IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tata идва в Европа с два нови модела

Хечбекът Bolt и седанът Zest ще трябва да променят имиджа на компанията

Tata идва в Европа с два нови модела

Индийската компания Tata Motors планира да излезе на европейски пазар. По информация на изданието Autocar производителят на най-евтиния автомобил на планетата – Tata Nano, ще предложи на стария континент двата си нови модела – хечбека Bolt и седана Zest.
Tata идва в Европа с два нови модела
В момента инженерите на индийската компания работят върху адаптирането на машините към изискванията на европейските норми. Bolt и Zest са изградени на платформата X1, като използват хидравличен усилвател на волана, произведен от германската компания ZF.

Освен това двата модела са получи напълно нови приборни панели, тъй като именно това досега бе едно от слабите места на автомобилите на Tata. Те са оборудвани и с нова мултимедийна система с възможност за гласови команди, която е разработена съвместно с компанията Harman.

Що се касае до двигателите – на пазара в Индия седанът и хечбекът се предлагат с 4 бензинови мотора. За Европа обаче те няма да бъдат налични. На Стария континент Bolt и Zest ще бъдат достъпни с нов 1.2-литров турбо-двигател Tata Reveotron, развиващ 84 к.с. Дизеловата версия ще бъде с 1.3-литров мотор, разработен от Fiat.

Tata идва в Европа с два нови модела
Идеята на Tata Motors е да промени изцяло имиджа си на производител на евтини коли. Индийците не успяха да наложат Tata Nano дори на вътрешния си пазар, въпреки ниската му цена. Сега те ще се насочат към по-широк кръг клиенти, но това ще доведе до увеличение на стойността на моделите.

Вече е известно, че компанията планира да построи нов завод в румънския град Клуж. В него индийците ще инвестират повече от 1 млрд. евро. В момента Tata Motors води преговори с местните власти. В предприятието освен автомобили ще се произвеждат и автобуси и камиони, също предназначени за Европа.

Снимки: Tata Motots 

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тата - по-доброто рено! ахахаха
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    От другата страна е, защото в Индия е така. Ясно е, че за Европа ще го обърнат.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Според мен всичко зависи от цените. Ако са сходни с тези на другите производители едва ли ще постигнат успех, но ако са значително по-ниски може и да имат.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нямат шанс на европейския пазар. Гледам ,че кормилото им е от другата страна.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За Дачия никога не съм бил на това мнение. А и най малкото Дачия се е наложила на собствения си пазар и след това е започнала инвазия на останалите. Другото е че Дачия няма как да са зле при условие че зад гърба си имат Рено-Нисан. Технологии двигатели трансмисии и пратформи идват от там. От Дачия се иска само да конвигурират предоставеното и го правят успешно. При Тата нещата са доста по зле в това отношение и няма на кого да разчитат.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 10 години )
    Същото говореха и за Дачия, а сега все повече производители се ориентират по нейните стъпки. Даже съм сигурен, че и ти си говорел така...В началото и аз бях на мнение, че е по-добре кола 2ра употреба отколкото нова Дачия...Не мога да каже, че съм си променил мнението категорично, но определено има подобрение.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не могат на собствения си пазар да се наложат а решили в Европа да го правят...Колкото да са евтини е по-добре кола от реномирана марка на старо отколкото Тата на ново. Дачия също са опция за евтина и сравнително добра кола. Според мен индийците нямат шансове просто да пробият. КонКУРенцията при мъниците е жестока а пазара е доста свит в последните години. Да не говорим и за психологията на хората. Индийска кола е като правена от циганни. Даже нашите *** сигурно няма да ги искат.