IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Alfa Romeo залага на платформата Giorgio

Тя ще бъде използвана за повечето бъдещи модели на марката

Alfa Romeo залага на платформата Giorgio

Малък екип от инженери от Maserati, под ръководството на Фелипе Крафа, разработва новата модулна платформа със задно предаване, която засега носи кодовото име Giorgio. Именно тя ще бъде в основата на голяма част от бъдещите модели на Alfa Romeo, съобщава Automotive News.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
Първият вариант на дизайна на бъдещата Giulia, който обаче не бе одобрен и бе върнат за доработка


За първи път новото шаси, което е пригодено и за система за задвижване на четирите колела, ще се използва при седана Giulia. Именно този модел Alfa Romeo готви като евентуален конкурент на BMW 3-Series. Първоначално за Giulia е готвена платформа с предно предаване, но лично шефът на Fiat Сержио Маркионе се отказва от това задвижване. Очаква се моделът да се появи на пазара най-рано през 2015 г.

Подробности за Giorgio трябва да даде именно Маркионе, като това ще стане през пролетта. Тогава босът на Fiat ще трябва да представи публично четвъртата си стратегия за спасението на марката Alfa Romeo за последните 10 години.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
За създаването на Giorgio инженерите са заимствали елементите от платформата на Maserati Ghibli

Според неофициални данни за създаването на новата платформа инженерите са ползвали като отправна точка шасито на седана Maserati Ghibli (двойни носачи отпред и независимо многоточково окачване отзад). Самата платформа на Ghibli пък е заимствана от тази на седана Quattroporte, за която италианците твърдят, че е лично тяхна разработка, но все пак донякъде е вдъхновена от платформата LX на Chrysler.

След Giulia - през 2016 г., ръководството на Alfa Romeo ще представи и седан от клас "Е", чието неофициално име засега е Alfetta. Предвиждат се също така седан и купе Alfa Romeo 6C, които ще получат същата тази платформа. Тези два модела също са готвени за конкуренти на законодателя в класа - BMW, и по-конкретно на неговите 6-Series и 6-Series Gran Coupe.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
Така се очаква да изглежда бъдещата Alfa Romeo 6C

Говори се, че италианската компания обмисля и пускането на 3 кросоувъра. В основата на два от тях ще бъдат модели на Jeep, както и бъдещият Maserati Levante. Поне при един от тях ще бъде използвана платформата Giorgio, докато другите ще бъдат базирани на Compact U.S. Wide базата, която е дело на Chrysler. Те трябва да са на пазара най-късно до 2018 г.

Заради сравнително малките обеми на производство при Alfa Romeo, за да бъдат оправдани всички разходи за новата платформа, тя ще бъде използвана и при някои модели на Chrysler - като 300 например, както и при Dodge Charger и Challenger.

Снимки: Topautomag.com и Maserati

Тагове: Alfa Romeo Giulia
0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Прометей ( преди 11 години )
    Очаквам скоро някой от борещите се за производител 1 на света(VW, Toyota или GM) да отмъкнат великия стратег Маркионе от Фиат.
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Прометей ( преди 11 години )
    Ех, тази велика личност Маркионе. Под неговото вещо ръководство Фиат, Алфа и Ланча се развиват с бързи темпове. БМВ например от 2006 са в шах, очаквайки наследник на 166 и вече за трето поколение 5серия нямат база за сравнение. Как успяха да пуснат новата тройка без да знаят какво ще представлява наследника на 159, направо им се чудя.
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Определно Сержио Маркионе с право е върнал дизайна за доработка :) Не става още повече пък да се мери с БМВ 3 ! Иначе новината е обнадеждаваща ! Тази марка е страхотна и заслужава най-сетне да стане това което трябва да е ! :))
  • #12
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Изkukurигахте!
  • #11
    0 rate up comment 18 rate down comment
    до итпианеца ( преди 11 години )
    Алфиста и другите подобни:- съвсем изкуглокигахте в последно време!
  • #10
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Alfista ( преди 11 години )
    Беемве драйваро,Алфа започва да се открехва,макар и толкова късно,ще стане така,че да преборят вашите кукли баварски.Не подценявайте Алфа Ромео,моля да си имаме уважението!
  • #9
    14 rate up comment 5 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Задното е за забавление. Идея си нямаш колко се кефят и чакат шофьорите на БМВ зимата! Някой се забавлява, а ти си мислиш, че това е нестабилност. ;) Нямам намерение да те убеждавам, ти така и няма да разбереш. Алфа е кола със спортен дух, затова се връща към задното предаване. Но ти и това няма да разбереш.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Третата снимка - пак изключително тесни фарове, прищипана предница, но защо ли изглежда около 1000 пъти по-добре от нещото от съседната статия за Лакус!? Относно дизайна - италианците си го могат, но когато искат. Доказателство е първата снимка. Ако с това тръгнат да борят 3-та серия... Анонимен, не върви да питаш такива неща под статия в която се казва, че новата платформа на Алфа за която пишат в статията ще е със задно.
  • #7
    4 rate up comment 34 rate down comment
    BMW Driver ( преди 11 години )
    Тази марка е обречена на гибел, единствено Фолксваген можеше да ги спаси, но те не я продадоха, сега ги чака бавен но сигурен фалит, както и Фиат разбира се. Ланча вече фалира.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Wow ( преди 11 години )
    3-тата снимка наистина е уникална! Ако това чудо го пуснат на пазара няма начин да не се продава и малко да отлепи от дъното марката!