IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си

Тествахме вана на Ford, който впечатлява с икономичност и безопасни технологии

Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си

През тази година европейското подразделение на Ford реши напълно да обнови гамата си от лекотоварни автомобили. В нея ще влязат цели четири нови модела – Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect и Tourneo Custom. Екипът ни имаше възможността да тества четвъртия - ванът Ford Tourneo Courier, чиито продажби в Европа вече стартираха.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си

За целта се разходихме до Франкфурт, където домакините от Ford ни запознаха с най-новото си предложение при така наречените „баничарки“. Вярно е, че Tourneo Courier има задни седалки за трима души, при това доста удобни, но те лесно се свалят и автомобилът може да се трансформира в товарен ван.

„Този модел е предназначен за младите семейства и за хората в града, водещи активен начин на живот. Ford Tourneo Courier предлага най-високата възможна икономичност в класа си, просторен салон и специални функции за безопасност“, категоричен е главният инженер на програмата Tourneo Courier Пауло Джанталия.

Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
За сравнение от Ford ни дават следните данни – моделът разполага със салон, който е с 97 мм по-дълъг от този на конкурентите му. При задните седалки разликата във височината на салона е 67 мм, а при краката на пътниците – 59 мм. Голямото предимство е, че седалките се свалят бързо и удобно чрез специален механизъм и това позволява пространството (780 литра) да се увеличи с цели 1656 литра, което е напълно достатъчно за поставянето на сериозно оборудване при пътуване. 

Не е за пренебрегване и фактът, че благодарение на плъзгащите се задни врати достъпът до багажника е много удобен. Самите те са с 300 мм по-широки от тези на конкурентите в сегмента. Багажникът разполага с няколко нива, което позволява по-лесното нареждане на товарите, преди да тръгнете на път.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Във Ford са напълно наясно, че конкуренцията и в този клас е ожесточена и затова са взели мерки при изработката на интериора. Материалите са от по-високо качество, а освен това налице са доста ниши за предметите, които са абсолютно необходими, докато пътувате. В централната конзола, например, можете да поставите документи с формат А4 или таблет. А под предните седалки има чекмеджета, които особено при търговски автомобил едва ли ще останат празни.

Всичко това е комбинирано и с модерни технологии, без които животът на повечето хора днес изглежда немислим. Като опция се предлага системата MyFord Dock, позволяваща съхранение, използване и зареждане на мобилните устройства. В нея влиза и навигацията на автомобила.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Срещу доплащане Ford Tourneo Courier предлага камера, помагаща при движение на заден ход, както и вградена навигационна система със SD-карта и фирмената система Ford SYNC. През втората половина на годината тя ще бъде допълнена и от функцията за гласови команди AppLink.

Все пак всичко това няма да бъде особено полезно, ако автомобилът няма съответните качества на пътя. Ванът е изграден на най-новата глобална платформа на Ford за малки автомобили, която се използва при модели като Fiesta и B-MAX. При Tourneo Courier налице са и най-новите технологии в областта на електрическите усилватели на кормилното управление, които трябва да направят автомобила не само по-удобен при каране, но и да намалят разхода на гориво и на изхвърлените вредни емисии СО2.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Двигателите са добре познати – два дизела и един бензинов. За първото кръгче във Франкфурт ни се пада версията с 1.6-литров дизелов мотор Duratorq TDCi  с мощност 95 к.с. Както и останалите, той работи с механична скоростна кутия и със система за спестяване на горивото „Auto-Start-Stop“, която се предлага като опция при модела.

Двигателят e напълно достатъчен за този автомобил, като разходът на гориво, засечен след стотина километра – градско и извънградско каране, е малко над 5 л/100 км. Ако на някой това му се струва много, може да избере версията с 1.5-литров дизел с мощност 75 к.с. От Ford твърдят, че този двигател харчи едва 3.7 л/100 км. А максималната му скорост от 160 км/ч е достатъчна дори в Германия, където на аутобаните се кара бързо.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Вторият маршрут е в града. За него получаваме версията с добре познатия ни EcoBoost с обем 1.0 литър и мощност 100 к.с. За него вече е казано почти всичко, така че след като сме го карали на Fiesta, B-Max и Focus, няма с какво да ни изненада. Разходът му е колкото при по-мощната дизелова версия и това го прави едно от наистина сериозните предложения на пазара.

Вече стана дума, че Tourneo Courier предлага едни от най-добрите технологии и системи за безопасност. Сред тях са въздушни възглавници за защита на коленете и специален датчик, вграден в коланите на возещите се отзад пътници. Целта му е да задейства по-бързо ремъка в случай на нужда, като е свързан в една система с фронталните и странични въздушни възглавници, както и с технологията ISOFIX за детското столче. 

Ванът се предлага още с ограничител на скоростта и система за мониторинг на налягането в гумите. Налице са също така стандартната система за стабилност ESP, в която влизат помощник при тръгване по наклон (Hill Start Assist), помощник при екстремно спиране (Emergency Brake Assist), система за предотвратяване на поднасянето (Roll-Over Mitigation), и др
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Новият Tourneo Courier ще се предлага в 3 нива на оборудване – най-достъпният Ambiente, следван Trend и Titanium. Последният включва в базовото си оборудване климатик, круз-контрол, автоматично превключване на къси светлини, датчици за чистачките при дъжд, 16-цолови джанти и рейлинги на покрива. 

За България цените на модела стартират от 27 200 лв. и достигат 34 000 лв. Дали това е много, предстои да разберем. Целта на Ford с лансирането на подобен модел е ясна – да измести от пазара в този сегмент френските предложения, които през последните години наводниха Европа. В Германия това изглежда повече от вероятно, поне това показват проучванията на експертите на Ford. Едно от тях е установило, че младите хора в страната мислят Ford за немска фирма, което прави мисията на Tourneo Courier по-лесна.
Tourneo Courier поставя нови стандарти в класа си
Снимки: Automedia.bg

 

Тагове: ford tourneo courier
0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре измислено, като обем и икономичност. Оставаше и друга фирма да го произведе, за да е качествено, и щеше да ме заинтересува.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 9 години )
    До автора на статията - Пешо, има разлика между "безопасни технологии" и "технологии за безопасност".Ако си над 3ти клас, не ти е простено.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    възмутен ( преди 9 години )
    Хахаха, баси платената статия. Добре бе хора, хубаво го хвалите този така наречен ван, а защо аджеба ей така не споменахте, че е на базата на Фиеста! Ами казвайте ги тези работи, а не да ги премълчавате. То не става само да хвалите и да си прибирате паричките от спонсора! Форд май почнаха да се заразяват от един друг производител, който на базата на Поло може и Кайен да ти направи. По-далече от такива търгаши! Тя и цената за това е такава...
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Централната конзола и уредите на таблото са мега грозни.Всичко останало са го направили добре,но тези неща е крайно време да ги променят.Заради тях не купих новата Фиеста,защото не ми допадат.Като пече слънце лъскавото табло много гадно отразява светлината и дразни.Управлението на навигацията е ниско долу срещу ск.лост.Много кофти място за упраление.Пави впечатление,че няма много поставки за чаши,дребни предмети,няма ниши,джобове и т.н.За семеен ВАН това са немислими недостатъци.
  • #6
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това със заводите в Турция е закачката на феновете на немските коли към Тойота предимно.Разбира се те забравят,че повечето части на техните немскиавтомобили пък идват от Китай и после колата се сглобява някъде и в най-добрият случай това е Германия.Само,че в заводите и на поточните линии са същите тези турци от Турция.И какво става с крайна сметка един тюрлу гювеч.То и качеството им е такова и надеждността между другото.Истината е че няма значение къде се сглобява автомобила,а контрола е важен
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Завода на Форд в Турция е един от най-модерните в целия свят.
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е да по-добре Английска тойота, отколкото китайско ауди или vw нали ? Ама тия работи с местоположението на заводите и доставчиците ги бращолевите само за определени марки, които мразите?А за другите ви любими кошове си траете, че са от китай?
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Страхотен автомобил. Определено ще е по добър от френските си съперници.
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Семеен ВАН ( преди 9 години )
    При мини вановете най-доброто според мен е Prius+. Със 7 места е и багажника е по-голям. Със игурност комфорта и возията на Prius+ са по-добри, много екстри и системи за сигурност. Единствените преимущества на Форда са плъзгането на задните врати (много е добра тази функция, знам е от Мазда 5 и е безценна за града, особено, ако сте с деца), цената и по-големият отвор, който се разкрива при отваряне на третата врата. Лично аз бих предпочел Prius+ без да ангажирам никой с мнението си.
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    петров ( преди 9 години )
    Колкото и да ми го хвалите този модел се произвежда в Турция.Е, по добре румънска дачия отколкото турски форд!