Все още има шансове суперседанът Bugatti Galiber, чиято концептуална версия бе показана още през 2010 г., да се появи в серийно производство.Това съобщава агенция Automotive News, която цитира шефът на компанията Волфганг Дюрхаймер.
Самият Galiber бе създаден с идеята да бъде пуснат в серия, но първата му версия бе отхвърлена от Дюрхаймер, тъй като не бе достатъчно луксозна. Топ мениджърът поиска дизайнът да бъде променен, но междувременно напусна компанията и премина на работа в Audi.
Наследникът му Волфганг Шрайбер бе категоричен, че моделът не отговаря на изискванията на клиентите. Освен това бе преценено, че в Bugatti няма достатъчно средства за едновременна разработка на Galiber и на наследник на Veyron, и затова проектът бе спрян.
Оказва се обаче, че това не е крайно решение, още повече, че Дюрхаймер се завърна на стария си пост. Сега той разкрива, че по времето на престоя си в Audi сериозно е помислил върху пускането на суперседана в серийно производство, но отказа да се ангажира с конкретни срокове.
Неочаквано това стори главният дизайнер на Volkswagen Group – Валтер да Силва. Пред изданието Autonews той потвърди, че пускането на подобен модел вероятно ще се състои най-късно в края на 2015 или в началото на 2016 г. Така известно време Galiber ще бъде единственият модел в гамата на Bugatti, тъй като наследникът на Veyron ще се появи след него.
Концептуалният Galiber се задвижва от 8.0-литров W16, дефорсиран до 800 к.с. При серийната версия се очаква мощността на агрегата да бъде 1340 к.с., което да позволи развиване на максимална скорост от 450 км/ч. Що се касае до приемника на Veyron, той ще бъде с хибридно задвижване, като мощността му ще надмине 1500 к.с, а максималната скорост ще е 460 км/ч.
Снимка: Bugatti