IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои автомобили ръждясват най-бързо?

Изследването е на шведски научен институт

Кои автомобили ръждясват най-бързо?

Есента настъпва и с нея идва дъжда и по-високата влажност, които водят до поява на ръжда по автомобилите. Специалисти от Шведския институт по корозия на металите проведе свое изследване, като избра 30 автомобила, използвани в държави със северен климат. И определи кои машини са склонни към поява на ръжда и при кои рискът е минимален. Резултати бяха публикувани от изданието Autonews.
Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Изследвани са били модели, произвеждани в периода 2002-2005 г., като за анализ са взимани вратите, капаците, калниците, праговете и други части, изложени на пряк контакт с атмосферните условия. Машините са карани по пътища, покрити с антизаледяващи препарати, които увеличават риска от поява на корозия. Резултатите са сравнени с предишно изследване - на машини, произведени през 1998-2001 г. и показват, че благодарение на редица нововъведения производителите правят все по-устойчиви на ръждясване моделите си.

От всички изследвани машини се оказва се, че най-малко склонни към корозия са Audi A4, Volvo 70-series, Volkswagen Golf (2002-2003 г), BMW 5-Series, Nissan Micra, Volvo 40-series и Renault Megane (2004-2005 г). На обратния полюс пък са Mazda6 и Ford Focus (2002-2003 г), Hyundai Santa Fe, Kia Picanto и отново Ford Focus (2004-2005).
Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Ето и пълният списък по години:

Най-устойчиви на ръжда модели 2002-2003 г.

Audi A4, Volvo 70-series, Volkswagen Golf, Mercedes C-class, Opel Astra, Renault Megane, Volvo 40-series, Volkswagen Passat, Mitsubishi Carisma, Skoda Octavia, Nissan Micra, Peugeot 307, Citroen C5, Saab 9-5.

Податливи на ръжда модели 2002-2003 г.

Mazda6, Ford Focus, Seat Ibiza, Ford Mondeo, BMW 5-Series, Mercedes E-Class, Toyota Corolla, BMW 3-Series, Saab 9-3, Fiat Punto

Най-устойчиви на ръжда модели 2004-2005 г.

BMW 5-series, Nissan Micra, Renault Megane, Volvo 40-series, Ford Mondeo, Peugeot 307, Saab 9-3, Fiat Punto, Volvo 70-series, Opel Astra, Saab 9-5, Skoda Octavia, Citroen C5, Volkswagen Golf.

Податливи на ръжда 2004-2005 г.

Hyundai Santa Fe, Kia Picanto, Ford Focus, Hyundai Tucson, Toyota Corolla, BMW 3-Series, Volkswagen Passat, Mercedes A-class

Любопитното е, че някои производители сами разбират проблема с корозията. BMW 5-Series, например, бързо поправя ситуацията, след като моделът от 2002-2003 г. показва склонност към ръждясване. Сходно е положението при Saab 9-3 от 2003 г. и при Mercedes E-Class от 2004 г.
Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Най-много критики шведските експерти отправят към Ford Focus заради ниското качество на праговете и неравномерното обработване на частите с антикорозионни материали. Проблеми с това имат още Mazda6 - отново с праговете, както и Hyundai Santa Fe - с вътрешната страна на вратите.

Снимки: Autonews
 

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Да кажа ( преди 5 години )
    Най-бързо гние Опел Астра а най-бавно ауди80
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Форд фокуса ми е 17 годишен и нямам проблеми с ръждата досега. Внос от Италия.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    koko ( преди 9 години )
    Honda не виждам? Защо така е игнорирана?
  • #27
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Jako ( преди 12 години )
    И въпреки това няма спасение от ръжда. След 6-тата година активно караните коли са зле от към ръжда, това е истината, дори и яките джипове.
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Jako ( преди 12 години )
    По мои скромни наблюдения в Канада, изкарах 2 зими. Почти няма Корола и Мазда 3 и 6, Акорд и Сивик, Фокус и Фюжън (Мондео), които да не са с доста избила ръжда, най вече отзад, прагове и преден капак, но пък това са и най-масовите коли. В Монреал яко се химизира, за да няма нито лед нито сняг. Обувките не изкарват цял сезон. Всеки, който кара всекидневно зимата ходи горе долу по това време да му изпръскат колата отдолу и в прагове и врати с нещо като асфалтово-парафинено-силиконово покритие.
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Димитър Иванов ( преди 12 години )
    Е,ти за 3-4 години ли искаш да видиш ръжда? Тя без боя да е за 3-4 години,има шанс да не ръждяса.
  • #24
    11 rate up comment 12 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    karam magazinska mazda3, kupena oct.2009...poddurjam si q kolata, makar 4e ne e garajna.emi 4ekam q rajdata, a ne idva...a dokato q 4ekam kolko vw i audi zakusvat po puti6tata i nemat garanciq, 6tot e samo 2 godinki, a!?
  • #23
    14 rate up comment 12 rate down comment
    xoxo ( преди 12 години )
    Притежавам HYUNDAI I-30 2009,е няма такава ***. Здраво започна да избива ръжда а скоро мярнах и в Автобилд, че и на техния тестов се е получило същото. Малко евтино кенефче, но за сметка на това здраво и безотказно като механика. Аз съм щастлив пък след след някоя и друга година директно на вторични.
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    FastDriver ( преди 12 години )
    Focus-a ръждясва, а Мондео-то не! Мондео се правеше в завода в Гент, Белгия и качеството на материалите е малко по -високо от това на Фокус, който пък се прави къде ли не ,но предимно за Европа бройките са във Валенсия,Испания.так ,че това отговаря на доста въпроси относно разликата в качествата на моделите от една и съща марка.
  • #21
    7 rate up comment 16 rate down comment
    A8W12 ( преди 12 години )
    Ауди А8 на долу на средната колонка м/у вратите има алуминиев знак , който означава яе купето муе 100 % алуминиево .!! Как тогава ще ръждясва, практически е невъзможно, а го няма в класацията. Шведите се оказаха неадекватно - некомпетентни.