Компанията Peugeot ще покаже на автосаона в Париж през октомври концептуален вариант на хечбека 208, оборудван с подобрен хибриден агрегат, който работи със система за сгъстен въздух. Прототипът Hybrid Air е отговор на задачата, поставена от френското правителство за създаването на машина с разход от 2 л/100 км.
Инженерите на Peugeot са заменили голяма част от елементите от стандартното 208, включително пода и багажника, които сега са изработени от алуминий. Благодарение на това хечбекът, който във версията с 1.2-литров мотор тежи 960 км, е отслабнал до 860 кг.
Освен това прототипът е получил допълнителни аеродинамични елементи, оптимизиращи движението на въздушния поток, а също така и гуми с понижено съпротивление при триене. Външните огледала са заменени от видеокамери.
В задвижващия агрегат на хечбека е включен 1.2-литров бензинов мотор, който е с 4% по-икономичен, компресор за въздух, който е свързан със специална трансмисия, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане). За запълване на запасите от въздух се използва система за рекуперация на енергията при спиране.
За първи път този агрегат бе показан през 2013 година, след което се появи при концептуалното Peugeot 2008. Неговият прототип харчеше 2.7 л/100 км, като според производителя само на сгъстен въздух подобна машина може да измине около 70 км.
Снимки: Peugeot