IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подробно за новия Lexus NX

Моделът дебютира на изложението в Пекин и ще излезе на пазара още тази година

Подробно за новия Lexus NX

Японският производител на премиум автомобили Lexus представи серийната версия на кросовъра NX. Официалната премиера пред публика се състоя на автомобилното изложение в Пекин, а продажбите трябва да стартират по-късно тази година.
Подробно за новия Lexus NX
С изцяло новия модел NX, Lexus навлиза в напълно нов за марката сегмент – на SUV автомобилите със среден размер. Lexus NX предизвиква традиционните кросовър модели в този сегмент – BMW X3, Audi Q5 и Mercedes Benz GLK. С дължина 4630 мм японският модел се позиционира в средата на сегмента - NX е със 94 мм по-дълъг от GLK (4536мм), с 1 мм по-дълъг от Q5 (4629 мм) и със 27 мм по-къс от X3 (4657 мм). GLA, Q3, X1 и Evoque са от 176 до 275 мм по-къси от Lexus NX и принадлежат към по-ниския сегмент на компактните кросовъри.
Подробно за новия Lexus NX
NX ще бъде наличен в Европа с два двигателя: бензин-електрически пълен хибрид във версията NX 300h и първия турбо-бензинов двигател на Lexus във версията NX 200t. Всеки от двигателите ще се предлага с избор между AWD задвижване на четирите колела или FWD задвижване на предните колела.

Хибридният модел съчетава 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор и високоволтова хибридна батерия. Хибридната система възпроизвежда максимална мощност от 197 к.с.

Версията, оборудвана с първия за марката турбо-бензинов двигател - 2.0-литров с четири цилиндъра, предлага максимална мощност от 238 к.с. при 4800-5600 об/мин и максимален въртящ момент 350 Нм при 1650-4000 об/мин. Двигателят за първи път в света съчетава интегриран в цилиндровата глава изходящ колектор с водно охлаждане и twin-scroll турбина с 2 входа на топлите газове, по един за всяка двойка цилиндри и активен westgate клапан, обясняват от компанията.
Подробно за новия Lexus NX
Дизайнът на серийния Lexus NX е далеч по-умерен от този, който демонстрира концептуалната версия на модела. Но все пак формите са по-авангардни в сравнение с повечето предложения в този сегмент. Кросовърът е изпълнен според последните дизайнерски тенденции на Lexus, като залага на голяма трапецовидна решетка на радиатора, широки арки на кланиците, LED светлини, хромирани елементи и стандартни джанти с размер 17 инча. Като опция се предлагат колела с размер 18 инча.

Салонът също е типичен за новите модели на Lexus. Материалите са с високо качество, уредите са разположени ергономично.

"Ъгловатият, емоционален дизайн на NX е насочен към нови клиенти, които водят активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един-единствен къс метал", заявяват от компанията.

Що се отнася до оборудването, то включва множество иновативни бордови технологии, сред които първата за Lexus безжична система за зареждане на мобилни телефони и преносими устройства, първата за Lexus изцяло нова Remote Touch система с тъч пад, система за 360-градусов панорамен обзор и комплексен мулти-информационен дисплей, система за следене на мъртвата точка (Blind Spot Monitor) и система за предупреждение при излизане на заден ход (Rear Cross Traffic Alert).

Като опция ще се предлага F SPORT версия на модела с по-агресивен, спортен дизайн с ексклузивни F SPORT елементи: вретеновидна предна решетка и броня, оригинални алуминиеви колела, черни външни огледала, ексклузивни елементи на инструменталното табло и волана, спортни, перфорирани педали и спортни седалки.

Продажбите на модела стартират по-късно тази година. Цените ще бъдат обявени непосредствено преди пазарната премиера.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus nx
0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Чукча (***) писател, не читател.Кво викаше,че само с предно щял да бъде!?А това чете ли го кьорчо или само картинките гледа:Всеки от двигателите ще се предлага с избор между AWD задвижване на четирите колела или FWD задвижване на предните колела.Колата е трепач.Най-красивото в класа си.Единственото,което не ме кефи е че са върнали назад по отношение двигателите.Не предлагат 6-так.Нищо не може да замени звука от атмосферен 6-так.Високи технологии недостижими за други но искам 6-цил.!
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Таурег изглежда по-добре? Смени си дилъра, че положението ти е тежко
  • #11
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Какво да кажа - нищо особено, най-вече с тази грозна решетка, да не говорим за слабите двигателчета и не особено добър интериор! Q7 и стария Туарег изглеждат далече по добре и отвън и отвътре..за жалост немците пак са пред нас
  • #10
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Уж премиум СУВ, ама го предлагат само с предно. Ако беше немска колата, щяхте да плюете тука като обезумели. Иначе повечето неща са иновативни ама, само за Лексус, за по голяма част от автомобилният свят не са. 360-градусов панорамен обзор и мулти-информационен дисплей. Ай стига ве! Ко ше е туй чудо?!
  • #9
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лексъсите ги карат хора, които искат да са модерни, което автоматично изключва немските бангии.
  • #8
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лексусите ги карат хора, които не могат да си позволят истински премиум немски автомобил!
  • #7
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    Izklu4itelno gayski avtomobil,a i s emblemata na toyotka ne merciPRE, не че някой е тръгнал да ти го дава този Лекс, а *** ти да си кажеш пак простотията, не можеш да подминеш!
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Електронно управление на клапаните и възможността на преход между цикъл на Аткинсън и Ото определено е иновация. Подобна технология никой друг производител няма в момента. Хибридът пък със сигурност ще е шампион по нисък разход и ниски вредни емисии в класа си. Дизайнът е невероятно добър, определено превъзхожда всички останали в сегмента. Отлична работа, Лексус.
  • #5
    7 rate up comment 20 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Izklu4itelno gayski avtomobil,a i s emblemata na toyotka ne merci
  • #4
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    дошо съгласен съм с теб до "страхотен и невероятен" иновативен..не бих казал, качествен....след година две ще мога да кажа колкото до мотора не съм впечатлен от моторите на TOYOTA но дано са ги опавили