IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler и Renault-Nissan стартират общо производство

Двете компании ще изградят и оперират съвместно завод за компактни коли в Мексико

Daimler и Renault-Nissan стартират общо производство

Daimler и Renault-Nissan стартират общо производство
Цетче и Госн. Снимка: архив Ройтерс

Автомобилопроизводителите Daimler и Renault-Nissan са "подпечатали" плана си за изграждането на общ завод в Мексико според информация на близки до компанията източници.

Управителният съвет на Daimler е дал „зелена светлина“ за развитието и изграждането на компактни автомобили в съвместното производствено съоръжение в Мексико, заявява източник от концерна пред Ройтерс.

Очаква се официалното решение да бъде обявено на съвместна пресконференция от главния изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче и колегата му от страна на Renault Карлос Госн в петък.

Заводът ще бъде най-големият проект за съществуващия от 2010 г. насам алианс между двете компании. Говорители на концерните засега обаче не потвърждават, че вече е взето решение за завода в Мексико.  

С производството в Мексико, където разходите за труд са по-ниски, отколкото в Европа, компаниите биха могли да увеличат относително ниския марж на печалбата при компактните модели. В допълнение при ползване на обща архитектура за превозните средства те могат да влагат части с по-ниска цена.

Както писа Ройтерс по-рано, за съвместното производство ще бъде създадено съвместно предприятие. В завода, който според съобщения в медиите ще бъде изграден край проекта на Nissan в Агуаскалиентес, ще бъде инвестирана значителна сума, добавя близък до преговорите източник.

През ноември 2013 г. Nissan откри в града нова фабрика с 3 хил. работници и служители. Групата вложи 2 милиарда долара в завода, който според Госн ще произвежда по 1 млн. автомобили на година от 2016 г. Заводът е хъб за доставки за пазарите в Северна и Южна Америка.

През следващите седмици се очаква и BMW да вземе решение за строеж на втори завод за региона NAFTA (САЩ, Канада и Мексико). Според медийни публикации и той ще се намира в Мексико. В продължение на десетилетия VW управлява фабрика там, а нов завод на дъщерното дружество Audi ще започне производство през 2016 г.

И Nissan планира да произвежда малък джип с марката Infiniti в Мексико, писаха преди време местни медии. Daimler може да произвежда следващото поколение на компактния си автомобил там.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg
 

Тагове: Daimler renault-nissan
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Hyundai-Kia на върха по качество! Защо ли?Първото място в класирането за качество на продукцията на Hyundai-Кia в изследването за тази година на J.D. Power - 2014 Initial Quality Study, определено е крайпътен камък за корейския автопроизводител, който в началото на пътя си определено имаше сериозни проблеми в това направление. Новият премиум модел Hyundai Genesis още с появата си се нареди сред победителите по класове, допълвайки победите на всичките модели на Hyundai-Kia по класове до цели пет. Интересно ще е да видим, дали след сериозната моделна подмяна по гамите на двете марки за 2015-а година, те ще успеят да запазят позициите си и догодина. Новата Sonata модел 2015-а година е вече в продажба, следващите модели "реколта" 2015-а ще бъдат оборудвани с функцията Apple CarPlay, която ще ги направи първите на пазара, предлагани от голям автопроизводител с подобно нещо. Според специалния екип на Hyundai, отговорен за качеството, стремежът за упростяване на практическия инфотеймънт в колите е сред основните фактори за успеха на марките в тазгодишното класиране. Ключова за това е била концентрацията на усилията за намаляване объркаността на водачите в управлението на автомобилната навигация, видео, подобрените микрофони, лесното блутут свързване.Резултататите на изследването 2014 Initial Quality Study се базират на допитване до над 86 000 купувачи или лизинг-купувачи на нови коли модел 2014-а точно 90 дни след придобиването им. Качественият показател отбелязва броят проблеми на 100 автомобила, като по-ниският резултат отбелязва и по-високото качество. Hyundai има показател от 94, което е намаление на точките с 12, докато този на KIA си остава 106, което е пък с 10 точки по-добро от средното за автомобилната индустрия. Hyundai Accent, Elantra и Genesis, Kia Cadenza и Sportage пък са победители в своите категории. Това е само с една победа по-малко от шестте на General Motors. Ето и основното от изследването: Toyota Motor Corp. е на второ място, следвана от миналогодишния победител GM. Porsche Panamera, победител в голямата категория премиум е и индивидуален победител в изследването с постижение от 62 проблема на 100 коли. Hyundai Accent, с 65 проблема е втори, трета е Mazda2 с 66, четвърти Chevrolet Silverado HD с 68. Hyundai е третата марка победител извън премиум категорията за последните 10 години. Четири марки - Porsche /74 т./, Mercedes-Benz /115/, Lexus /92/ и Honda /108/ са с показател над средния за индустрията за пета поредна година.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хората отдавна са го казали, в близките години ще заминат доста автопроизводители. Явно обеденинието на по-слабите е единствения шанс за оцеляване. Щото Чайна-майна атакува, корейците тоже ..
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Значи за по долния да му напомня че студентите в Германия се учат и изучават технологичния опит на трошливата Тойота с технология от миналия век.Селчо съветвам те да бръкнеш в контакта по възможност в 380 волта и да се оттървеш от мъките си.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    много ме кефите тук - нито тойота нито ВАГ са споменати и въпреки това само те са ви в устатаМалко ми напомняте за студента който се явява на изпит по зоология а е учил само за бълхата и когато го питат за рибата той казва ако имаше козина щеше да има бълхи зпочва само каквото знае
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Форумните разбирковци си пишат а в това време продажбите на MB и Renault ръстът ли ръстът !
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до Чичето ( преди 10 години )
    Ами много просто завземане на нови пазари и намалване на риска. Нито Рено нито Мерцедес са толкова големи производители, че да могат да си позволт единични авантюри.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до да ( преди 10 години )
    Аз и в Германия виждам хора да бъркат по кофите - събират бутилки. Така че бъркането по кофите явно не е до държавата, а до човека.
  • #4
    7 rate up comment 13 rate down comment
    AMG ( преди 10 години )
    Поредният пирон в ковчега на репутацията на Бенц!Да имат нещо общо с най-компрометираната марка на света-рено, забранена със закон за продажба в САЩ, Канада и т.н.
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, обединяват се и ще произвеждат най-вече модела Мерцедес Кангоо...А ВАГ водят до едно единствено нещо - регрес. Винаги и навсякъде.
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Наблюдава се ясна тенденция на обединяване на европейски премиум марки с японски "народни" марки. Очевидно технологиите са в японците, иначе немците защо немците да си рискуват "премиум" имиджа граден с дългогодишни рекламни партенки?