IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българи представят революционен двигател

Изобретението не се нуждае от гориво или скъпи акумулатори

Българи представят революционен двигател

Наши специалисти са напът да покажат на света двигател от революционно нов тип. Той не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Нарича се контролиран електро-магнитен двигател и е разработен от българската фирма Електро Хибрид Ауто ООД, която го определя като стъпка в бъдещето.
Българи представят революционен двигател
Към момента се работи по едноцилиндров двигател от мотоциклет

"Ние изобретихме и патентовахме двигател от революционно нов тип - контролиран електро-магнитен двигател. Нашето изобретение се базира на използването на един постоянен магнит, контролиран от електрически импулси. Тази генерално нова концепция за двигател е приложима не само в автомобилостроенето, а във всяка една област от човешкия бит", споделят българските специалисти пред Automedia.bg.

Казано накратко, това е двигател, който не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Той може да бъде създаден на базата на всеки бутален агрегат, като се запази цялата му фабрична периферия - валове, скоростна кутия и др. Технологията е революционна, но същевременно проста - буталото се прави от четири постоянни магнита, а ролята на запалителна свещ играе метал с намотка, който се превръща в електромагнит и при подаването на импулс (искра) отблъсква буталото с огромна сила.

А по този начин се получава машина, която е много близо до бленуваното "перпетуум мобиле". Контролирания електро-магнитен двигател се нуждае единствено от малко количество електроенергия (достатъчен е съвсем обикновен автомобилен акумулатор), която в процеса на работа се регенерира на почти 90%!

Изобретението на българските специалисти има приложение не само в автомобилостроенето. То може да бъде използвано, например, като генератор на електрическа енергия. В зависимост от големината на тока и магнитите може да се задвижват дори огромни машини.

Важна подробност е, че този новаторски агрегат е вече конструиран, работещ и изпробван. На компанията й предстои нелеката задача да популяризира своето изобретение, за да финансира развитието му. Към момента инженерите търсят средства, за да създадат прототип, който да представят на автомобилното изложение в Женева през март догодина. И така да привлекат вниманието на големите автомобилни компании.



Основната дейност на българската фирма е свързана с преустройство на серийни автомобили в тип електро-хибрид. Тя вече е създала няколко свои разработки на базата на серийни модели. Патентованата им система позволява обикновен автомобил да бъде преустроен в електромобил, като се запази неговата основна задвижваща система, както и оригиналния двигател. По-интересното е, че технологията позволява на всеки сериен автомобил да се движи както с неговия оригинален двигател с вътрешно горене (без значение на какво гориво е той), така и с вградения от българските инженери електромотор. По този начин возилото може да се движи и в режим 4x4, използвайки и двата си двигателя едновременно.

Българите вече са конструирали работещи прототипи на автомобили, които разполагат както с предно, така и със задно задвижване. Интересна подробност е, че една от машините - BMW 3-Series, при която и двата двигателя са синхронизирани (режим 4x4), има възможност да ускори от 0 до 100 км/час за по-малко от 4 секунди.

Очаквайте скоро интервю със създателите на новаторската технология.

Снимка и видео: Електро Хибрид Ауто ООД

 

0 от 500
  • #30
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Вярващ ( преди 10 години )
    Физик, ей такива като тебе вече ги видяхме да се изказват. След това като пуснаха прототипа да работи и преминаха в многоминутно мълчание.
  • #29
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Нисанчо ( преди 10 години )
    Много радваща новина! Браво!
  • #28
    26 rate up comment 12 rate down comment
    физика ( преди 10 години )
    Пълни глупости.Поредната българска сензация за измислено чудо над чудесата.То не бяха двигатели с вода и какво ли още не.Абе световната конспирация и нефтено лоби съм сигурен,че пак няма да ни позволи да го въведем в експлоатация.Истината ви казвам всички са против нас.Само някой,ако може да ми обясни,как са постигнали 90% ефективност?Как са преодоляли физичните закони и триенето?Пълни глупости са това и опит за сензация.Още никой не е успял да обори физиката.
  • #27
    17 rate up comment 11 rate down comment
    RS1600 ( преди 10 години )
    Как може да публикуват подобни глупости?!
  • #26
    8 rate up comment 8 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    BULGARI - IUNACI!!!EVALATA!
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    CLK320 ( преди 10 години )
    Да, но ако регенериха енергия като този революционен двигател щяха да харчат по 240 вата
  • #24
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Георги ( преди 10 години )
    ами то и на крушките пише че харчат 100 вата, ама ако я оставиш включена цял ден ще ти навърти 2400 вата не 100.
  • #23
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    НИЩО няма да се получи ЗАЩОТО БЕЗ ПЕТРОЛ ЩЕ СЕ СКАПЕ СВЕТОВНАТА ИКОНОМИКА Руския Е мобил вече 3 години го бавят нарачно КАК да пуснеш кола харчеща 3л на 100 км в най лошия вариант А ако е по модерната струва 7000 долара НОВА И с това ще е так и не става дума ,че няма нужда изобщо от гориво а това ,че вместо 7-8-10 на 100 хаби 1-2 литра за малъкк термичен двигател ПРЕДСТАВЕТЕ СИ КАКВО ЩЕ СТАНЕ АКО КОЛИТЕ ПОЧНАТ ДА ХАРЧАТ С 80-90% ПО МАЛКО ГОРИВО
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    CLK320 ( преди 10 години )
    @ГеоргиДа, прав си. След всяко използване ще подновява 90% от предните 90%. Но ако колата не се спира и се движи нонстоп теоретично би трябвало да ги мине тези километри с 10% от пълен акумулатор. Поне според статията.
  • #21
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    Пълна пародия. Който иска да се позабавлява още, да погледне и дивеото в тубата. По-надолу някой е дал линк.