IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota остава номер едно и през първото полугодие

Volkswagen измести General Motors от второто място

Toyota остава номер едно и през първото полугодие

Японският автопроизводител Toyota остава на първо място в света по продажби на автомобили през първото шестмесечие на годината, пише USA Today. Volkswagen измести General Motors (GM) от втората позиция, след като американският концерн губи пазарни позиции заради изтеглянето на голям брой дефектни автомобили преди всичко в САЩ.
Toyota остава номер едно и през първото полугодие
Продажбите на Toyota между януари и юни се увеличават с 3,8% на годишна база до малко над 5 млн. автомобила, като ръстове се наблюдават в Азия, САЩ и Европа. Продажбите на домашния японски пазар отчитат силен ръст, след като потребителите увеличиха разходите си преди вдигането на еквивалента на ДДС от 1 април, посочва Toyota.

В Китай продажбите нарастват с 12%, в Северна Америка - с 5 на сто, а в Европа – с 8%.

Германският производител Volkswagen отчита 4,97 млн. продадени автомобила за периода, задминавайки GM, чиито продажби възлизат на 4,92 млн. автомобила, показват представени по-рано данни.

След оповестяването на последните данни Toyota очаква да реализира рекорден брой продажби през 2014 г., надминавайки 10 млн. автомобила. През миналата година компанията успя да продаде 9,98 млн. коли, следвана от GM и Volkswagen.

Японската компания е номер едно по продажби в автомобилната индустрия от 2008 г. насам, с изключение на 2011 г., когато GM си върна короната. Преди 2008 г. американската компания беше хегемон на пазара в продължение на над седем десетилетия.

Снимка: Toyota

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Логическа задача: За коя от две фирми се отнася статия,в която първото изречение започва с наименованието на едната, а двете са споменати еднакъв брой пъти (4)?
  • #27
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бугати,Бентли,Ламборджини,Порше! Е как срещу тези суперлуксозни и суперспортни марки може изобщо да се сложи за сравнение масовка като Трошльота, предназначена за масовия беден купувач?! Имам предвид не продажбите, а смешните сравнения на Дошльовците! Ами разбира се, че бедните по-света като бройка са много повече от богатите, затова и Трошльота има повече продажби! Но марките на ФВ груп са върха на автомобилостроенето, затова и струват стотици хиляди и милиони ? за една бройка,колкото 100 Трошл
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    пхах ( преди 9 години )
    Ех значи като кажете Трошлйота отделна марка а VW са хиляда да ама от тея хиляда , кое броим Бугати , Бентли , Ламбо или Порше? ***...
  • #25
    8 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    Abe Piper ti vlizal li si v Toyota,4e pishesh absolyutni bezmislici?Dori bazisnite modeli imat dale4 pove4e ekstri spryamo germanskite nedorazumeniya,za koito plashtash dori i zadnite vrati!
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Четирите сезона" в Париж,но никой не се и сеща да си помисли,че е по-добричт ресторант!Ами тогава как ще обясниш стремежа, обещанията, целите, заявките над Вурстщайните от няколко години насам, как щели именно те да бъдат първи в света по продажби? Наистина тази нафта не ви дава възможност да мислите обективно!
  • #23
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японско срещу немско... суши срещу вурст? Чиста енергия срещу канцерогенни сажди... Само *** избират второто.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В щатите продажбите на Фолцваген намаляват, растат само в комунистически Китай, където клиентите са с промити от комунистическа прпаганда мозъци..
  • #21
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо,Дошо, ( преди 9 години )
    то и Макдоналдс е с по големи продажби от "Четирите сезона" в Париж,но никой не се и сеща да си помисли,че е по-добричт ресторант!Колкото до пазара в САЩ,след американските конструктори най-много продават японците,но тенденцията е техният пазарен дял ежегодно,ежемесечно и ежедневно да спада за сметка на немските марки,пък било те произвеждани и на техния континент.
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Китайския пазар който завладее, той ще пее. Уви, чайна пиипъл са орисани още дълго да карат новопроизведени Сенатори от ГДР-ско време. Ама, съдба ..
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е не се въздържах - това тука прилича на реклама на "Шпек народен"! Който го ядем всеки ден!Та, важното е какво излиза от джоба и колко е доволен потребителя при употребата на автомобила. А това кой е номер едно е все тая, нито ставаме по-богати, нито получаваме по-добро качество от първенците, напротив - последните години всички свалят качеството. Явно така са се договорили - да произвеждат "Шпека народен".