Германската автомобилна компания Audi ще предложи версия с водородна клетка на своя модел A7. Това твърди авторитетното английско списание Autocar, което уточнява, че изпитанията на колата ще стартират през август.
Стандартната версия на Audi A7 Sportback. Снимка: Audi
Според информацията водородната версия на A7 ще попълни екологичната гама от модели на марката, носещи означението е-tron. Твърди се, че двигател с водородна клетка ще има при почти всеки модел на Audi.
Към момента няма никаква информация за задвижващият агрегат на Audi A7 Fuel Cell. Вероятно обаче системата ще се придържа към настоящите технологии - електрическа енергия за задвижване, която се получава при електрохимическа реакция между водород и кислород.
Последната подобна разработка на Audi - прототипа Q5 Hybrid Fuel Cell (HFC), разчита на полимерна електролитна мембрана (PEM) с горивни клетки, два резервоара водород с налягане 700 бара, литиево-йонна батерия и два електрически двигателя, които са поставени в близост до колелата и доставят 122 к.с. и 420 Нм.
Водородна технология развиват още няколко автомобилни компании. Повече вижте ТУК