IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия държи на винетките за чуждестранни коли

Берлин вече преговаря с ЕК и Холандия и Австрия, които заплашват федералната република със съдебни дела

Германия държи на винетките за чуждестранни коли

Въпреки заплахата за съдебни искове срещу планираното въвеждане на винетки за нерегистрирани в Германия автомобили федералното правителство държи на тези свои планове.

Германия държи на винетките за чуждестранни колиВинетките за леки автомобили ще донесат в германската хазна около 200 млн. евро за година. С тях новото федерално правителство на канцлера Ангела Меркел иска да облага само чуждестранните шофьори.

„По този начин и превозните средства от чужбина, които използват германските пътища, без да плащат пътен данък, ще участват във финансирането на рехабилитацията им", казва в интервю за Frankfurter Allgemeine Zeitung министърът на транспорта Александър Добринд. В него Добринд потвърди за първи път, че планира да представи цялата концепция за облагане на автомобилистите преди лятната ваканция.

Предположението, че въвеждането на отделни пътни такси за чужденците противоречи на европейското право, се опровергава категорично от министъра. Той вече водил преговори с представители на Европейската комисия и на министрите на транспорта на Холандия и Австрия, които заплашват Германия със съдебни дела. „Става дума за справедливост", казва Добринд. „Справедливо е заплащането за поддръжката на пътищата, които те използват". В хода на 2014 г. министерството ще реши и дали да продължи и през 2015 г. сътрудничеството си със специализираната в събирането на пътни такси компания Toll Collect.

За въвеждането на винетки или тол такси за чуждестранни автомобили се заговори през ноември в хода на преговорите за сформирането на новия германски кабинет. Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", бе записано в текста на споразумението между двата водещи коалиционни партньора – Христянсоциалния съюз (CSU) и Германската социалдемократическа партия (SPD). При последвалите тежки почти денонощни преговори десницата се наложи за въвеждането на винетки за чужденците - по 100 евро годишно от 2014 г. Още не е ясно обаче дали ще се допускат стикери за определен период, като например седмица или месец и от кога точно ще влязат в сила тези правила.

За транспортни инвестиции федералното правителство вече ще разполага с по 12 млрд. евро на година, което е с почти 2 млрд. евро повече от досегашния бюджет, става още ясно от разговора с Добринд.

„Ние ще разширим тол таксите за камиони при ползване на магистрали с четири платна и при камиони с тежест над 7,5 тона. Първото правило влиза в сила от 1 юли 2015 г., а второто следва да се въведе от 1 октомври 2015 г. А от 1 юли 2018 г. ще има такси за преминаване на камиони по всички обществени улици в Германия", обяви още германският транспортен министър.

Снимка: Ройтерс

Още новини от света четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до: Triforce ( преди 10 години )
    болнивите=болниците
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до: Triforce ( преди 10 години )
    Колкото повече се правиш на умен,толкова повече прозира колко всъщност не си.По твоята сбъркана логика,никой не трябва да плаща здравни осигуровки,защото,като се разболее ще си купува лекарства,а от данъците-в болнивите.Нали така!Глупостта си можеш да е компенсираш поне малко,ако вземеш прочетеш как стоят нещата в Германия и бъдеш малко по-информиран.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    застрахователя ( преди 10 години )
    При сключване на задължителната застраховка ГО в Германия действително те питат колко км правиш на година,но това няма абсолютно никаква връзка с разискваната тема,нито пък застрахователите отчисляват суми от всяка застраховка за пътна инфраструктура.Питат те,за да знаят в коя рискува група да те впишат.Едно е да правиш 10 000 км на година и съвсем друго 50 000.Риска при повече навъртени км. е по-голям и от там застраховката скача.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Много ясно, че само чужденците ще плащат! Политиката за пътищата в Германия е на принципа на кръговрата. Бърза кола, голям данък, много разход за гориво и всичките данъци от тях - в магистралата. А иначе отива бай ти с Астрата, вдига 160 и се кефи, че няма кой да го глоби! Ама от цялата работа, Германия няма голям ефект! ДА СИ ПЛАЩАТ! Пък германците ще си карат без винетки, много ясно!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    в Германия като си правиш задължителна застраховка(нашата гражданска)казваш предварително колко километра ще изминеш през годината.Въз основа на това ти казват колко да платиш.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тук един момък е написал,че в Унгария и Австрия се плаща.Така е,но начините на плащане са няколко.Винетки или тол такси според изминатите километри.А в Германия заблудено овчарче са решили навремето че ще ги вкарат тези такси в цената на горивата.Така че ти няма как да не заредиш и все едно пак си платил.Така че напитите пръдливи шваби не ми ги защитавай и да не се правят на убитаци.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    1! ( преди 10 години )
    Да въведат винетки ама за всички! Освен това практиката трябва да е еднаква във всички държави от ЕС иначе наистина се получава Еуропа на две скорости, едните с едни права другите с други. В България някой търси ли им винетка на чужденците в градовете !?
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблемът е не че ще събират такси,а в това,че делят хората на чужденци и германци.Германците да не плащат,а само ауслендеритеТова е сервилната политика на комсомолката ГеДееР- баба ви Меркел.В Германия е недолюбват и тя не може да слага такси на сънародниците си защото няма да гласуват за нея.Заради това е решила да дере чужденците.Нямам нищо против таксите,но да бъдат за всички.
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    как да сме едно цяло те вземат пари и ги влагат в пътищание вземаме пари и отиват в нечии джоб
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Zen ( преди 10 години )
    Всяка държава събира по някакъв начин пари за да поддържа пътната инфраструктура. До сега Германия вземаше тези пари от бюджета си т.е. само от своите граждани. Редно е и ние да си плащаме, че караме по техните хубави пътища, даже без ограничение на скоростта!