IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване.

Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби.

Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява.

Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.

Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др.
На път с Volkswagen Passat Alltrack
Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.

Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...

Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

0 от 500
  • #63
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    И що да са ненужни тия глезотии? Аз пък мисля, че са си много нужни. А и всеки има глава на раменете си за да поръча това, което му трябва.
  • #62
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    Правят се все по-скъпи коли, а реално не получаваш нищо съществено за тия пари освен глезотии, които в повечето случаи са ненужни ;(
  • #61
    6 rate up comment 4 rate down comment
    аутоКомедия ( преди 11 години )
    Форбс определи германския автомобилен гигант BMW за най-влиятелната автомобилна компания в света. Производителят на луксозни автомобили изпреварва в класацията масовата японска марка Toyota, сънародниците си и преки конглокенти на пазара Mercedes-Benz и Honda. В общата класация на всички компании BMW държат девето място пред Cisco, но след General Electric. Следващата автомобилна компания след мюнхенци се намира на 14-о място в общото класиране, Mercedes-Benz са едва 16-и, а другите им конглокенти в луксозния сегмент Audi са едва 32-ри. Volkswagen се намират на 45-о място, Ford са 59 -и, а на дъното са Hyundai (71), Nissan (76) и Lexus (87).
  • #60
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Що е толкова надценен този *** на снимките само не успях да разбера.Заради асфалта дето ще му сложат ли,заради спортното ремъчно окачване ли,заради китайското качество ли,заради грозната и скучна визия ли,заради многото проблеми,които ще създаде,заради смешната гаранция или др.нещо?Кажете ВАГонетки защо?Може би защото феновете на ВАГ са най-големите балъци и плащат всякаква цена за *** на марката.
  • #59
    3 rate up comment 12 rate down comment
    trb ( преди 11 години )
    Събрали се една бригада *** пещеходци и пак плюят ли пюят...жалки хорица...
  • #58
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    72 бона искат за фолксваген..?!... слезте на земята. За посредствена марка с лоша слава, как пък не.
  • #57
    8 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    za 72 golemi si kupuva6 koi da e srednorazmeren SUV s hubavo nivo na oborudvane,4e 6e ti ostanat i za komplekt qki djanti daje...tva da si go prodavat na konservite v De!
  • #56
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Artur ( преди 11 години )
    Айде малко повече уважение към читателя в този специализиран сайт. И този който сравнява тази кола /заради цената / с АУДИ allroad ,нека разгледа Ауди-то по отблизо или просто да си намери работа в някоя рекламна агенция.Между другото имал съм фолксваген /един от девете коли,които съм имал/ и ги харесвам ама цена от 72 500 ,защото било алтернатива на АУДИ allroad ,айде бегаи!!!!!!!!
  • #55
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Artur ( преди 11 години )
    Здравейте, момчета и момичета .Това не забравяйте е една рекамна статия .Излишни са споровете ,немско -японско и т.н. Можем просто да поискаме повече уважение от авторите ,защото мисля ,че този сайт се посещава предимно от хора интересуващи се от автомобили.Аз много се "изненадах" ,например че колата има ABS,въздушни възглавници /може би броят им щеше да ме изненада/,подглавници и особенно заден фар за мъгла.Скоро не бях виждал тези екстри даже в колите българеско производство.
  • #54
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо до bmw e60 ( преди 11 години )
    "Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението"Колега кой ще респектира тоя батал като имаше един тест, в който уж 177коньовия Патас нещо едва се влачел и като му направиха динотест се оказа, че дефектния *** дава 130 коня.