Компанията Ferrari тръгна по пътя на Audi, като разработва нов двигател с механичен компресор и електрическа турбина. Това съобщава порталът 4WheelsNews, който цитира свои източници в компанията.
Новата технология ще позволи на Ferrari да избегне турбо-дупката и да подобри икономията на гориво, без от това да страда производителността на агрегата. Засега от компанията не разкриват подробности за разработката, като се знае само, че италианците няма да използват новата технология на 12-цилиндровите си мотори, които ще си останат атмосферни.
Към момента в гамата на Ferrari има само един модел с турбо-двигател - показаният през февруари California T. Купе-кабриолетът разчита на 3.8-литров V8 с 2 турбини (на снимката), който развива 560 к.с. и 755 Нм въртящ момент. С този агрегат суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди, а максималната скорост е 316 км/ч. Очаква се вторият модел с турбо-двигател да стане приемникът на купето 458 Italia.
През май Audi разкри концептуална версия на купето RS5, оборудвано с 3.0-литров дизелов V6 агрегат, развиващ 385 к.с. Моторът е с два турбо-компресора и електрическа турбина. Тя осигурява висока отзивчивост при ниски обороти, като премахва забавянето, което е налично при стандартната турбина.
Освен Audi сериен бензинов двигател с електрическа турбина разработва и Volkswagen. Инженерите на спортното подразделение на Mercedes-Benz - AMG, също разглеждат възможността за създаването на подобен агрегат.
Снимка: Ferrari