Компанията BMW проведе две премиери още на старта на автосалона в Детройт, като показа за първи път пред публика „заредения” седан BMW M3 и не по-малко „горещото” купе M4. Те са с нови мотори – по-мощни, но същевременно по-леки. И са подготвени от двамата пилоти от заводския тим на баварците в шампионата на Германия за туристически автомобили (DTM) – Тимо Глок и Бруно Спренглер.
Снимка: Ройтерс
И двата автомобила се задвижват от 3.0-литров бензинов турбо двигател с шест цилиндъра. Неговата мощност е 431 к.с., а максималният въртящ момент – 500 Нм, които се постигат в диапазано 1800-5390 об/мин.
Редовият би-турбо „шестак” е по-лек от досегашния V8. Това важи и за роботизираната скоростна кутия DCT с двойно сцепление, която е „отслабнала” с 12 кг. С тези показателите машините ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди, а скоростта им е ограничена по електронен път на 251 км/ч.
Освен върху намаление на теглото инженерите от BMW са поработили и по системите за охлаждане и подаване на маслото, както и по настройката на шасито. Именно в последното сериозна роля са изиграли сътрудниците на BMW Motorsport и най-вече двамата пилоти от DTM Бруно Спенглер и Тимо Глок.
Като опции за новите BMW M3 и M4 за първи път се предлагат карбоново-керамични спирачки. Освен това, след доплащане, на машините могат да се поставят адаптивно окачване и волан, от който се избират трите режима на работа - Comfort, Sport и Sport+.
Още по темата:
BMW разкри новите M3 и M4