Обръщаме поглед към 1989 година, когато германският производител на спортни автомобили Porsche представя един от най-любопитните си концептуални автомобили. Това е моделът Panamericana, създаден по случай 80-тия рожден ден на Фердинанд Антон Ернст Порше, по-популярен като Фери Порше.
Снимка: Porsche
Премиерата на Porsche Panamericana се състои на автомобилното изложение във Франкфурт, в деня, в който Фери Порше - син на основателя на марката Фердинанд Порше, навършва 80-годишна възраст.
Създател на машината е Улрих Бец, настоящ изпълнителен директор на Aston Martin. Той залага на нестандартен за марката дизайн, който обаче черпи вдъхновение от модели като 959 и 928.
Porsche Panamericana си печели слава благодарение на разположения ниско стъклен прозрачен покрив, който може да се сваля, превръщайки колата в нещо средно между тарга и кабриолет. Интересни са също така широките арки на калниците, големите гуми и високия просвет, които са препратка към състезателните машини на Porsche за най-тежкото състезание в света - Дакар.
Името на колата също е избрано в чест на състезателна кола - Carrera Panamericana, която през 50-те години на миналия век участва в най-опасното за онова време състезание, провеждано по пътищата на Мексико.
По-интересна е обаче конструкцията на концептуалната кола. Porsche Panamericana е базирана на Carrera 4, но има изградено от въглеродни влакна купе. Това новаторско решение позволява на олекотеното возило да спринтира от място до 100 км/час за само 6 секунди. Максималната скорост на движение достига внушителните 257 км/час.
Двигателят, който задвижва Porsche Panamericana, е шестцилиндров с мощност 247 к.с. и 228 Нм максимален въртящ момент. Той работи с 5-степенна механична скоростна кутия, задвижвайки и двете оси на колата.
В момента автомобилът се намира в Музея на Porsche в Щутгарт, Германия.
Още по темата:
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
Почина създателят на Porsche 911
Световна премиера за първата кола на Фердинанд Порше