IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсим все по-добри стари коли

Най-често сделките са за запазени машини до 20 бона, евтините залежават

Търсим все по-добри стари коли

Търсим все по-добри стари коли
Архив: Булфото

От три години бележим ръст в продажбите на автомобили втора ръка в България. Българинът вече не търси евтини коли над 10 години, както едно време. Това каза за Dnes.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. По думите му се търсят  по-надеждни автомобили, на по-малко километри, запазени.

"Цената им е от 8 000 до 20 000 лв. - това са и най-продаваните автомобили у нас в момента, като има сделки до 30 000–35 000 лв. Тези над 35 000 лв. трудно се продават, а пък евтините около 2000 -3000 лв. залежават и почти не са търсени", уточни той.

Доросиев обясни, че за Балканите ние сме най-силният пазар – граждани от Сърбия, Македония, Албания, руските републики, предпочитат да дойдат у нас да купуват, отколкото да отидат в Европа. Македонците са номер едно сред тях, те купуват по-стари коли, максимум до 5000 лв., такава кола българинът вече не купува. Сърбите са втори, след тях са албанците, гърците купуват малолитражни коли, от руските републики търсят по-мощни коли. Напоследък купуват и  много молдовци, сред които и доста бесарабски българи.

В автокъщите за втора ръка се предлагат коли, които са изминали до 100 хил. км и на възраст до 3 г. Цените са с 30% по-ниски в сравнение с това, което предлагат търговците на нови машини, обобщи зам.-председателят на Асоциацията.

Относно цените на коли втора ръка тенденцията е да се повишават, смята експертът. Пазарът у нас е основно от Италия. "Преди кризата италианците „бълваха“ много автомобили, оставяха си тригодишните коли и си купуваха нови. Сега и те са в криза и почти не го правят. Все по-малко, все по-рядко и все по-трудно изнасят автомобилите си навън. Карат си ги и не ги сменят толкова често", уточни Доросиев.

Освен това поляците също са се ориентирали да пазаруват от Италия. Ако ние ще купим един автомобил за 5000 евро, полякът ще даде 5 500 евро, разказа Доросиев и допълни, че повечето автокъщите у нас имат в Италия дългогодишни контакти и все още успяват да държат добри цени.

"Като цяло очаквам все по-скъпи и по-скъпи оферти, което ще доведе до повишаване на цените и у нас", убеден е той и призна, че в момента цените се коригират за сметка на печалбата, но вече автокъщите са стигнали дъното, защото в момента продават кола до 10 000 лв. с печалба от 400 до 800 лв. и няма накъде вече да свалят.

Освен от Италия колите, които влизат у нас, са от Франция, Холандия, Белгия, като цяло от европейския пазар, обобщи Доросиев.

Все повече българи купуват автомобили с десен волан, без да се замислят за безопасността. Според Доросиев това е "парлива тема". "Аз лично от 4 години водя битка да се забрани десният волан у нас, защото повечето от най-тежките катастрофи стават именно с такива коли. В МВР обаче не се води статистика за това, защото никъде в акта при самото ПТП не се отразява, че автомобилът е бил с такъв волан. При такива удари винаги загива човекът или с най-много травми е този, който е отляво. Ние нямаме много магистрали и катастрофите са най-често при изпреварване, шофьорът бърза да направи маневра, изнася се и тогава се получават тези тежки челни удари", обясни той.

По негови думи единствено застрахователите са откликнали, като застраховките им за такива автомобил са на двойна и тройна тарифа, защото са най-потърпевши. Няма начин у нас да се въведе забрана за тези коли и в Европейския съюз няма подобна, обясни той. Причината за това все по-често да се внасят такива коли според него е, че в България се гледа по-ниската цена, тези коли са определено по-евтини, защото за тях няма пазар. Английският пазар в Европа не върви и те са готови да ги дават на много ниски цени, за да реализират продажбите си.

При срещи с „Пътна полиция“ Доросиев много пъти е поставял темата. Тъй като не може да се направи ограничение в ползването на такива автомобили, се е обмисляло да се изискват подобрения - примерно да се монтира камера с монитор отляво на такава кола, нещо което да накара вносителите да вложат пари и да не им излиза на сметка да вкарват такъв тип автомобили, защото разликата в парите не е толкова голяма - около 3000 лв. е. Ако кола с ляв волан ще струва 10 000 лв., същият автомобил с десен волан ще струва около 7000 лв. Обсъжда се и идея за въвеждането на задължителен курс за управление на автомобил с десен волан.

"Аз лично съм виждал и автобус в Самоков с десен волан. Автобусът спира на спирката, хората слизат на пътното платно, а ауспухът духа от дясно към тротоара", възмути се той.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В момента цените са надути над два пъти. Не може чисто нов х5 или МЛ с трилитров дизелов двигател да струват 90000лв.без ДДС/ купуваш я на фирма/ а за 7 годишен примерно х5 на около 200К км./ако имаш късмет да не е пипан километража/ да ти го прдлагат за 45К лв. И те чакат едни 10-20К лв. за да подмениш дюзи,окачване,турбини,ремъци, спирачки и др.консумативи. като капак модела е затворен от фейслифт преди 5г. а преди година е затворен и с нов модел. С две думи доста остарял.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Fastdriver ( преди 10 години )
    Много правилно!Кола която държи цена на малко км. означава че модела е доста добър..пример БМВ X5 (фейслифт..да кажем 2005г.) стигат цените в Германия до 22 000 ЕВРО ! Като за тези пари може да купите следващия модел, МБ Е-класа (фейслифт 2008-2010-2011) държи цена колкото за новият модел на малко км.!!!!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимния ( преди 10 години )
    Не знам каква кола си купил за 36 000лв. на 2 г. преди 9 г. от посочените (Q7 отпада, защото е била още на скици тогава), но аз в момента за 50 000 лв. взимам по добра кола от моята преди 8 г...по-добра година, по актулна като модел, повече екстри, с по мощен двигател!Говоря ти за цени в Германия, защото аз коли от Б-я не купувам!
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 10 години )
    1.Джамбазите винаги лъжат. Дори и само заради спорта, те така са свикнали и оправия няма.2. има доста обективни фактори за качването на цените на употребяваните автомобили и на първо място е цената на новите автомобили, която също прогресивно се покачва. има едно основно правило което следвам при покупка(кога успешна, кога не ) Всяка стара кола , някога е била новата кола на някой друг.Помислете вие при какви условия бихте се разделили с издяната си, перфектно подържана кола на малко километри!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дай ми пример за една такава кола. Целта ми е пета серия, Е-класа, А6. Х5,МЛ,Q7 . настоящата ми кола, няма да е споменавам модела но е от посочените горе, закупих преди 9 години, беше 2 годишна на 80К км.с всички екстри за 36000лв. и в момента е без забележки, но човек иска да се поглези и аз реших да си направя подарък. Но за 2годишна в момента 40 бона не ми стигат за никъде. Което показва, че колите са доста по-скъпи. Което означава, че джамбазите лъжат. За 40К 5-6 годишна. модели 2007-2008г.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до Анонимния ( преди 10 години )
    Колега много си се объркал...сега за 40 "бона" имаш много по голям избор от коли ( на 80 000км.), които можеш да купиш от преди 9 г. ! Преди 8 г. взех кола на 2 г. на 5800км. за 50 000 лв....сега за тези пари..мога да взема по нова кола, с повече екстри!
  • #13
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до: petar ( преди 10 години )
    Абе ти да не си автоджамбаз, че ги ръсиш такива?! Имам ЦРВ на 6 г. и 170 000 км. Купил съм го ново и освен консумативи по колата няма друго сменено. На жената преди 4 г. и купих Мазда 3 На 50 000 км е колата и нищо. Как така новите коли според теб са пълни ***. Да не би да изкаш да кажеш новите НЕМСКИ коли са пълни ***! Ако е така съм напълно съгласе. Само ще добавя, че не само новите, но и старите са така. От немското по-голям *** няма.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не мога да разбера защо се пишат такива лъжи от автоджамбазите. Надценката била паднала, нищо не изкарвали... Аз лично се оглеждам от година за автомобил и джип от марките,БМВ, Мерцедес и Ауди. Цените са толкова надути, че не няма на къде повече. Сегашната си кола преди 9г. закупих 2 годишна с автомат, нави, ксенон.. всички екстри за 36000лв. на 80000км. Сега съм заделил 40 бона а за тях най-малко 5-6 годишна и на около 200000км. мерси аз мога да чакам, колата си ми е все още перфект.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Банкстер ( преди 10 години )
    Балона на имотите се пукна, сега ни надуват балона с колите. Важното е да се вземат кредити, няма значение за какво!
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Petar ( преди 10 години )
    Предполагам си имал поне 5 чисто нови автомобила купени от шоурумите за да стигнеш до този извод. Какво означава новите коли са *** тия лафове съм ги чувал само в горубляне на автопазара, новата кола си нова тези втора употреба са със същото качество като новите само, че амортизирани. Освен ако по стари коли нямаш предвид коли произведени от 80те и по отдавна тогава да качеството е било друго но 90те производителите масово правят компромиси с качеството.