Seat Leon Cupra 280 е най-бързият сериен автомобил с предно предаване на култовата писта Нюрбургринг. Испанският хечбек записа време от 7 мин. и 58.4 секунди на Северната дъга, с което разби постижението на дългогодишния лидер Renault Megane RS. Дали обаче Cupra 280 ще се представи толкова добре и на друго трасе? Това провери британското издание EVO, което организира пистов сблъсък на двата автомобила по завоите на Bedford Autodrome.
Снимка: EVO
Разположената северно от град Бедфорд писта не може да се сравнява с 21-километровото трасе на Нюрбургринг, но според EVO тя е отлично място за пряко сравнение на автомобили. Bedford Autodrome е проектирана от бившия пилот от Формула 1 Джонатан Палмър, има 4 различни конфигурации и над 5 мили асфалт.
Преди да съобщим резултатите на двете коли, ще изложим малко сухи факти.
Seat Leon Cupra 280 се задвижва от 2.0-литров турбо двигател с 280 к.с. и 350 Нм. Автомобилът може да се оборудва с ръчна или автоматична трансмисия DSG, като в първия случай ускорява от място до 100 км/час за 5.8 сек. Версията с DSG спринтира с 0.1 сек. по-бързо. И в двата случая максималната скорост е 250 км/час.
При Renault Megane RS 265 Trophy двигателят също има обем от 2.0 литра, но генерира 265 к.с. и 360 Нм. Френският хечбек се предлага единствено с ръчна скоростна кутия, като развива 100 км/час за точно 6.0 сек. Максималната скорост на движение е 254 км/час.
Що се отнася до представянето на двата автомобила в теста на EVO, то победата е за Megane RS 265 Trophy. Моделът регистрира време от 1:27.3, изпреварвайки постижението на Leon Cupra 280 - 1:28.0 мин.
От EVO обсипват със суперлативи и двете коли, но в крайна сметка обявяват Megane RS на "Крал на автомобилите с предно предаване".
Припомняме, че в Renault вече представиха оптимизиран модел - Mégane R.S. 275 Trophy, с който ще опитат да си върнат титлата на Нюрбургринг.