По-рано тази година Volkswagen обнови един от по-специфичните си модели – Scirocco. Той винаги се е ползвал с популярност сред феновете, макар да не се продава в огромни обеми. Изданието Motor предлага своето виждане за това какво трябва да представлява един такъв модел, давайки за пример именно Scirocco.
1. Понякога имиджът е по-важен от продажбите
Средно заводът на Volkswagen в португалския град Палмеле произвежда по 40 000 бройки годишно от модела, което само по себе си показва, че той няма как да носи огромни приходи на концерна. И все пак ролята на Scirocco за Volkswagen е доста важна от имиджова гледна точка, така че моделът не бива да се оценява само по продажби.
Най-важното е, че той заедно с VW GTI и Beetle са основната причина компанията да няма славата на производител на автомобили само за улегнали хора. Именно тези модели правят гамата на марката по-емоционална и съответно привлекателна за младите хора.
2. Унифицирането носи печалби
Благодарение на грамотната си политика за увеличаване на производството и унифицирането на компонентите за автомобилите си концернът Volkswagen печели повече от моделите в един и същи клас в сравнение с конкурентите си. Прост пример за това е системата ESP на Bosch, която може да бъде намерена както под капака на Audi, така и при Bugatti Veyron. А новата платформа MQB, ползвана от Volkswagen, Seat, Skoda и Audi, позволи намаляването на разходите и на времето за разработка на един модел с близо 30%.
Самият Volkswagen Scirocco е построен на платформата на Golf от 5-о и 6-о поколение, но в интериора му са включени елементи от Beetle и от новия Golf GTI.
3. Мощността трябва да е икономична
Автомобилните компании не спират да тръбят колко е важно да се намалят вредните емисии, но в същото време повишават мощността на поредния си модел до нивото на малък камион. Volkswagen Scirocco не прави изключение от това, като обновената му версия R развива цели 280 к.с. Така тя е няколко пъти по-мощна от базовото Scirocco от 70-те години на миналия век и превъзхожда дори Porsche 911 Turbo от този период.
По-мощни са и трите бензинови мотори TSI, които вече развиват 125, 180 и 220 к.с. (съответно преди бяха 122, 160 и 210), но същевременно са с 19% по-икономични. Не е ясно какво ни очаква за бъдеще, но ако се запази тази динамика на увеличаване на мощността и намаляване на разхода, през 2054 г. Scirocco R би трябвало да развива 600 к.с. и да преминава през цяла Европа с литър биогориво.
4. Китай е най-важният пазар в света
Ако през 2010 г. в Китай са продадени около 10 млн. автомобила и това бе достатъчно за се задмине САЩ, то сега тази цифра се увеличила 2 пъти. При това „народния“ автомобил в най-многолюдната държава на света си остава именно Volkswagen. През 2013 г. в Китай германците са продали 2 395 696 бройки от своите модели.
Въпреки че няма 4 врати, както и версия с дълга база, Scirocco се продава най-добре именно на този пазар и едва след това идват Германия и Великобритания. Специално за клиентите от Азия са добавени няколко цвята – червен, виолетов и дори златист.
5. Спортният вид не винаги означава „спорт“
Самите германци признават, че Scirocco не е типичният спортен автомобил и това се доказва от добрите продажби на версиите с по-слаби мотори. Наистина, моделът се ползва с популярност заради външния си вид и някои хора предпочитат именно такава машина с по-слаб двигател, вместо по-мощен Golf.
В същото време версията R не само изглежда впечатляващо, но и звучи така. Преминаването в спортен режим механично увеличава пулсациите на изпускателната система и това дава още по-силно усещане на хората в самия автомобил. Любопитното е, че кормилната система на Scirocco, подобно на шасито, е от 5-ото поколение на Golf, което излезе доста отдавна.
6. Роботите вече чукат на вратата
Главният „робот“ на Volkswagen, разбира се, е налаганата от 11 години трансмисия DSG. В случая с Scirocco идеята за 2 съединителя жъне все повече успехи, за разлика от Golf, където повечето клиенти предпочитат механичната скоростна кутия.
Още един „робот“ е системата Park Assist, която може автоматично да изпълни всякакво паркиране. И дори сама може да напусне мястото на паркинга. Технологията Blind Spot Sensor пък уведомява шофьора за наличието на друг автомобил на разстояние до 20 м. в „мъртвата зона“.
А следващото Scirocco, което ще излезе до 3 години, обещава да е още по-технологично. То ще е на платформата MQB и ще поучи всички системи, които видяхме на последния Golf, включително и достъп до интернет.
Снимки: Volkswagen