IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия държи на винетките за чуждестранни коли

Берлин вече преговаря с ЕК и Холандия и Австрия, които заплашват федералната република със съдебни дела

Германия държи на винетките за чуждестранни коли

Въпреки заплахата за съдебни искове срещу планираното въвеждане на винетки за нерегистрирани в Германия автомобили федералното правителство държи на тези свои планове.

Германия държи на винетките за чуждестранни колиВинетките за леки автомобили ще донесат в германската хазна около 200 млн. евро за година. С тях новото федерално правителство на канцлера Ангела Меркел иска да облага само чуждестранните шофьори.

„По този начин и превозните средства от чужбина, които използват германските пътища, без да плащат пътен данък, ще участват във финансирането на рехабилитацията им", казва в интервю за Frankfurter Allgemeine Zeitung министърът на транспорта Александър Добринд. В него Добринд потвърди за първи път, че планира да представи цялата концепция за облагане на автомобилистите преди лятната ваканция.

Предположението, че въвеждането на отделни пътни такси за чужденците противоречи на европейското право, се опровергава категорично от министъра. Той вече водил преговори с представители на Европейската комисия и на министрите на транспорта на Холандия и Австрия, които заплашват Германия със съдебни дела. „Става дума за справедливост", казва Добринд. „Справедливо е заплащането за поддръжката на пътищата, които те използват". В хода на 2014 г. министерството ще реши и дали да продължи и през 2015 г. сътрудничеството си със специализираната в събирането на пътни такси компания Toll Collect.

За въвеждането на винетки или тол такси за чуждестранни автомобили се заговори през ноември в хода на преговорите за сформирането на новия германски кабинет. Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", бе записано в текста на споразумението между двата водещи коалиционни партньора – Христянсоциалния съюз (CSU) и Германската социалдемократическа партия (SPD). При последвалите тежки почти денонощни преговори десницата се наложи за въвеждането на винетки за чужденците - по 100 евро годишно от 2014 г. Още не е ясно обаче дали ще се допускат стикери за определен период, като например седмица или месец и от кога точно ще влязат в сила тези правила.

За транспортни инвестиции федералното правителство вече ще разполага с по 12 млрд. евро на година, което е с почти 2 млрд. евро повече от досегашния бюджет, става още ясно от разговора с Добринд.

„Ние ще разширим тол таксите за камиони при ползване на магистрали с четири платна и при камиони с тежест над 7,5 тона. Първото правило влиза в сила от 1 юли 2015 г., а второто следва да се въведе от 1 октомври 2015 г. А от 1 юли 2018 г. ще има такси за преминаване на камиони по всички обществени улици в Германия", обяви още германският транспортен министър.

Снимка: Ройтерс

Още новини от света четете в Investor.bg

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Все едно нищо не каза, ама нищо не каза. А ти чувал ли си, че като си купиш бензин от Германия трябва да си пазиш касовата бележка, защото можеш да осъдиш бензиностанцията ако ти продаде некачествен бензин. Капираш ли какво викаш? Суха теория
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ти чувал ли си че с ТИР и Автобус може да влезеш в Германия с неповече от разрешените литри гориво.Прави се с цел да зареждаш колкото се може повече там.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен до B ( преди 10 години )
    Недей така бе човек, живея там няма такова нещо. Всички мостове са здрави. Не се заигравай с холандците, става дума за камионите, подсказано е при израза международни коридори. Видя ли, че го знам. И Холандците карат с по 200 km/h с премиум автомобили щото няма никъде шанс за развиване такава скорост. Всичко е реално, няма аз да им плащам на холандците дето не могат да си позволят магистрали...
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Папхууняк...
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Алоу ахмака от преди 10 часа писал, аз живея в Германия бе омботсван. Ти от България неизлизал ***, яж си спека и бягай от теми за законопроекти. Не може да си толкова *** бе, идио първо разбери за какво става въпрос, после се дуй бе папуняк. Халхабер си нямаш от света.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    В ( преди 10 години )
    ... Това е все едно да гасиш пожар на нефтена платформа с кофа вода. Инфраструктурата им остарява и се опитват от някъде да намерят пари за ремонти. Наскоро се оказа даже, че близо 2/3 от магистралните мостове трябва да се ремонтират спешно .А най-големият проблем е че всъщност парите от акцизи на горива и данъци са предостатъчни за ремонти и строителство на нови пътища, обаче баба Меркел е решила че трябва да запушва други дупки в бюджета с тях. И за това бай Гошо с Астрата трябва да плаща.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    тоя умник които каза че таксите им са вкарани в горивото сам да прецени един водач на тир или автобус дали ще зареди в германия ... следователно неплаща
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    В ( преди 10 години )
    Да двойният стандарт е това което ме дразни, но все пак това са немци а те винаги са имали два аршина - за тях и за ауслендърите. Основата причина за рушенето на магистралите не са холандците (те милите карат с максиму 90 с тия кемпъри, или със 115 в най-лявата лента) ами големите камиони. На тях вече се взимат пари с Toll Collect така или иначе.Цялата работа е страшно безсмислена най-вече защото на практика въвеждането на тези винетки ще донесе минимални приходи в хазната...
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Алооооу,ти под мен аномимнийййй,подочувал си за реновирунги,че е на немски,ама хал-хабер синямаш за какво става на въпрос.Викаш долните холандци им рушели асфалта,хахаха.Ама ти за летящия холандец не си ли чувал?
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е това за винетките. Холандци карат по немските пътища и по този начин спомагат за бързото рушене на асфалта. В Германия се кара без ограничение на скоростта, което значи, че асфалта се инспектира хвърлят се пари за дежурни инспектори, магистралите се реновират на 5-10 години, а това е зле за немския данакоплатец. Защо да страда Германия заради международните коридори/аутобани в нея? Затова се прилага този закон, за чуждите автомобили, за да дойдат пари в хазната за реновиерунг на магистрали