Серия 3 продължава да бъде най-продавания модел на компанията. Снимка: BMW
Общо 162 093 автомобила с марка BMW, MINI и Rolls-Royce са доставени на крайни клиенти в цял свят през месец април, което е с 4.3% повече в сравнение със същия месец на предходната година, съобщават от германската автомобилна компания. Това е нов рекорд за четвъртия месец от годината в цялата история на производителя.
Търговската реализация на Групата нараства със 7.5% до нов връх с 649 118 продажби през първите четири месеца на годината. Резултатът през периода януари-април 2013 година бе 603 631 продажби.
“BMW Group постига рекорден резултат през месец април, това ни държи близо до целта за постигане на нова най-добра година по отношение на доставките и реализацията на над 2 млн. автомобила до края на 2014", коментира Иън Робъртсън, член на борда на директорите, отговарящ за продажбите и маркетинга на BMW.
Марката BMW отбелязва най-силното си представяне за този месец на годината с общо 140 840 доставени автомобила, записвайки ръст от 7.8% спрямо април миналата година. Продажбите за периода януари - април нарастват с 11.2% до 569 100.
Сред най-успешните моделите през периода са били BMW Серия 3 със 153 623 продадени автомобила (ръст от 3.9%) и BMW Серия 5 със 122 510 доставки (ръст от 4.2%). Най-голям ръст при продажбите си през месеца показва BMW Серия 6 - цели 19.4% до 9 999 екземпляра.
BMW X моделите също остават важен двигател на растежа. Продажбите на BMW X1 нарастват с 11.8% през първите четири месеца на годината до 55 342 автомобила предадени на клиенти. Подобен ръст бележи и BMW X3 с 53 098 нови автомобила доставени от началото на 2014 г. Представянето на BMW X5 също остава силно с ръст 20.8% до 42 753.
Новият екологичен бранд BMW i също показва силно представяне. Продажбите на BMW i3 през април са около 1 000, а тези от началото на годината достигат 2 996. Компанията вече стартира увеличаване на производството на този модел, за да задоволи търсенето.
При марката MINI април не е бил особено успешен. Продажбите й достигат 20 917 екземпляра, което представлява спад с 14.9%. Резултатът за периода януари - април също не е положителен - спад от 13.2% спрямо същия период на миналата година.
Информация за резултатите на Rolls-Royce все още не е публикувана.
Що се отнася до продажбите по региони, BMW Group записва ръст на всички големи пазари. В Азия, например, увеличението за първите четири месеца на годината достига 20.6 % до 209 558 продажби. В Северна и Южна Америка ръстът е 2.2% (135 827 автомобила), а в Европа продажбите наброяват 283 702, което представлява увеличение от 2.4% спрямо януари - април 2013 г