IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Франция отказа регистрации на няколко модела на Mercedes

Германците са използвали фреон, който е забранен в ЕС

Франция отказа регистрации на няколко модела на Mercedes

Франция е блокирала регистрациите на няколко нови модела от марката Mercedes-Benz, пише Automotive News Europe.

Според източници от Европейския съюз причината се крие в използвания фреон тип R134a в климатичните системи на автомобилите, който е забранен за използване в страните от Общността.
Франция отказа регистрации на няколко модела на Mercedes
Засегнати са модели от сериите А-, B- и CLA-Class, които са преминали успешно всички тестове в Германия. Обикновено одобрението на автомобилите във Франция и други страни от ЕС се случва веднага, след като страната производител е одобрила съответния модел.

“Нямаме никаква яснота за ситуацията във Франция и причините, които стоят зад нея,“ заяви говорител на концерна Daimler.

Всичко това означава, че германският концерн е нарушил директива на Европейския съюз, която забранява използването на негоримия фреон R134a. Според информацията Германия е удължила разрешението на Mercedes-Benz за ползване на спорния химикал, което компанията е получила преди време за старите си модели.

През септември миналата година Daimler обяви, че фреонът HFO-1234yf, който съответства на изискванията на Европейския съюз, може да се превърне в основна причина за възникването на пожар.

Заедно с конкурентния концерн Volkswagen германците разработиха нов, по-скъп фреон, базиран на въглероден диоксид. Според двете компании техният продукт е по-безопасен за околната среда и не гори.

Одобреният от ЕС тип HFO-1234yf се произвежда от Honeywell и DuPont и изпуска отровния газ водороден флуорид, когато се запали. Подобна охладителна течност използва Opel в новия си кросоувър Mokka. Компанията от Рюселсхайм коментира, че няма ясни доказателства за опасност от пожар, базирайки се на тестовете за безопасност на своя модел.

Снимка: Reuters
 

Тагове: Mercedes
0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    mirkogb ( преди 12 години )
    всяка климатична система се проектира освен от обема на охлаждане и температурата на охлаждане и от типа на избрания фреон. от тези три параметъра излиза типа на компресора, дебелина на стени, площи на кондензатора и изпарителя и т.н.и т.н. Дори маслата са различни за различните типове фреони, а още по малко и за компресорите. Ако някой ви каже, че няма проблем да ви смени фреона от R22 на R134, или от R134 нa HFO-1234yf, нищо не разбира. Да, климатика ще работи ... извесно време.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Странно ми се струва от Мерцедес да направят такава *** грешка! Инъче r22 има много по добри качества от тези с по-високи стойности като 407 например. Не съм сигутен дали ще се наложи смяна на компоненти от климатичната инсталация, тъй-като с екологичните фреони се работи при по-високи налягания!
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами то като пръднеш два пъти по терлички, как няма да мирише? Естествено, че приятелят ти, @Triforce, ще се оправдае с калпавата платмаса. И аз да бях и аз щях да се спотайвам и да обвинявам другите. Ама нали ти е приятел...сещаш се.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 12 години )
    "Германия е удължила разрешението на Mercedes-Benz за ползване на спорния химикал" Ами, добре са направили, ама някой се е ОБЪРКАЛ... За къде е удължено разрешението? За територията на страната, за ЕС, за Европа, за света или за вселената? То вече има доста хора, които казват "В Европааааа...." но имат предвид само територията на ЕС. Та и тези си мислят, че като са германци и тяхното правителсво им разрешило, значи важи за цялата галактика! ДА, ДА, ама НЕ!!!
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам кой какви автомобили произвежда и кои са най-токсичните,но единствените върнати са немските.Сега ги връщат от Франция,а преди бяха ги върнали в Китай заради асфалта.Това китайци да ти върнат кола,защото е некачествена и токсична е баси смешката.По-голям срам няма и не съм чувал на други марки освен на Ауди,БМВ и МБ да им връщат колите.Наистина тези 3 марки са света троица,защото те пращат директно на небето,ако ги караш по-дълго време.
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До Дошо ( преди 12 години )
    А иначе и сам можеш да прочетеш пиши в гугъл "Mitsubishi произвежда най-токсичния автомобил" и чети. После пак ела да фъфлиш за ФВ и т.н. каквито там марки си изфантазирал че са с токсични материали.
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До Дошо ( преди 12 години )
    Кухата си ти дадох ти линк с най-вредните материали там най-зле са Мицубиши а Хюндай и Киа са марките с най-токсични материали в света това е класацията за 2012г. в нея няма нито един ФВ,Ауди или друга немска марка. Това че ти си прочел класация че ФВ,Ауди и другите немски премиуми били с най-токсичните материали е класация която си самосъчинил в болния си мозък, за да оправдаваш некадърноста си че не можеш да имаш истинска кола и за това си се насочил да спестяваш за 30 годишен Сивик.
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Скоро се качих в една малка кола на една марка (няма значение коя), огледах я и вътре не беше никак зле, като за малък клас. След това брат ми се качи и като го питах за първото му впечатление каза: "Мирише!" И аз:"Е, че какво като мирише?!?" "Ами щом мирише, значи материалите не са качествени и са вредни. Я се качи в (друга марка) да видиш дали вътре мирише или не? И започна да обяснява и да изброява за марки и т.н.Та, фреона много бързо се сменя, а интериора - НЕ!
  • #3
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нещо си се объркал, колите с най-вредни и токсични материали са Японските модели , на първо място са мицубиши на второ Тойота на трето Хонда. А Hundai-Kia е марката класирана като производител на най-токсичните за човека автомобили в световен мащаб:
  • #2
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Имаше една класация за автомобилите с най-вредните материали използвани в купетата и нивото на вредни изпарения.Хайде познайте кой бяха на първите места!Немските "премиуми" разбира се.ВАГ бяха на първо място с моделите си на Ауди и ФВ следвани от БМВ И МБ.Порше бяха някъде по средата и бяха най-добре от немските.Най-безвреден автомобил беше Приус следван от още няколко Тойоти Хонди и Мазди.От японските най зле беше Нисан около средата на таблицата.Корейските са по добре от немските.