IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лудият дизайнер Луиджи Колани

Вижте част от творенията на ексцентричния творец

Лудият дизайнер Луиджи Колани

Ако си мислите, че в ателието Rinspeed, което прави доста странни на вид автомобили, работят най-ексцентричните дизайнери на планетата, много се лъжете. Швейцарските инженери са просто скучни в сравнение с великия и същевременно ужасен Луиджи Колани. Вижте защо.
Лудият дизайнер Луиджи Колани
Лутц Колани е роден на 2 август 1928 г. в Берлин. През 1957 г. си сменя името на Луиджи, като последователно изучава изкуство в Германия, аеродинамика във Франция и живее в Япония, Китай и САЩ. Успява да превърне в произведения на изкуството всичко, до което се докосне – от бутилки с минерална вода и фотоапарати Canon (на долната снимка) до самолети McDonnell-Douglas и автомобили, като именно с последното се прославя.
Лудият дизайнер Луиджи Колани
При автомобилите на Колани всичко е подчинено на аеродинамиката. Например, построеният на базата Citroen 2CV негов модел за времето си поставя световен рекорд по разход на гориво – едва 1.7 л/100 км. Дизайнерът винаги е твърдял, че външният вид на транспортните средства е несъвършен, а шефовете на компаниите - производители са консервативни.

„Вижте камионите – те са квадратни и трябва да изтласкват пред себе си огромно количество въздух – казва германецът. – Те нямат аеродинамика, но тъпата индустрия така и не разбра това. Похарчени са милиарди литри гориво, вместо да приемат моите идеи. И по този начин въздухът на Земята щеше да бъде по-чист.“

Колани не се ограничава с наземен транспорт – разработва кораби, самолет с 1000 места, хеликоптери и даже концепт за NASA. Работи често за бившия СССР, където създава проект за нова Lada Niva, която да носи името на Михаил Горбачов, както и скоростен влак. Прави серия от ексклузивни пиана, които са много популярни в Холивуд. Те са купувани от звезди кано Лени Кравиц, Принс и Еди Мърфи. Стига до там, че дори проектира гробове...
Лудият дизайнер Луиджи Колани
В автомобилната индустрия Колани е приеман като чудак, но винаги се е ползвал с уважение от колегите си. А спечелените от него награди са безчет. Дизайнерът е съавтор на серийни автомобили от марките Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Volkswagen, BMW и Porsche. Вижте обаче част от нестандартните му хрумвания.

Colani Ferrari Lotec Testa d’Oro
Лудият дизайнер Луиджи Колани
Това съвсем не е макет, а напълно стандартен автомобил. Въпреки странната си външност, при аеродинамиката всичко е наред. Доказателство за това е световният рекорд за скорост от 351 км/ч, постигнат на соленото езеро в Боневил (САЩ) през 1991 г.

Техниката е поверена на специалистите от Lotec Gmbh – същите, които направиха суперколата Mercedes-Benz C1000 с мощност 1000 к.с. На Testa d’Oro те поставят 12-цилиндров мотор Ferrari с двойка турбокомпресори, развиващ 750 к.с. и 900 Нм.

Colani Le Mans Concept
Лудият дизайнер Луиджи Колани
Един от най-безумните дизайни в историята. Автомобилът е разделен на две части – в едната е двигателя, а другата е кабина. За неговото създаване Колани е черпил вдъхновение от аеродинамичните форми на безмоторните планери.

Задната част, където е окачването и спирачната система, е заимствана от Lamborghini Miura. Двигател обаче не е поставян, тъй като това си остава само проект. Макетът неотдавна бе изложен за продажба на стартова цена от 75 000 долара.

Colani Eifelland Formula One
Лудият дизайнер Луиджи Колани
Луиджи Колани прави не само концепти, но превръща някои свои аеродинамични виждания в реалност. През 1972 г. създава болид от Формула 1, предназначен за отбора Eifelland. Той е на основата на болида March 721 и разчита на двигател V8 на Ford. За разлика от останалите отбори тук автомобила е само един и се управлява от пилота Ролф Штомелен.

Появяват се обаче доста проблеми – с охлаждането, с притискателната сила и с надеждността като цяло. Затова и част от решенията на Колани са заменени с традиционните за Формула 1 по това време. През 1972 г. болидът участва в 8 от общо 12 състезания, като най-доброто му място е десето.

Colani C 112
Лудият дизайнер Луиджи Колани
През 1970 г. Колани предлага алтернативен проект за суперкола на компанията Mercedes-Benz, която само година преди това е показала концептуалното си купе със средно разположен двигател С111.

Трябва да признаем, че въпреки формата и цвета, които напомнят на произведение от секс-шоп, полученият автомобил е доста аеродинамичен. При нето коефициентът на челно съпротивление е едва 0.2.Това е два пъти по-добре от спортните автомобили от това време.

Mazda Le Mans Prototype
Лудият дизайнер Луиджи Колани
Мazda си сътрудничи с маестро Колани, след като 7 години по-рано болид на компанията е спечелил легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“. Прототипът, създаден от дизайнера, сякаш има за цел да уплаши максимално съперниците с външния си вид.

Впрочем технически болидът изглежда доста добре. Той предлага комбинация от роторен двигател с 950 к.с. и отлична аеродинамика. Колани твърди, че на правата „Мулсан“ на пистата, където се провежда знаменитата надпревара, този автомобил може да развие скорост от 380 км/ч.

Ford Prototype

Лудият дизайнер Луиджи Колани
Само погледнете тази усмихваща се машина, която между другото е доста скоростна. Тя е най-яркото доказателство, че за Луиджи Колани няма никакви тайни в областта на аеродинамиката. На езерото Боневил прототипът, снабден с 3.5-литров турбо-двигател, развива максимална скорост от 407 км/ч.

Снимки: Интернет

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е да.Видяхме камионите.Ако са със неговият дизайн ще могат да се товарят двойно по-малко на ферибот или самолет.Това ще доведе до двойно по-голям брой самолети или фериботи.Като направи 3 метра аеродинамичен нос на един камион и шофьорът ще изкрейзи когато трябва да маневрира с него.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    хм ( преди 9 години )
    Дали са практични или не,не знам,но не ми харесват!
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И щерка ми на 5 може да направи изчанчен дизайн, който ако бъде реализиран на практика няма да работи или ще е пълен с проблеми. Също като моделите на Колани. Не виждам нещо смислено и красиво от гореизложените снимки. СИгурно аз имам сбъркан вкус
  • #8
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не съм голям фен на флуидния/органичния дизайн, но Колани съм го признал - прави ги нещата така, както според него трябва да се случват. Реално погледнато,голяма част от творенията му са неприложими в реалния живот, понеже набляга на дизайна и на аеродинамиката(на която очевидно е върл фен:) ) за сметка на практичноста и функцията. Затова на проектите му се гледа по скоро като на изкуство отколкото на инженерно-дизайнерски продукт.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя как не са го взели досега във VW? Определено ще им раздвижи доста моделната гагама откъм дизайн.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    иван ( преди 9 години )
    ами какво ще е готов в погходяща поза за обличане на дървен костюм :D
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е да ама тия коли са неизползваеми защото са предназначени за човешко същество високо макс 160 см и тежащо около 40 кила.Мноого пластично за да може да се завре в тоя картинг.Освен това ако е прекалено ниска и се удари в камион странично не ми се мисли какво ще се случи със тоя дето е вътре в лежаща поза.Най вероятно ще стане на кайма.
  • #4
    18 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 9 години )
    разликата между гения и лудия е много малка, а само след време се разбира кое от двете е
  • #3
    19 rate up comment 0 rate down comment
    EMO ( преди 9 години )
    Това е един от най - талантливите дизайнери на автомобили , яхти и т.н.Влезте в галерията му и ще видите за какво става дума
  • #2
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз не бих го нарекъл луд а екстравагантен. Такива хора създават уникални неща, не се влияят от модни тенденции, не се оставят критиците да им дават тон в живота а създават нещата така както ги усещат и както искат да ги виждат. Такива са и Салвадор Дали, Карл Лагерфелд и др.