IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайците предпочитат чуждите марки

Най-търсени през март са били моделите на Volkswagen

Китайците предпочитат чуждите марки

Жителите на Китай предпочитат автомобилите, произведени от съвместни предприятия с чужди компании, а не собствените си марки. Това показва проучване на Асоциацията на автомобилните производители на Китай (CAAM).
Китайците не купуват своите автомобили
Най-продаваният автомобил в Китай през март 2014 г. - Volkswagen Lavida, по време на изложението в Пекин. Снимка: Ройтерс

През март в страната са продадени 1.71 мнл. нови автомобила, което е със 7.9 % повече от същия месец на миналата година. В първата десетка обаче има само два напълно китайски производителя - Changan и Great Wall, докато останалите са компании, в които участват чужди производители на автомобили.

Топ 10 най-добре продаваните автомобилни компании в Китай за март 2014 г.

1. FAW-Volkswagen             155 600 продажби
2. Shanghai-Volkswagen    151 800 продажби
3. SAIC-GM-Wuling              143 600 продажби
4. Shanghai-GM                    140 700 продажби
5. Changan                             105 100 продажби
6. Beijing-Hyundai                   95 000 продажби
7. Dongfeng-Nissan                82 700 продажби
8. Changan-Ford                     72 300 продажби
9. Dongfeng-PSA                     60 000 продажби
10. Great Wall                           56 400 продажби

Като цяло китайският клиент предпочита седани, хечбеци и купета. А както личи от данните, с най-голям интерес в тези категории се ползват моделите, които са съвместно производство с Volkswagen.

Топ 10 на моделите най-добре продаваните автомобили в Китай за март 2014 г.

1. Volkswagen Lavida    Shanghai-Volkswagen    32667 продажби
2. Volkswagen Jetta        FAW-Volkswagen             27928 продажби
3. Volkswagen Sagitar    FAW-Volkswagen             26585 продажби
4. Volkswagen Passat    Shanghai-Volkswagen     26387 продажби
5. Nissan Sylphy              Dongfeng-Nissan              26261 продажби
6. Buick Excelle                Shanghai-GM                    26220 продажби
7. Volkswagen Santana  Shanghai-Volkswagen    24409 продажби
8. Chevrolet Cruze           Shanghai-GM                    22351 продажби
9. Volkswagen Bora         FAW-Volkswagen             21090 продажби
10. Chevrolet Sail             Shanghai-GM                    20167 продажби

При кросовърите ситуацията е различна, като там сериозен успех записват моделите на компанията Great Wall, която сглобява свои автомобили и в България. Лидер тук е моделът H6 на Haval, която е подмарка на Great Wall. В първата десетка попада и още един местен модел - BYD S6.

Топ 10 на най-добре продаваните кросовъри в Китай за март 2014 г.

1. Haval H6               Great Wall                 25 082 продажби
2. VW Tiguan            Shanghai-VW           20 378 продажби
3. Honda CR-V         Dongfeng-Honda    14 813 продажби
4. Hyundai ix35         Beijing-Hyundai      12 583 продажби
5. Ford Kuga              Changan-Ford         12 107 продажби
6. Great Wall M4       Great Wall                 11 305 продажби
7. Toyota RAV4         FAW-Toyota              11 196 продажби
8. Nissan Qashqai    Dongfeng-Nissan    11 142 продажби
9. Audi Q5                  FAW-VW                      9 772 продажби
10. BYD S6                BYD                              9 542 продажби

В класа на минивановете (MPV) китайските марки са пълен победител, най-вече заради по-ниската си цена.

Топ 10 на най-добре продаваните MPV в Китай за март 2014 г.

1. Wuling Hongguang    SGMW                        63 827 продажби
2. Chana Honor               Changan                    20 259 продажби
3. Fengxing Lingzhi        Dongfeng Liuzhou   13 102 продажби
4. Fengxing Joyear         Dongfeng Liuzhou    8 196 продажби
5. Buick GL8                    Shanghai-GM             7 291 продажби
6. Chana Eulove             Changan                     6 045 продажби
7. JAC Refine                  JAC                               5 800 продажби
8. Weiwang M20             BAIC                             5 563 продажби
9. DFSK Fengguang      Dongfeng Sokon        5 200 продажби
10. Dongfeng Succe      Zhengzhou-Nissan    3 689 продажби

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Джапански кош ( преди 10 години )
    Не ТОЙОТА, а ТРОШЛЬОТА! 1 в дефектите, които дава! 1 в сервизните акции заради многобройните си и най-разнообразни дефекти! 1 в милиардите глоби, които всяка година плаща заради дефектните си автомобили! 1 за продадени дефектни коли спрямо недефектните, които са с пъти по-малко! 1 по грозен и безличен дизайн!
  • #16
    10 rate up comment 5 rate down comment
    фолк с ваген ( преди 10 години )
    Къде била ТОЙОТА - миили деца - тойота е Номер1само в 3 класации 1. Здравина след 100,200,300 000 км2. Най-много продажби в световен мащаб3. Най-голям профит в световен мащаб
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Китай и Германия - вечна дружба!Е как няма СОЦваген да продава в братската социалистическа държава. Абе на китайцете като им уври акъла, че немските ментета са по-кофти от техните ще има немски фалити. Все пак е млад пазар китайския и все още се търсят бракми и се гледа емблемата. Както е у нас и др. подобни държави с млад и неориентиран автомобилен пазар.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 10 години )
    Анонимния под мен, толкова си прав за наше най-голямо съжеление...
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    eвтинийка ( преди 10 години )
    Очаквайте скоро в магазините "по 1 левче" резервни части за съвместната марка Shanghai-Volkswagen :)
  • #12
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В Китай небостъргачите са ежедневна гшедка в големите градове у нас все още мираж, в Китай се возат в суперскоростни влакове на въздушни възглавници в България от се движат стари задъхани електрички с топ спийд 60км.ч. по още по стари денивелирани релси. Китайците летят в космоса със собсвени ракети, ние още се топлим със спомена за двамата ни космонавти покане и да летят в руски ракети. Не виждам за какво се присмивате на китай
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хе и как да не е претенциозен китайския пазар като избират чужди марки, за никого не е тайна, че китайските модели будят насмешка в цял свят а както се вижда и в Китай не са фенове на местните марки, значи и те са придирчиви и залагат на чуждите марки, макар да са по скъпи от китайските. Китай не е оня Китай отпреди 30г. Когато живееха с по една лъжица ориз на ден, днес стандарта им е доста по висок от българския, най-големия пазар за аетомобили в света и най-голям автомобилен производител
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Така ли ? А фокус не е ли най-продавания в класа си ? Я разгледай класациите, ама не само за Германия, а продажби на модел :)
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Китайците не купуват японски коли, заради проблемите в отношенията между двете държави и споровете за островите. Ако не е непретенциозния китайски пазар VW припадат много силно - само там все още ги купуват, защото до преди 2 години са се возили на лагерници и не им прави впечатление. Малко е смешно да се радвате на успехите на VW в Китай имайки предвид, че на другите пазари са много зле. Дори и в Европа вече Форд ги бие отвсякъде с моделите си.
  • #8
    17 rate up comment 6 rate down comment
    менте ( преди 10 години )
    В страната на ментетата е съвсем нормално да се продават най-много ментета.