IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz преминава на 4 платформи

Целта е ясна - спестяване на разходите и времето за производството

Mercedes-Benz преминава на 4 платформи

Преди няколко години Mercedes-Benz разчиташе на цели 9 платформи за своите модели, но сега компанията се готви да ги намали до 4. Целта е намаляване на разходите и времето за произвеждане на автомобилите, съобщава Autoevolution.
Mercedes-Benz преминава на 4 платформи
Снимка: Ройтерс

В момента германците усърдно работят върху 4 модулни платформи, които ще бъдат в основата на непрекъснато увеличаващата се гама автомобили. Първата от тях е MFA (Modular Front Architecture), която в момента използват A-Class, B-Class и CLA. Вероятно през 2017 г. на тази платформа ще бъде построен и бъдещият SLA Roadster, чиято разработка в момента се обсъжда.

Втората платформа - MRA (Modular Rear Architecture), дебютира с новата C-Class (W205), като демонстрира широкото използване на алуминий и съответното намаляване на теглото. Представителят на Daimler Томас Вебер съобщи, че предстои пускането на 10 различни модела на тази платформа, като те ще бъдат с различна широчина и междуосие.

Третата - MHA (Modular High Architecture), ще се използва за кросовърите на Mercedes-Benz, в това число и бъдещият MLC, който трябва да се появи през 2015 г. Както и ML и GL, които заедно с С-Class (W205) ще се произвеждат в завода в Алабама. Същата платформа ще се използва и за по-компактните кросовъри на марката.

Последната е MSA (Modular Sports Architecture), при която също се използва огромно количество алуминий и въглеродни нишки. На нея ще се изгражда следващото поколение SLK, както и SL Roadster.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Дошо ( преди 10 години )
    Така ли? Абе нали съм ти казал за коли да не пишеш, защото нищо не знаеш. Първо научи моделите на любимата си Тойота, че и тях не знаеш, после виж бъдещите им планове и тогава коментирай. Ти си доказано пълна нула относно познанията за коли. Тойота бързо прегърнаха идеята на ФВ за обща платформа за всичките си модели, но ти от къде да знаеш. А за платформата на Тойота прочети тук:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/20804-novata-platforma-na-toyota-idva-prez-2015-g/
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мда няма значение дали караш Тойота Ай Го или Lexus Ls 600h, все една и съща кола е. Няма никаква разлика и между Ай Го и Лексус ЛФА
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма значение какво караш - UP!, Golf, Файтон или Bugatti.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре че не е една платформа, както при ВАГ.
  • #6
    31 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много е смешно какви сме злобари българите. Даже читава кола не може да направиме в БГ-то, средната възраст на колите ни е 15г. Но иначе се подиграваме на Даймлер били с Рено. Ама тия където се подиграват и нова дачия не могат да си купят, а аз не виждам какво е лошото да си купиш новичка кола. То и други явно не виждат защото Дачия продават все повече и Румънците дърпат а докато ние само се подиграваме и мислим за много велики, станахме на опашката на ЕС.
  • #5
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Една за мерцедеси,една за рена,една за дачии,една за нисани.хахахахасха
  • #4
    28 rate up comment 1 rate down comment
    далаверов ( преди 10 години )
    интересното е, че почти всички производители имат общи платформи за няколко свои модела като казват, че една от причините е спестяване на разходите. А така, намалят си разходите за да печелят повече.....а защо не смъкнат цените на колите като им излизат по евтино да ги..ем ща са и по КОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ. :)
  • #3
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Поинтересувай се малко селяче от Формула 1 и виж как стоят нещата при Рено. Те вкараха половината нови технологии. Ти си карай 15 годишното бмв и си въобразявай че си велик :)
  • #2
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Икономията е майка на мизерията!
  • #1
    13 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, двете платформи и половината двигатели са от "премиум" производителя Рено. Смяяях, смяяях,.....