IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не на промените!

Седем концептуални модела, които стигнаха до производство в почти оригиналния си вид

Не на промените!

Обикновено производителите представят авангардни концептулани автомобили, които в серийните си версии приемат далеч по-умерен дизайн. Не винаги обаче това е така. Представяме ви 7 необичайни концепта, при които производителите поеха риска да ги качат на конвейера, без да ги променят. При някои от тях обаче сериозно се промени отношението на публиката.

Pontiac Aztek (1999 г.)
Не на промените!
Показаният през 1999 г. кросовър със средни размери, колкото и да е странно, получи редица положителни отзиви от публиката и пресата. Това обаче рязко се промени, когато машината смени статута си от "прототип" на "сериен модел". Официалният рекламен лозунг на Pontiac "това е най-многофункционалният автомобил в света" бе променен от мнозина на "най-уродливият автомобил на всички времена". А Aztek е сред лидерите в почти всички класации за най-грозни машини на планетата.

Някои експерти дори прогнозираха, че с външния си вид Aztek ще погребе окончателно компанията Pontiac, която по това време имаше сериозни финансови затруднения. В крайна сметка продажбите на кросовъра се оказа много по-ниски от предвиденото. През 2002 г.  General Motors "заложи" 75 000 бройки годишно, но те се оказаха едва 27 700. А 5 години по-късно продажбите паднаха 5 пъти. И през 2009 г. Pontiac бе закрит.
Не на промените!
Интересното е, че от практическа гледна точка Aztek не беше чак толкова лош. Машината притежава просторен и функционален салон, предлага възможности за закрепване на велосипеди и друг туристически инвентар, и се задвижва от надежден 3.4-литров мотор с мощност 190 к.с. и система 4х4. В крайна сметка обаче с дизайна не му провървя.

Fiat Multipla (1996 г.)
Не на промените!
Доста позитивни отзиви получи и първото поколение на компактния ван Fiat Multipla. Прототип на модела е показан в Музея на изкуствата в Ню Йорк, а серийната версия се качва на конвейера само 2 години по-късно. Дизайнът на модела е дело на Крис Бенгъл, който по-късно стана главен дизайнер на BMW.
Не на промените!
Серийната версия запазва всички основни черти на концепта, в това число и нестандартните фарове и приборни панели. Машината има по 3 места на първия и втория ред, което през 90-те години е новост в сегмента. За съжаление, продажбите на Multipla така и не достигат очакваните нива. Моделът се търси само в Италия, а през 2004 г. се появява и второто му поколение. То обаче е с далеч по-традиционен дизайн, тъй като италианците не искат повече да рискуват.

Isuzu VehiCROSS (1993 г.)
Не на промените!
Концептуалната версия на спортния всъдеход Isuzu VehiCROSS е представена на автосалона в Токио през 1993 г. Външният вид на машината е създаден в дизайнерския център на марката под ръководството на Широ Накамура, който по-късно става главен дизайнер на Nissan. Автомобилът е построен на шаси от лека сплав, като голяма част от детайлите на модела са направени от композитни материали. Сред тях са решетката на радиатора, пода, резервоара и предния капак.

Първоначално японците не смятат да пускат VehiCROSS в серия, но концептът получава редица положителни отзиви и така се стига до производство с минимален брой стилистични промени. Серийната версия получава 3.2-литров мотор с 6 цилиндъра, който набързо е сменен с по-съвременен 3.5-литров двигател с 215 к.с. За сравнение концептът разчита на 1.6 литров турбо-агрегат.
Не на промените!
Произведени са око 6000 бройки, като 1800 от тях са продадени в Япония. Останалите отиват на американския пазар. В крайна сметка обаче приетите зад океана засилени мерки за безопасност на автомобилите се оказват решаващи за свалянето на VehiCROSS от производство.

BMW Vision EfficientDynamics (2009 г.)
Не на промените!
Очакваше се, че от концептуалния спортен хибрид BMW Vision EfficientDynamics серийният модел ще получи единствено високите технологии. През 2011 г. обаче баварците стартираха изпитания на предсериен прототип на спортното купе, а 2 години по-късно бе представен и моделът BMW i8. Серийната версия на машината е почти същата като концепта, изключение правят единствено дребни детайли.

BMW i8 е запазил шасито от лека сплав с монокок от карбон, лазерните челни светлини и отварящите се вертикално врати. Разпределението между двете оси е 50:50. А общата мощност на агрегата, в който влиза 3-цилиндров мотор с 231 к.с, електрически двигател и комплект литиево-йонни батерии, е 362 к.с.
Не на промените!
Цената на този високотехнологичен модел никак не е ниска - 120 00 евро. Въпреки това от BMW се похвалиха, че са получи предварителни поръчки за цяла година напред.

Citroen C-Cactus Concept (2013 г.)

Не на промените!
Първият концепт с името Citroen C-Cactus бе показан във Франкфурт през 2007 г., като направи впечатление с ниския си разход на гориво - 3.4 л/100 км. През 2013 г. на същото изложение се появи нов концептуален модел, който бе обявен за предшественик на бъдещите серийни версии на всички автомобили от С-серията на Citroen.
Не на промените!
Прототипът бе оборудван с хибриден агрегат, при който вместо електромотор се използваше система със сгъстен въздух. Машината правеше впечатление с нестандартни стилистични решения като "плаващ" покрив и мека подплата на вратите. Затова и мнозина мислеха, че когато стигне до конвейера, моделът ще изглежда по друг начин. В крайна сметка серийната версия бе лишена единствено от силовия агрегат, но запази всички останали детайли от концепта.

Volkswagen L1 (2009 г.)
Не на промените!
Това е един от най-икономичните концептуални модели, идеята за който идва на ръководителя на Volkswagen Фердинанд Пиех още в началото на века. В крайна сметка Volkswagen XL1 бе представен през 2009 г., оборудван с дизел-електрически хибриден агрегат. Машината се отличава с ниското си тегло - 381 кг, постигнато благодарение на каросерията от композитни материали. А също така и на нестандартното подреждане на двете седалките в салона - една зад друга.

Две години по-късно концептът бе доработен, след което от Volkswagen обявиха, че ще започне производство на малка серия. Машината "надебеля" до 400 кг. и смени единствената си врата с две. Запази обаче основното си предимство - разходът на гориво да не превишава 1 л/100 к. В хибридния агрегат са включени 0.8-литров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електромотор, даващ 27 к.с.
Не на промените!
Само на електричество XL1 може да измине около 50 км. При работещ двигател с вътрешно горене пробегът с едно зареждане се увеличава 5 пъти. А разходът на гориво е 0.9 л/100 км. Ще бъдат произведени общо 250 бройки, всяка от които струва 110 000 евро. Всички са предназначени са корпоративни клиенти.

Audi TT Coupe Concept (1995 г.)
Не на промените!
В наши дни пускането в серия на концепт с нестандартен вид е нещо обичайно, но през 90-те години на миналия век нещата не стоят така. Външният вид на Audi TT Coupe Concept е разработен в Калифорния от група млади специалисти начело с Петер Шрайер (същият, който сега е главен дизайнер и вицепрезидента на Kia) и Фриман Томас. Те се вдъхновяват от класически състезателни машини като Auto Union, а името ТТ идва от мотоциклетните състезания Tourist Trophy, които се провеждат на британския остров Ман.
Не на промените!
Серийното Audi TТ получава редица награди за дизайн и вече на 2 пъти смени поколенията си. Третата генерация на купето и кабриолета бяха представени през март в Женева. А от Audi обещават изненада, като превърнат компактната спортна кола в семеен автомобил. Което означава, че ще направят още един концептуален модел.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #5
    14 rate up comment 7 rate down comment
    ПП ( преди 10 години )
    Определено дизайна на настоящите модели на БМВ е в пъти по-добър от този в ерата на Бенгъл
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На Крис Бенгъл сега му плащат да прави бутилки на някакви скъпи ***. После го наеха и от "Самсунг" Мисля че си намери мястото.
  • #3
    27 rate up comment 5 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Не знаех, че Крис Бенгъл е дизайнер на Фиат Мултипла. Сега вече разбирам защо БМВ Е60 се приема толкова противоречиво: от "страхотна" до "грозотия". Само не разбрах за чий дедов са го взели в БМВ, след като са видели предишното му произведение Мултипла!?
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    raptor ( преди 10 години )
    grozni sa kato stara ciganka! :D
  • #1
    32 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    XL1Е някакво уродливо подобие на автомобил. Защо само на корпоративни клиенти? За да не се разбере че всъщност разхода изобщо не му е 1/100. Толкова може да е разхода на масло само. Сигурно като им го подаряват ще искат да разпишат декларация да не издават действителния разход. Според мен тази анемична и уродлива талига е лош опит да си направят реклама че и те уж са високотехнологични.Само че високотехнологичните компании не подаряват на корпоративни клиенти а продават.