Компанията Ferrari разсекрети „заредената” версия на купето 458 Italia, носеща името Speciale. Официалният дебют на автомобила ще се състои на изложението във Франкфурт през следващия месец.
Суперколата е получила модернизиран 4.5-литров V8 двигател от стандартното 458 Italia, като мощността му е увеличена с 35 к.с. и вече достига 605 к.с. По този начин, инженерите на Скудерия са успели да измъкнат 135 к.с. от литър работен обем на мотора, което по думи на представител на компанията е най-добрият показател сред автомобилите с атмосферни двигатели.
От място до 100 км/час новият модел ускорява за 3 секунди, което е с 0.4 секунди по-бързо от базовото 458. Границата от 200 км/час машината достига за 9.1 секунди. А една обиколка на пистата във Фиорано автомобилът изминава за 1:23.05 мин, което е с 1.5 секунди по-бързо от стандартното 458 Italia и само с 0.5 секунди по-бавно от купето F12berlinetta, което разполага с цели 740 к.с.
„Напомпаната” модификация е с 90 кг. по-лека от стандартната версия и тежи 1290 кг. Съотношението маса/мощност е 2.13 кг. на конска сила. Освен това купето разполага с аеродинамични елементи, които според инженери на компанията-производител, превръщат Ferrari 458 Speciale в най-ефективния пътен модел в цялата история на марката. Сред тези елементи са малки покривала около предните и задните светлини, а също така и заден дифузьор, който променя скоростта си в зависимост от скоростта и натоварването.
Освен това суперколата разчита на система за следене на страничното приплъзване (Side Slip Angle Control, SSC). При нея електрониката сама следи за занасянето на автомобила и в случай на нужда, с помощта на тракшън-контрола F1-Trac и активния заден диференциал E-Diff, помага на водача да контролира машината.
От Ferrari отбелязват, че новия модел разполага с най-добрата реакция на мотора при натискане на педала на газта – 0.06 секунди, както и че позволява достигането на възможно най-високо странично ускорение – 1.33g, от всички модели на компанията.
Снимки: Ferrari