Новият шеф на алианса PSA Peugeot-Citroen Карлос Таварес обяви плановете на френския производител за излизане от кризата, които са свързани най-вече с подписания договор с китайската компания Dongfeng, съобщава агенция Bloomberg.
Новият шеф на PSA Карлос Таварес (вляво) и вече бившия – Филип Варен, обявиха пред журналисти бъдещите намерения на алианса. Снимка: Ройтерс
Основната идея на бившия изпълнителен директор на Renault е намаляване на броя на произвежданите от алианса модели. За сметка на това бъдещите автомобили на френския производител трябва да предлагат по-високо качество и съответно да бъдат по-конкурентоспособни. В момента има пазари, на които PSA предлага над 30 различни модела и това носи огромни загуби.
Планът на Таварес предвижда сериозна реорганизация в PSA. Той носи названието „Връщане в надпреварата” и ще бъде обявен напълно в средата на месец април. Главната идея в него е да се съкрати изоставането от лидера в Европа – концерна Volkswagen Group.
„Ще ни трябват няколко години, за да създадем напълно нови модели – категоричен бе Таварес. – А още повече време – поне две десетилетия, ще бъдат нужни, за да можем да превърнем DS в пълноценен бранд, който да действа по подобие на Audi в концерна Volkswagen.”.
Идеята на новия шеф на PSA е да се увеличи уставния капитал на алианса до 3 млрд. евро, като това ще стане благодарение на подписания във вторник договор с Dongfeng. Част от акциите ще бъдат закупени от китайския концерн, а друга – от френското правителство. С помощта на китайците ще бъде увеличено производството за азиатската държава, като целта е през 2015 г. то да достигне 750 000 бройки. А през 2020 г. тази цифра трябва да е 1.5 млн.