Вход   Регистрация

Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор

Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор

138 години от рождението на човека, конструирал първия електромобил в света

На 3 септември 1875 г. се ражда Фердинад Порше – човекът, създал една от любимите на милиони хора по света автомобилна марка. Неговите машини винаги са били различни и са изпреварвали времето си. Изданието Carsguru предлага 6 факта от живота на легендарния констуктор и неговата компания.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
Поръчката на Фюрера 

Фердинанд Порше едва ли щеше да бъде толкова известен в наши дни, ако не бе направил автомобил по личната заръка на Адолф Хитлер. През 1934 г. в Германия се разработва всекидневна и евтина машина, която трябва да стане бестселър в цял свят. „Народния автомобил” е кръстен Volkswagen Kafer, а по-късно става известен като Beetle. Твърди се, че самият Хитлер е нарисувал гърбавия профил на Бръмбара.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
След излизането на автомобила, кариерата на Порше тръгва нагоре. Знаменитият Бръмбар прави фурор на пазара с цената си от 990 марки, като се предполага, че всеки германски работник трябва да спестява по 5 марки на месец, за да може за 4 години да си купи нов Volkswagen.

Първият космически дизайн


Първият автомобил на компанията на Фердинанд Порше – Porsche 64, е твърде футуристичен дори по днешните стандартни. Всъщност това е копие на Volkswagen Käfer, от когото са заимствани голяма част от детайлите. От модела са изработени едва 3 екземпляра, които представляват тестови прототипи. Въпреки това един от тях достига скорост от 160 км/ч.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
В наши дни е съхранено само едно Porsche 64 – това, което е принадлежало на самия Фердинанд Порше. 

Да изпревариш времето си

През 1900 г. Фердинанд Порше работи във фирмата Lohner, където създава първият в света електромобил Lohner-Porsche. На автосалона в Париж същата година футуристичната машина, чиито електромотори са скрити в главините на предните колела, предизвика фурор и е определена за най-добрия автомобил. Така само за една нощ 25-годишният Порше става знаменитост.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
През същата тази година той създава още един фантастичен агрегат – състезателен автомобил с допълнителен електромотор. Това е първата хибридна кола в историята, което показва, че Фердинанд Порше е изпреварил времето си с близо цял век

Жажда за скорост или защо ключът за запалване на Posrche е отляво


Фердинанд Порше е влюбен в състезателните коли. Именно негова разработка през 1910 г. печели трите призови места състезанието в чест на пруския принц Хенрик, като не оставя шансове на съперниците си. Зад волана на една от колите е именно Порше, а негов механик (на снимката са двамата) е един млад човек, който се казва Йосип Броз Тито. Същият през 1943 г. става генерален секретар на комунистическата партия на Югославия.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
Защо обаче в автомобилите на Porsche ключът за запалване винаги е отляво на волана? Работата е в това, че за легендарното състезание „24 часа на Льо Ман” пилотите първо трябва да тичат до своите автомобили, да скочат в тях и след това да тръгнат. Времето от старта на състезателя се засича и Порше променя мястото на ключа, за да може пилотът по-бързо да запали автомобила.

Знаменитият кон

Колкото и да е странно, гербът на Porsche се появява едва през 1952 г. След смъртта на Фердинанд Порше синът му Фери пристига в Ню Йорк, където обядва с вносителя на Porsche в САЩ Макс Хофман. Именно последният поставя въпроса „Защо всички известни марки имат своите емблеми, а Porsche няма? Тогава Фери взима салфетка и за около минута рисува коня, който сега е известен на всеки любител на автомобилите.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
Това обаче е само една от много легенди, свързвани с Porsche. Всъщност емблемата е комбинация от ранния герб на град Вюртемберг и този на Щутгарт. А конят е символ на мощната и непокорна машина, която не прилича на останалите.

Руски корени

Малцина знаят, но Порше е можел да работи и за СССР. През 1932 г. Фердинанд е поканен в Съветска Русия, където му е предложен пост на генерален конструктор на автомобили, танкове и друга техника. Ръководството на държавата му обещава, че няма да се бърка в работата му. И дори му подготвя специален влак, с който да обиколи страната и да види мащабите на строителство. Единственото изискване на руснаците е Порше и семейството му да напуснат Германия и да се преместят в Москва. Това го отказва от идеята.
Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор
Все пак в компанията Porsche има и руски корени. От 1969 до 1989 г. главен дизайнер на компанията е Анатолий Ляпин – син на руска емигрантка, който първоначално работи в САЩ, а след това и в Европа. Именно Ляпин (вторият отляво) създава модели като 924, 928 и 944.

Снимки: Carsguru


 
Реклама  


Купи Porsche

  • Porsche Panamera 4

    75000 лв.

    дата на произв. - ноември , 2010 г., пробег - 153000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Porsche Panamera 4S

    62800 лв.

    дата на произв. - март , 2010 г., пробег - 124000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно син мет.

  • Porsche Panamera 4S

    46800 EUR

    дата на произв. - октомври , 2011 г., пробег - 30500, С.к - Автоматична, цвят - Кафяв

  • Porsche Boxster S

    172999 лв.

    дата на произв. - юни , 2016 г., пробег - 13700, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Porsche Cayman GTS

    68000 EUR

    дата на произв. - октомври , 2015 г., пробег - 28800, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Porsche Panamera Turbo

    41600 EUR

    дата на произв. - януари , 2010 г., пробег - 105150, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 30 )

Напиши коментар Влез

от: Чичето ( преди 3 години )

Ха-ха, немската пропагандаотново надмина себе си. 28000 победи за 60 години правят средно 466 победи на година. Дали има толкова състезания дори? Явно Порше броят за победа 18 място от 19 финиширали, нямам друго обяснение.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: The Little Goebbels ( преди 3 години )

Porsche victorious in Manufacturers’ Championship in GT2 class of Le Mans Series
Marc Lieb and Richard Lietz clinch Drivers’ Championship in 911 GT3 RSR and Felbermayer squad win the Teams’ title
With over 28,000 victories, Porsche is the most successful marque in sports car racing
From European Motor News ,14.Sep.2010 Bye-bye
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: dr. Lecter ( преди 3 години )

Този малкия, на първата снимка, от дясно - познахте ли го? Той им разказа играта и на италианците и на англичаните.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: до Fakt+ ( преди 3 години )

Oще един малък Гьобелс. Какви 28000 надпревари са спечелили Порше бре - сигурно броиш някакви квартални гонки ;D;D;D
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 години )

ХИ, ХИ, ДИЗАЙНЕРА НА ПОРШЕ СЕ ОКАЗА... РУСНАК. КАКВА ИРОНИЯ. Все пак излезе, че най-големите крадци си остават германците.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 9

от: Fakt+ ( преди 3 години )

PORSCHE-markata s nay-mnogo specheleni titli vav vsevazmozni nadprevari-nad 28000!!!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 3 години )

Не става въпрос кой колко произвежда, а какво произвежда. Има магазини с ризки по 20 лв. има и такива с ризкии за 500 евро. На едното му казват ширпотреба, на другото луксозна стока. И в двата случая не ходиш гол, но при втория правиш впечатление.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Чичето ( преди 3 години )

Историческите факти показват че през 2012 в Япония са произведени 9.9 милиона автомобила, а в Германия - около 5.6. При положение че през 50-те тези числа са били 1:10 в полза на Германия следва изводът че твърдението "Немците са били, са, и винаги ще бъдат най-добрите" е лишено от фактически смисъл.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Чичето ( преди 3 години )

Е то такава пропагандна дописка (че еди-кой-си бил конструирал нещо което не е) наистина няма как да прочетеш за никоя японска марка. Просто защото те не си губят времето и усилията да промиват плитки мозъчета с още по-плитка пропаганда, ами ги влагат в разработването на истински технологии.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Zugzwang ( преди 3 години )

Всички копират технологии. Просто защото технологиите ги въвеждат много и различни компании, а не една. Само немците обаче имат претенции че са великите иноватори и целия свят тях "копира". А фактите са други - Порше също е копирал и плагиатствал - бръмбара е копиран от модел на Татра, и това е доказано с факта че ФВ плащат обезщетение на Татра след войната.
А по ирония на съдбата именно японска марка спасява Порше от фалит през 1993-та и го прави една от най-печелившите автомобилни компании.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 години )

Ето, такова нещо не можеш да прочетеш за никоя японска марка! Те за създадени когато вече пътят е бил отъпкан, анализирайки и копирайки продукцията на другите, затова колите им не е вложена емоциия, а са просто добро средстео за придвижване на изгодна цена. Немците са били, са, и винаги ще бъдат най-добрите. Историческите факти го показат, колкото и мнуси да сложите на този коментар.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: Онзи ( преди 3 години )

истинския баща на фолксваген бийтъл е евреин Josef Ganz
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 3 години )

Порше не е немец, а австриец.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 години )

Явно заветите на Гьобелс са живи и има много поседователи с празни глави вкл. и в този т.н."специализиран" сайт.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Kraken ( преди 3 години )

Напишете в GOOGLE "Робърт Андерсън електромобил" и четете за първият електромобил.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: Чичето ( преди 3 години )

До Хм - правилно си забелязал, колега. Проблемът не е в теб, а в това че тази пропагандна дописка не е адресирана до теб. Тя е адресирана до празноглавите фенчета които не разсъждават върху изнесените факти а им вярват сляпо. Всичките дописки за немски премиуми с разход <3л/100 км са в същата категория, но това вече на никога не прави впечатление..
Отговори
 
+4
 

Положителни: 12  Отрицателни: 8

от: Хм ( преди 3 години )

"цената си от 990 марки, като се предполага, че всеки германски работник трябва да спестява по 5 марки на месец, за да може за 4 години да си купи нов Volkswagen."

или аз нещо не схващам, или сметката не излиза -за 4 години работника ще събере точно 240 марки...
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 години )

През 1899 електромобилът на Камил Дженаци чупи 100км/ч бариера за скорост във Франция, а тук пише че през 1900 Порше изобретил електоромобила. Кой освен празноглавите ВАГончета би се вързал на подобна смешка?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 14  Отрицателни: 15

от: Гениално и велико ( преди 3 години )

Само историята на Porsche е в пъти по-голяма и по-богата от цялата автомобилна история на Япония!
Отговори
 
+21
 

Положителни: 36  Отрицателни: 15

от: Fenix ( преди 3 години )

Интересна статия - това за Тито и Порше не го знаех. Но за електромобилите мисля, че Порше не е първия.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 3 години )

Покажи Коментара
Лaдa Сaмaрa не беше ли конструирaнa с помощтa нa Порше или нещо бъркaм?
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 2  Отрицателни: 12

от: fsb ( преди 3 години )

малее, колко ли струва това Порше 64?!
Отговори
 
+19
 

Положителни: 19  Отрицателни: 0

от: RRE ( преди 3 години )

Porsche-nai-velikata marka v avto industriata.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 25  Отрицателни: 9

от: Неук ( преди 3 години )

А прави ли Ви пвпечатление, че всички на снимката с Хтилер имат Кърски тен. Айде сега намерете съвременен генерал с тен.Да ама не.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 25  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 години )

Какъв им е виското технологичния влак. :D
Кво се пъните всичките ви ви-теци венкали и куп други неща са измислени през войната където водещи са били германия и доста околни страни около нея и русия. Япония с кво по точно са допринесли за инженерното развитие през войната воюват през един континент разстояние подобно на сащ. Цялата индустрия на япониия е започнала чрез копиране коли мотори техника и т.н.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 25  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 3 години )

Покажи Коментара
Толкова са импотентни немците от Порше, че дори емблемата (кон) е трябвало да копират от Ферари.
Отговори
 
 -17
 

Положителни: 6  Отрицателни: 23

от: Анонимен ( преди 3 години )

И понеже японците "крадат" немски технологии, успяха да направят високоскоростен влак през 1964, а "гениалните" немци - чак през 1991. Сигурно японците имат машина на времето с която са прескочили в бъдещето за да я откраднат от немците, а? Ха-ха-ха!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 21  Отрицателни: 23

от: Анонимен ( преди 3 години )

Покажи Коментара
Немците са най-големите копирачи на чужди технологии и в същото време най-нагло пропагандират че те са ги изобретили.
През 1900 има вече десетки електромобили, дори рекорда за скорост се държи от електромобил, за какъв първи електромобил на Порше става въпрос тука???
А костенурката е копирана от Татра - двигател, шаси, окачване, и след войната ФВ изплаща десетки милиони марки обезщетение заради това. Това е исторически факт!
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 22

от: Анонимен ( преди 3 години )

А жълтурите са копирали от немците ОТНОВО , ето , че тойота си бият в гърдите с технология която е разработена от германци???? Честно това не ме изненада , че мишките пак са откраднали.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 26  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 3 години )

2-рата снимка съм я виждал много пъти и всеки път ме побиват тръпки като гледам как Хитлер се е ухилил :D
Отговори
 
+10
 

Положителни: 17  Отрицателни: 7


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising