IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Тествахме "горещия" хечбек на корейската компания

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Има една особена категория автомобили, които винаги са вълнували автомобилните маниаци. Това са така наречените "хот-хечове" - преработени версии на стандартните модели, които са получили повече коне под капака, подобрена управляемост и спортен външен вид. Доскоро бяхме свикнали в тази категория да се разпореждат автомобили като Volkswagen Golf GTi, Renault Megane RS и "напомпаните" модели на Peuegot. Към този клас обаче все по-смело поглеждат и производители извън Европа. Един от тях е Kia, която представи своята Cee'd GT.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Екипът ни имаше възможност да тества модела, който още при представянето си ни порази с впечатляващия си външен вид. Всъщност това за Kia е напълно в реда на нещата. След назначаването на германеца Петер Шрайер за главен дизайнер, компанията рязко смени посоката си и нейните модели вече се отличават значително. Шрайер пое нещата в свои ръце и в Hyundai, където дизайнът съвсем скоро също ще бъде променен драстично.

Основното във външния вид на Kia cee'd GT може да се обясни само с една дума - агресия. Автомобилът е чистокръвен спортист и това се набива на очи още при пръв поглед. Предницата е в стила на дизайна на корейците, като изпъкват бронята, радиаторната решетка и големите въздухозаборници. Разликите със стандартния cee'd са забележими, но нишката между двата модела не е прекъсната. Правят впечатление и дневните светлини под бронята, които са с диоди. Именно те са сред нещата, които придават уникалност на модела.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като прибавим променената задната броня, дифузьорът, двете тръби на изпускателната система, ниските прагове и 18-цоловите джанти, картинката вече е пълна. Пред вас стои един наистина впечатляващ автомобил, на който му остава само едно - да се докаже на пътя. Преди това обаче трябва да се почувствате удобно в него. Аз си признавам, че шофьорската седалка на този модел е една от най-удобните, в които съм сядал. Да, тя е по-твърда, но е нормална за подобни машини. В същото време поддържа тялото на шофьора отстрани и това превръща и по-продължителен пробег в удоволствие.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Самият интериор също е красив, но не кичозен. Преобладава черна кожа с червени шефове и емблеми GT. Декоративните елементи подчертават, че става дума освен за спортен, и за луксозен модел. Педалите и скоростният лост са хромирани, има и специално място за левия крак на водача, също покрито с хром. Същевременно уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се появява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него. Както и няма да си прекарват компотите, но това е друга тема.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Какво обаче се случва, след като стартираме двигателя. Kia cee'd GT разчита на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. Съвсем не е лошо като показатели, въпреки че отстъпва на повечето от европейските си конкуренти. Ускорението, по документи, е 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е впечатляващо. Вероятно заради теглото на колата - 1390 кг. Разходът на гориво е около 8.0 - 8.2 л/100 км.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като цяло пътното поведение е типично за автомобил от този клас. Kia cee'd GT седи стабилно на пътя и това не се променя дори при влизане в завои с по-висока скорост. Това става факт благодарение на ниския център на тежестта и твърдото окачване. Предавките се сменят лесно (тук трябва да отбележим, че тестовата машина бе снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия), а педалът на газта реагира добре. Може да се критикува спирачна система, тъй като ABS-ът на моменти може да ви докара неприятни преживявания. Когато не сте на гладък асфалт, системата реагира доста нервно и се получава едно тресене, което не е никак приятно.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Всичко това изглежда добре, но заслужава ли си подобен автомобил? Отговорът на този въпрос няма как да бъде еднозначен. Цената на модела е около 40 000 лв, което за някои може да се стори много. Във всички случаи в Kia са наясно, че с този модел няма да променят сериозно нещата на пазара при "горещите" хечбеци. Cee'd GT е по-скоро имиджов и те искат да покажат своите възможности. Както и това, че успешно се развиват във всички посоки. И да предупредят европейците, че дори в подобни сегменти имат своите големи шансове. Ако не сега, то след някоя друга година, когато ще излезе следващата генерация на този автомобил. А такава със сигурност ще има..

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Пича ( преди 11 години )
    Карам новото Рио от 3 месеца и мога да кажа че съм много доволен, не е Мерцедес но определено се кара удобно и е икономично, качеството на материала е приличен, а окачването не тропа грам дори при нашите ями... Но ако трябва да избирам винаги бих взел немска премиум машина....
  • #35
    2 rate up comment 2 rate down comment
    reventon ( преди 11 години )
    izglejda prosto strahotno,drugo neznam
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да то щото сега много грабват особено пък Оптима и Спортидж. Имаш много лош вкус за дизайн.
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 11 години )
    Винаги съм чувал добри отзиви за Киа и Хюндай. Но нямаше модел, който да ме грабне от пръв поглед. Сега почти няма модел, който да не ми харесва. Особено като видях за първи път Оптима и Спортидж на живо.Така че немецът действително ги изстреля нагоре.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Истинските почитатели на Киа и Хюндай сме с тях от поне 10 години. Не сме като онези, които с години отричаха качествата им и започнаха да ги хвалят едва когато немец им стана дизайнер.
  • #31
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До като от Киа го гонят тоя спортен имидж, предните фарове ще стигнат до предното стъкло, а може и да се слеят с него!
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До Страйкър ( преди 11 години )
    Няма как аналогични модели на БМВ и Тойота да са на сходна цена. Лексус и БМВ да, но не и Тойота. Примерът е неудачен. Относно статията - динамиката не е впечатляваща, но е добро начало, особено за тези пари. А някои изприказваха доста глупости за качеството на салона и дизайна - много са си добри.
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пред BMW бих си купил Киа Рио седан на старо след 2003 година защото са със същото качество за по-малко от половината пари. Да не говорим колко струва поддръжката на BMW-то и частите, а колата трябва да служи на мен, не аз на нея.
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Киа Рио 2003 е автомобил, който предлага невъобразимо качество, комфорт и удобство, и сензацира с атрактивната си цена. Произвежда се от септември 2002 г. до 2005 г. С Рио 2003 се чувствате на седмото небе. Тя е красива, прекрасна, разкошна, изискана. На пазара на старо първата генерация на Рио е сред най-предпочитаните модели, защото предлага красив дизайн, комфорт и доста екстри на доста атрактивни цени. Рио 2003 се използва и като такси в България, което е още един атестат за високото й качество.
  • #27
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Wow ( преди 11 години )
    За тия не знам, но за Самсунг изобщо не съм съгласен. В момента са в топ 3 бранд, а при телевизорите веднага след Панасоник, така че са си много напред, по-скоро има стари марки като Сони, които лежат на стари ларви и скоро може и да им фалира подразделението при ТВ-та. Да не говорим, че са най-големият доставчик на матрици, за повечето топ марки!