с 4% по-икономичен, компресор за въздух, който е свързан със специална трансмисия, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане). За запълване на запасите от въздух се използва система за рекуперация на енергията при спиране.

За първи път този агрегат бе показан през 2013 година, след което се появи при концептуалното Peugeot 2008. Неговият прототип харчеше 2.7 л/100 км, като според производителя само на сгъстен въздух подобна машина може да измине около 70 км.

Снимки: Peugeot

Тагове: peugeot 208 hybrid air
0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Toto ( преди 9 години )
    Никаква хидравлика няма в системата за нагнетяване на въздух. В никой от другите сайтове не се споменава за хидравлика. Тук става деума за неточчен превод. Иначе някакъв *** реши да се направи на велик и започна да фантазира как хидравликата някак ставала пневматика. Чаках го да пусне линк да го видим това чудо, но не стана. Няма и как да стане, на всеки що-годе грамотен му е ясно.
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    дядо Спас ( преди 9 години )
    Пежо, като всяко друго - "Въздух под налягане"
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 9 години )
    Не мисля, че има някаква хидравлика намесена в разработката им, всичко там си е чиста пневматика! Пневматичните, както и хидравличните мотори/компресори/помпи са реверсивни и могат да работят както като компресор, така и като пневматичен мотор, задвижват колелата на колата. Друг е въпроса, че КПД на такива системи е доста нисък, и е малко спорно колко точно ще спестяват от гориво. До колкото си спомням и Тата бяха направили някакъв прототип, не съм сигурен на какъв принцип точно, но не го пусна
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И аз ще се намеся, че май някой хора си нямат понятие от машиностроене.Toto, а къде прочете за хидравличен мотор за сгъстен въздух? Такова нещо не се споменава. В случая, най-вероятно става дума за хидравличен мотор, който задвижва бутало в цилиндър, което нагнетява въздуха. Цялата тая работа обаче е толкова усложнена и с толкова допълнителни елементи, че май, май всичко ще си остане на чертожната дъска. Язък, че пак няма да бъде щастливо ВАГфенчето, което си мечтае Приус да го спрат.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Идиота ( преди 9 години )
    Каква хидравлика, какви компресори, бе гайдо, като на сто места са написали "сгъстен въздух". Баси тъпанара! Прочети какво пишат в worldcarfans.com и се гръмни с измислените хидравлики от невежия преводач в ***.Сгъстен въздух имаш в кухата си лейка! Той от къде да дойде, нали трябва компресор да го сгъсти бе ***! И това става чрез хидравличен мотор, който задвижва този компресор в режим на ре-куперация! Аман от необразовани многознайковци като теб!
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ситро-фен ( преди 9 години )
    Виждам аз тук дългата ръка на инженерите от Ситроен.Само те са способни на това що се касае за хидравлика или пневматика!
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предните двама не мога да ви разбера.Единия явно не е чел статията до край.Както и да е компресор има.Няма начин нагнетяването на въздуха да стане по друг начин без такъв агрегат.Прави впечатление,че цялата работа вместо да е опростят франсетата са е усложнили или преводача нещо е омацал работите.Значи имаме ДВГ,компресор за въздух,който е свързан със специална трансмисия, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане).Доста сложно за французи мисля.
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Нев ( преди 9 години )
    "Какво невежество! Използва сгъстен въздух във хидравличен (воден) мотор...!!! Май не са чували за пневматичен мотор. Ама нейсе! Това да им кусура."Амиго, не виждам какво не ти е наред в случая! В статията, доколкото става ясно, се говори, че пневматичния комресор се задвижва от хидравлика (Хидравликата работи с хидравлично масло, а не с вода) и двете са свързани с някакъ сложен съидинител. А компресора си пълни сгъстения в-х в резервоари за високо и ниско налягане (въздушни).
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Между другото рекорда за скорост на автомобил на сгъстен въздух се държи от Тойота и все още никой не го е подобрил.Няма лошо и други да правят такива автомобили,но да се казва,че те са ги измислили е много нагло.
  • #18
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колкото до Приус пък на някой много на дълбоко му е влязъл този модел и не го оставя на мира.Все му се привиждат изобретения,които ще обезсмислят най-добрия хибрид до сега.На това специалистите му викат параноя.Както и да е,превозни средства на сгъстен въздух са ползвани още през 19 в.Примери много,като трамваите в Париж и влаковете в мините.Онзи умник,който говори за батерии и зареждането им да погледне за колко време се нагнетява въздуха в резервоара на кола.Отнема около 4 ч.така,че капиш!