IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel с нов план за развитие

Обновената програма DRIVE!2022 предвижда марката да се изкачи до второто място по продажби в Европа

Opel с нов план за развитие

Opel представи обновен и допълнен вариант на своята стратегия DRIVE!2022, в която компанията си поставя пет на брой стратегически цели за развитие.
Opel с нов план за развитие
Към 2022 година марките Opel и Vauxhall целят да достигнат пазарен дял от 8 процента в Европа, концентрирайки се върху постигането на печеливш ръст. Нормата на печалба (печалба преди облагане с лихви, данъци и такси – EBIT) следва да достигне 5 процента в рамките на същия период от време. Едновременно с това, компанията планира да подобри допълнително качеството на своята продукция, както и да повиши задоволството у своите клиенти и служители, става ясно от официалната информация.

“През последните месеци управленският екип на Opel работи упорито върху напредъка и развитието на инициативата DRIVE!2022, а резултатът от тези усилия е наборът от стратегически набелязани цели, които ви представяме тук днес. Вече сме готови с подготовката за прилагането на този план стъпка по стъпка и можем да разчитаме на пълната подкрепа на компанията-майка General Motors в тази насока”, заяви изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман по време на презентацията.

Opel ще фокусира своите усилия върху осъществяването на три основни приоритета – развитието на моделите, марките и подобряването на пазарното представяне. Офанзивата в областта на развитието на гамата от модели и двигатели продължава с ускорени темпове. В периода от 2014 до 2018 година се планира представяне на общо 27 нови модела и 17 нови двигателя.

Втората приоритетна стратегическа насока ще бъде укрепването на имиджа на Opel като емоционална и достъпна германска автомобилна марка.

Пазарният дял и стремежът към постигане на растеж са третата приоритетна цел на програмата. Към 2022 година марката Opel планира да увеличи своя дял от пазара в Германия от сегашните 7.2 на 10 процента. В Европа като цяло (включително пазарите в Русия и Турция), компанията цели увеличаване на пазарния си дял от актуалните 5.8 на 8 процента. Плановете на Opel предвиждат също през 2022 година марката да се изкачи до второто място на европейския пазар на леки автомобили заедно със своя британски „близнак” Vauxhall.

Opel представи за първи път своя десетгодишен план за развитие DRIVE!2022 през лятото на 2012 година. През следващата 2013 година компанията успя да отбележи съществен оперативен напредък, намалявайки на половина своите загуби в Европа. Прогнозата на Opel е 2014 да бъде изпълнена с предизвикателства година. Oт една страна компанията продължава да оптимизира своята оперативна дейност, но от друга необратими разходи като тези по закриването на завода в германския град Бохум, както и нестабилните валутни курсове ще окажат натиск върху приходите. Opel планира да мине на печалба към средата на това десетилетие благодарение на предприетата серия от мерки, сред които намаляване на продуктовите и структурни разходи, повишената ефективност в използването на наличните производствени капацитети на заводите, увеличаването на приходите от продажбите и подобряването на имиджа на марката като цяло.

*Д-р Карл-Томас Нойман, изпълнителен директор на Opel. Снимка: GM

 

Тагове: drive!2022
0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    Печалба преди данъци и амортизации.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво ще рече "EBIT да достигне 5%"?? 5% от продажбите ли? Нещо ви е объркан превода...
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    извод ( преди 9 години )
    Даже не могат да мечтаят за първото място!Доше,знаеш ли кой е там?
  • #3
    23 rate up comment 3 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    Пазарното представяне в Европа е пряко свързано с качествата на автомобилите. По мое мнение плана трябва да е следния:1. Намаляване на броя на счетоводителите с червени моливи2. Сваляне на доверието от маркетинговите отдели и намаляване на инвестициите там 3. Спестените пари се пренасочват:а) Редуциране на теглотоб) Нови ск. кутиив) подобряване на двигателите4. Увеличаван не инженерите5. Запазване на дизайнерите
  • #2
    9 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Те да напишат програма "Оцеляване'2022" - ще им свърши по-добра работа...
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Един ( преди 9 години )
    5 годишната пълна гаранция и интрнет портала за проверка сервизното състояние на колата са правилни стъпки на Опел.Сега остава да намалят теглото и увеличат динамиката не само на ОРС моделите. Дизайна е ок.