IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso

Френският миниван е отлична опция при пътуване на дълъг път с много хора

С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso

Френският компактен ван Citroen C4 Picasso се появи през 2006 г. на международното изложение в Париж в два варианта - с 5 и със 7 седалки. Втората модификация носи названието C4 Grand Picasso, като в момента френската компания тества новото поколение на модела, което вероятно ще видим на някоя от следващите големи изложби.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
В днешно време моделите със 7 места, които се предлагат в Европа, не са никак малко и за да успееш да се наложиш в сегмента, трябва да притежаваш доста качества. Решихме да видим как се справя с подобна задача C4 Grand Picasso и се приготвихме за дълъг път. Дестинацията вече е ясна - морето е перфектното място за почивка през този сезон и напълно логично се насочихме натам. За да бъде пълноценен теста решихме да заложим на формула 4-ма възрастни и 2 деца, като за тази комбинация машината е напълно подходяща.

Първото, което се набива на поглед е многото светлина в салона. Това е постигнато благодарение на огромния преден прозорец, който предлага отлична видимост. В Citroen наричат това свое решение "visiospace", което би трябвало да означава "простор и светлина". Тя се провира отвсякъде в машината - от огромното челно стъкло, от страничните и задното стъкла. А като опция може да бъде поръчан и стъклен покрив, с който остъклената повърхност достига цели 6.4 кв. метра. Това е най-голямото постижение в класа на компактните ванове.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Когато се разположите на креслото на водача, сякаш попадане в кабина на самолет. Тази част от интериора е добре позната от предишното поколение на хечбека С4, но има и нови неща. На мястото на стандартните прибори в горната средна част на таблото е вграден цифров дисплей. Скоростта се изписва с големи цифри, оборотите на двигателя - с кръгова диаграма. Наличието на гориво в резервоара се показва със скъсяваща се лентичка. А в средата е цветният многофункционален дисплей, на който се извежда цялата останала информация.

Воланът също е като при старото C4 - върти се само външната част, докато средната остава неподвижна. Централна конзола въобще липсва - на нейното място е монтиран малък хладилен бокс. Това обаче е само при версията с 6-степенна механична скоростна кутия, управлявана електронно. Ръчна спирачка също няма - функцията й се изпълнява от бутон, разположен под дисплея на таблото. Тя може да се задейства както ръчно с клавиш под дисплея, така и автоматично при изгасване на двигателя или с подаване на лека газ при потегляне. Задвижваната електронно система подпомага и потегляне по наклон, когато закъснението от една-две секунди е достатъчно за преместване на крака от спирачката върху газта.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Потеглянето на път също предизвиква лека изненада. Въпреки големите си размери, автомобилът се управлява доста леко. Комфортът, както при повечето модели на Citroen, е на високо ниво, а усещането за пространство в салона дава допълнително задоволство - както на водача, така и на останалите пътници в салона. Климатичната инсталация е четиризонална и се управлява от отделни блокове отпред и отзад.

За приятното пътуване спомагат и удобните кресла с доста големи възможности за настройки. Седящите на втория ред също разполагат с необходимото пространство. Облегалките отпред имат сгъваеми масички с допълнително осветление (там може да се монтират и монитори за DVD системата и др. удобства). Детското кресло със закрепване Isofix може да се сложи не само в крайните места, но и в средата, така че хлапаците могат да гледат какво става на пътя.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Както стана дума, по-големите деца спокойно могат да се разположат на третия ред. Опитахме да седнем там и може да се каже, че възрастен с нормални размери се побира дори на тези седалки. Е, трудно би издържал да пътува 400 или 500 км, но пък при по-къс преход нещата са напълно поносими. А за децата - направо перфектни.

Седалките се прибират с издърпването на специално лостче и се прибират в пода. В този случай C4 Grand Picasso предлага огромно място за багаж - 576 л. Ако задните седалки бъдат вдигнати, то обемът е 210 л., но при свален и втори ред обемът нараства на 1951 литра. Товаренето е улеснено от отварящия се отделно прозорец на задната врата, а ако автомобилът разполага с пневматично окачване отзад (което е опция), съществува и възможност за промяна на височината на задната част на колата.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Grand C4 Picasso се предлага с два бензинови двигателя - 1.6 VTi с мощност 120 к.с. и 1.6 THP с мощност 156 к.с. Дизеловите агрегати също са два - 1.6 HDi FAP с мощност 110 к.с. и 2.0 HDi с два варианта на мощност - 150 и 163 к.с. Те могат да се комбинират с три вида скоростни кутии - 5- и 6-степенни механични, както и изцяло нова 6-степенна роботизирана трансмисия с възможност и за ръчна смяна на предавките.

Имахме възможност да тестваме по-големият от двата дизела - 2.0 литров с мощност 150 к.с. Агрегатът е снабден с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките и система за директно впръскване на горивото, при това под високо налягане. Освен това трябва да се отбележи и наличието на система за междинно охлаждане на сгъстения въздух. Полученият разход - комбиниран от преминаването на магистрала, междуградски пътища и в градски условия, бе малко над 7 л/100 км, което е напълно оправдано с оглед на размерите на автомобила.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Окачването при Grand C4 Picasso е независимо отпред и отзад, като стабилността му на пътя е отлична. Тя се дължи основно на двете стабилизиращи щанги, както и на серийно монтираната електронно стабилизираща програма ESP.

В базовото си оборудване компактният ван разполага с всевъзможни екстри. Сред са климатроник, автоматични предни чистачки и светлини, предни регулируеми подлакътници, лети джанти, подвижна лампа-фенерче в багажното отделение, CD/MP3, двуцветен екран с възможност за избор на цвета на фона, кожен волан, сервоуправление с променливо усилие, круз-контрол, електрическа ръчна спирачка,  AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, ESP, ABS + REF - електронно разпределение на спирачното усилие, паркинг асистент, хладилна жабка и др.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
И всичко това на цени, стартиращи от 40 000 лв. В зависимост от оборудването сумата може да надмине и 53 000 лв. Които на някои могат и да им се струват много, но пък в крайна сметка и тук важи правилото, че цената оправдава средствата. Ако искате да имате добре изглеждащ автомобил, с който да заведете още 6 души на море (или някъде другаде), Citroen C4 Grand Picasso ще ви свърши работа.
С деца на море - вземете и Citroen C4 Grand Picasso
Снимки: Citroen

Тагове: citroen c4 grand picasso
0 от 500
  • #16
    32 rate up comment 0 rate down comment
    ramoo ( преди 12 години )
    vizmojno li e da imam problem v skorostite
  • #15
    33 rate up comment 0 rate down comment
    ramo0 ( преди 12 години )
    mnogo se usehcta smyanata na predavkite predi 3 dena si vzeh citroen c4 gpikasso
  • #14
    36 rate up comment 0 rate down comment
    nov ( преди 12 години )
    Малко и по статията коментар - това на снимките даже не е актуалното, което се предлага след фейслифта! Освен това е ексклузив, а 1,6VTi никога не са го предлагали с ниво ексклузив и освен това е само с механична скоростна кутия този двигател. Пропуснали са и още един тип двигател, който се ползва след фейслифта!
  • #13
    36 rate up comment 0 rate down comment
    nov ( преди 12 години )
    Оф, на някой като не му изнася нещо и все един човек пишел от няколко ника!:D НАистина не съм казал, че е от 3 години, но казах, че моя е такъв и дали е от 3 месеца или 3 години, няма никакво значение - важното е че го карам и имам преки впечатления! Второ ти май живееш с представите за двигатели от 90-те години - 1,6VTi не става да се дърпаш по светофарите (ако си виждал светофар на живо де), но си е съвсем приличен двигател за спокойно каране!
  • #12
    38 rate up comment 0 rate down comment
    nov ( преди 12 години )
    Айде и тоя - двигателя е от 2007-2008!:)
  • #11
    35 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    А браво бе 2013 година БМВ разработили двигател 1.6 120к.с, че и VTI го кръстили горките.Една друга марка има VTI мотори с 1.6 160кс от преди 23-4 години.
  • #10
    37 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Много добра кола със скъпа поддръжка и досадни дребни неизправности...
  • #9
    38 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    a ситроена от преди 6-7 години да не би да е актуален? защото ако не си прочел статията- става въпрос за тест на стария, тъй като скоро се очаква новия, а аутомедия си нямат работа
  • #8
    34 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ей,лъжльо от колкото и ника да пишеш си личи,че си ти!То простотията и глупостта не могат да се скрият така лесно.1.Къде и кога си казал,че от 3 г. го караш?Ако имаш някакви халюцинаций вземай навременни мерки или смени дилъра2.Някой да е казал,че 1,6 VTi е ненадежден и скъп за поддръжка?Май нещо съвсем се оплете.Казвам,че не е подходящ за това купе.Усещаш ли разликата или ти е трудно?3.Актуалният Голф е 7,а не 6.Ако не знаеш да ти кажа.И най-тежкият Голф 7 е 1354 кг.Така,че вземи се скрий!
  • #7
    38 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    golf 6 variant (комбито) e 1450kg, а ситроена е 1510 таа...май май разликата не е чак толкова фрапираща..,