IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Върл нацист е в основата на ванкеловия двигател

Радикалните идеи на Феликс Ванкел го изхвърлят два пъти от партията на Хитлер

Върл нацист е в основата на ванкеловия двигател

Феликс Ванкел е човекът, който в началото на 20 век решава, че светът има нужда от по-ефективен двигател с вътрешно горене. Идеята довежда до създаването на роторния двигател, който така и не успява да се наложи на пазара. Да, той е с много опростена конструкция и на практика има само една движеща се част – ексцентричен ротор – но голямата му консумация на гориво и останалите неразрешени проблеми с износването, го обричат на гибел. Въпреки това, съвсем до скоро, Mazda използваше такъв мотор в своя RX-8, който вече не се произвежда.
Върл нацист е в основата на ванкеловия двигател
Плюсовете на ванкеловия двигател са много. Той е доста компактен, което позволява много повече инженерна свобода при конструирането на автомобила. Заради липсата на вертикално възвратно-постъпателно движение, той може да бъде разположен много ниско, което пък допринася за постигането на нисък център на тежестта. А оттам се подобрява и управлението на колата.

Освен това, ванкеловият двигател се нуждае от много по-малка горивна камера за произвеждането на солидна мощност. Така, например, последните модификации на RX-8 използват двигатели с едва 1.3 литра работен обем и мощност достигаща над 200 к.с. При това с атмосферно пълнене.
Върл нацист е в основата на ванкеловия двигател
При излизането си ванкеловият двигател създава истински бум. Той е вграждан в какво ли не – от автомобили до моторни триони за рязане на дървета. Проблемите за него започнали през 70-те, когато светът понесъл ударите на петролната криза, която накарала много производители да се откажат от идеята.

Какъв ум обаче стои зад този двигател?

Феликс Ванкел е роден през 1902 г. в Лар, Германия. Още в юношеските си години той става поддръжник и член на Националсоциалистическата германска работническа партия (NSDAP). Интересите му били разностранни, но основно го вълнувало милитаризирането на арийската раса, както и реставрирането на спортни автомобили. Току-що навършил 19 годиин, Ванкел става член на най-активната антисемитска организация в Германия по това време. Само след година вече е член и на NSDAP.

През 20-те той редовно е забелязван да носи свастика на ръката си, което се доказва и от някои негови снимки от периода. След смъртта му е открит и неговия дневник, в който Ванкел е записвал някои от антисемитските си идеи, които сам той определя като „юношески грешки“.

На 24-годишна възраст Феликс Ванкел се запознава с един един от регионалните лидери на партията – Роберт Вагнер, който му поверява ръководството на Хитлеровата младеж в родната му провинция Баден-Вюртемберг. Вагнер обаче имал чисто политически идеи за партията, докато Ванкел бил по-радикален и държал на военните методи. Между двамата се породило неразбирателство и през 1931 г. Ванкел обвинил своя ментор в корупция. Моментално Ванкел бил понижен и впоследствие изхвърлен от партията.

В архивите на град Лар все още се пази цитатът на Вагнер, в който той казва, че „Ванкел е изключително интелигентен, но едностранчив човек, който използва ума си само за негативни и дори отровни действия.“Върл нацист е в основата на ванкеловия двигател

Ванкел така и не се успокоява и продължава да сипе обвинения по адрес на Вагнер, който в крайна сметка издейства неговия арест през 1933 г. Дори това не спира изобретателя, който впрочем никога не е имал инженерна диплома. Ванкел използва връзките си с високопоставени фигури в партията, с които през годините са го сближили десетките презентации на различни технологични решения. Икономическият съветник на Хитлер - Вилхелм Кеплер - го измъква от затвора, след което Ванкел основава своя собствена партийна структура в Баден-Вюртемберг.

През 1937 г. е назначен за директор на една от държавните фабрики в Линдау, но не е приет обратно в NSDAP. Съветникът на Хитлер се намесва за пореден път, като през 1940 г. успява да издейства офицерски чин на Феликс Ванкел в отряда SS. Две години по-късно Ванкел отново е изхвърлен от партията по неизвестни причини. След края на Втората световна война е арестуван от френските власти заради връзки с нацисткия режим.

Изобретенията и идеите на Ванкел са тясно свързани с политическите му убеждения и привилегиите, с които се е ползвал като член на NSDAP. Той се е познавал с Хайнрих Химлер и дори е обсъждал лично с Хитлер значимостта на технологията и техническото образование.

Снимки: Google Images


 

0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    С какво yandex е по-добра не разбирам?Може би има български,преводачи и т.н.Много е зле и имама доста хляб да яде,докато стигне гугъл.Все пак не разбирам каква е връзката с търсачката и статията.Дори с калашника няма връзка,който си е чисто руски продукт,колкото и да не им се иска на германофилчетата с кухи кратуни.
  • #16
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Русия е велика страна. Яндекс е много по-добра търсачка от Гугъл и вече използвам само нея.
  • #15
    4 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Абе важното е, че когато някой на Запад чуе "калашник" и се насира несъзнателно от страх. Кой го е направил...ами руснаците. Ако бе някой друг направил нещо подобно, да спорим, ама не. Е, след години вече има и копия на тоя автомат, но ние китайците си ги знаем. А това, дали правим коли и оръжия в България...ами и двете правим и то отдавна, с леки прекъсвания. Дори по едно време правихме и по 30 000 електро и мотокара на година. Най-много в целия свят. И ся кво да кажем за другите, дето не са правили тия превозни средства? Сигурно, че са крали от България? Калашников е най-разпространеното оръжие в света и оръжието, предизвикало най-много смърт. 90 % от мъжете в България са стреляли с него, а останалите само ще си припомнят приказката за лисицата и гроздето. Кой го бил направил! Ами който и да го е направил това оръжие, важното е, че е обявено за оръжие на миналия век. За 100 години толкова ли швабите или американците не можеха да направят оръжие, което да спечели тая титла? А къде са японците? Всички са в гъбите, събули си гащите и се *** от страх, щом някой им спомене за AK-47.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До оръжейните спец. ( преди 10 години )
    Газоотводна тръбаот преди 1900 я има, като над цевта е сложена през 30-те на миналия век,както и буталото.В затвора-ударноспусковия механизъм (т.е. най-важните възли в оръжията) приликите свършват.Прицелсекторен мерник и мушкаподобни са използвани на пушки,картечници,картечни пистолети.В изброените прилики може да сложите и двете имат нарезна цев.Реално общото е концепцията, а тя е доста по-стара и от двете оръжия.М16 е с въртящ се затвор както и АК, т.е.М16 е крадена от АК-47 ли?
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Fenix ( преди 10 години )
    Върлите нацисти също са направили първия реактивен изтребител и изобщо космическите програми на двете супер сили СССР и САЩ са базирани на информацията от разработки на същите тези нацисти. Цитат от уикито:"Американската космическа програма е ръководена от инженера на Нацистка Германия Вернер Фон Браун. Той е главен разработчик на немските ракети ФАУ. След войната започва работа по ракета, която да изведе първия човек в космоса."Жалко, че този потенциал не е бил впрегнат в нещо хубаво.
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 10 години )
    Ванкеловият двигател, произвеждан от някогашното NSU, вляло се в Ауди,е имал непрекъснати повреди поради маслени течове.Тогава станал известен знака с пръстите на разминаващите се ванкелови НСУ-та-според броя на подменените цели двигатели.След несправяне с проблемите си, фирмата се отказва от производство.Докато Мазда (японците са търпеливи)се справи и дълги години ги произвежда.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    До човека с руската версия за калашника. Прочети това. Тука са събрани мнения на руснаци и германци:http://***.extremecentrepoint.com/archives/5312
  • #10
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Въпрос до този който е пейстнал руската версия за АК47. Как Калашников е проектирал автомата, когато горкия не е инженер, дори е учил само до 7-ми клас а на 24 години направил Калашника? Защо през 1946г. Руснаците екстрадират като военопленник Шмайзер от Германия с целия му екип в Русия и го карат да работи в ижиевските военни заводи? И как случайно го връщат в края на 1952г. и виж какво съвпадение точно 1952г. започва масовото производство на АК47? А Шмайзер месеци след това умира много странно
  • #9
    33 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Чета коментарите в форума и се кефя,България е пълна със специалисти по автомобилен дизайн,двигатели с вътрешно горене,оръжейни анализатори и експерти.Веднага откриват слабостите в най-новите модели автомобили,сега и за автоматите изясниха кой какво,къде и кога.Обаче се чудя,защо В България не се произвеждат нито коли,нито оръжие,като всеки трети е експерт в тези области?!?!А пък за футбола да не говорим.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абсолютно вероятно е,че Михаил Калашников е знаел за МР-43/44. Разглеждайки системата на Шмайзер той видял,как не трябва да бъде конструиран един автомат. Действително АК-47 има сходни контури с МР-43/44, както е и сходна концепцията за автоматично оръжие под междинен патрон (концепцията е на В. Г. Фдоров). Еднаквите очертания на цевта и газоотводната тръба идват от това, че и при двете схеми се използва автоматика, базирана на газоотвеждането, изобретена доста време преди появата на Шмайзер и Калашников. Основните разлики между двете системи e начинът на разглобяване и ударно-спускателният механизъм и схемата на заключване на затвора (ротационен болтов затвор заключващ се посредством бойни упори при АК-47 и клинов прекос при схемата на Шмайзер).Разликите в кинематичните схеми са очевидни,което означава че твърденията за руска копирка са неуместни и несериозни. Всъщност истината е друга и Калашников разработва АК-47, като подобренията в механизма са развитие на собствените му концепции и резултат от наблюдението на работата на StG44. http://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_Schmeisser http://boristodorov56.blog.bg/politika/2010/01/03/kak-hugo-shmaizer-syzdade-ak-47-kalashnikov-za-stalin.465347