IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Практичен салон в шик опаковка

С Mokka германската марка се опитва да избяга от клишето "градски кросовър"

Практичен салон в шик опаковка

Практичен салон в шик опаковка
Компактните кросовъри набират популярност стремглаво и за да сме в тон с тенденциите на пазара, представяме такъв модел за втора поредна седмица. Наред е Opel Mokka, който за разлика от неприличното предложение на Nissan от миналата седмица - спортиста Juke Nismo, акцентира най-вече върху практичността, комфорта и изпитаните форми.

С Mokka производителят от Германия се опитва да избяга от клишето "градски кросовър", както често се определят тези компактни автомобили. Инженерите са успели да конструират модела така, че той да бъде компактен, но същевременно просторен. Багажникът също предлага сравнително добър обем, налично е и задвижване към четирите колела. А това прави Mokka едно от най-практичните предложения в този сегмент - колата се справя с лекота в градската среда, но е приятен спътник и за по-дълги пътувания, дори на труднодостъпни дестинации.
Практичен салон в шик опаковка
Още от пръв поглед се вижда, че Opel Mokka поема по съвсем различен път от Nissan Juke. Докато японското возило привлича с невиждани форми и излъчване на спортно купе, Mokka залага на изтънчен и практичен дизайн. А той й гарантира видимо по-просторен салон, както и по-голям багажник.

При Mokka предните А колонки и задните греди не са така скосени, както при приличащият на купе Juke. Тук са запазени типичните SUV-пропорции, благодарение на които в салона на Mokka има 5 напълно функционални места. Таванът не е прихлупен, като в спортен автомобил, а е висок и придава на колата по-масивен вид. Челното стъкло е изнесено напред и не е много скосено, а позицията на седене е висока. Казано иначе, Mokka е типичен SUV, само че с по-малки размери.

Тази формула вероятно ще бъде успешна, тъй като през последните години се търсят все по-икономични коли. А по-компактните размери означават по-нисък разход на гориво.
Практичен салон в шик опаковка
Плюс в оборудването на Opel Mokka е задвижването към четирите колела, което някои от конкурентите не предлагат. То е автоматично и не разполага с блокировки. При нормални условия въртящият момент на двигателя се предава към предните колела, а при необходимост част от него отива и към задния мост. Това прави Mokka надежден спътник при заснежен или мокър път, например, както и при движение по черни или лоши пътища.

Пътното поведение също е по-близко до SUV, отколкото до спортните компактни автомобили. Окачването е стегнато, което се налага заради по-голямата височина на колата, но все пак предлага добър комфорт. Накланянето на каросерията в завоите е минимално, а благодарение на отзивчивия и точен волан, шофьорът може да си позволи по-динамично шофиране.

Версията, която изпробвахме - 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop AWD, разполага с бензинов двигател с мощност 140 к.с. Двигателят върши своята работа отлично - доставя достатъчна пъргавина и е сравнително икономичен. Оборудван е със система за принудително пълнене, която го прави ефективен още при ниски обороти. А това позволява, например, изпреварване или ускорение без да се налага поставянето на по-ниска предавка. Регистрираният по време на теста разход на гориво бе 6.8 л/100 км. Маршрутът ни премина през подбалканския път, магистрала Тракия и централната част на София.
Практичен салон в шик опаковка
Струва ли си?

Opel Mokka е добра алтернатива на по-големите кросовъри. Предлага ергономичен и просторен салон, в който могат да се настанят комфортно четирима едри възрастни. Автомобилът е еднакво добър за градско и извънградско използване - компактните размери и високата позиция на седене правят шофирането в града детска игра, а пъргавият, но икономичен двигател и задвижването към четирите колела позволяват пътувания до почти всяка дестинация. Дизайнът на екстериора и качеството на материалите също заслужават добра оценка.

Като минус може да се определи липсата, поне за сега, на съчетание между автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела.

Цените също са конкурентни. Най-достъпната версия с AWD - изпробваната в теста 1.4 турбо, стартира от 39 310 лв. с ДДС. Най-достъпната версия с AWD и дизелов двигател (1.7 CDTI със 130 к.с.) струва 43 810 лв. с ДДС, а най-евтиният модел може да бъде закупен срещу 31 880 лв с ДДС.
Практичен салон в шик опаковка
Технически характеристики Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop AWD

Двигател: 1.4 турбо
Мощност: 140 к.с. при 4900-6000 об/мин
Въртящ момент: 200 Нм при 1850-4900 об/мин.
Задвижване: AWD
Ускорение 0-100 км/час: 9.8 секунди
Максимална скорост: 195 км/час
Разход на гориво по книжка (комбиниран): 6.4 л/100 км (149 г/км СО2)
Разход на гориво по време на теста: 8.3 л/100 км в града и 6.1 л/100 км извън него

Тагове: opel mokka
0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Страхотна машинка !! И аз съм фен на този клас автомобили :) Аа този екземпляр е можеби най-доброто за сега в него :) Ааа дали е по добре субару както казва долният....незнам :))...това е най-дървеното пенсионерско возило :) а освен това най-мизерният бензинов модел ще срува дори малко повече от топоборудваият дизел на Мока...изключвам непривелкателната външност на форестера но със разликата от двойно и тройно по големите разходи за гориво на субарото при една интезивна употреба, човек спокйно би могъл да отглежда и 3то дете с тези пари :))) така че невиждам особенна практичност и база за сръвнение ;)
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    edna top-obzavedena mokka struva nad 30 golemi v euro...za tiq pari po-dobre nov forester...sorry, ama ne sme trendy hipsters, ami praktici s 2 deca!!!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    135i_cobbstage1 ( преди 11 години )
    Mnogo ot kupovachite se izkazvat che motora e slab za kupeto pri magistralni skorosti, no puk Trifesta go vdiga na 174 konq i 202 torque koeto donqkude poupravq neshtata. Inache dizaina vutre i vun kefi dosta!
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    я оправи малко буквите. Когато излезе Golf 6, Астра H бе след фейслифт, а Астра G отдавна бе залязла. Но дори и с H разликата бе 5-6 k лева като се има предвид, че изчистваха складовете за Astra J, която дори в първия момент бе по-скъпа от Golf 6 на нашия пазар.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Грешиш колега ФВ са много по скъпи от опелите . Когато излезе астра Ж и ФВ голф6 имаха разлика от 5000 евро
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Днес разгледах и новия Renault Captur. Страхотно изглежда отпред и отстрани, макар отзад да е по-тривиален. Определено това е моят клас автомобили, макар да не карам сега такъв. Mokka, Captur, Eco Sport... това е бъдещето.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В криза са защото нямат реклама, а разчитат на верните си фенове като Форд. Хората като видят "А, дават Хюндаито по телевизора" и отиват да си го купят.
  • #6
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубави са колите, но цените са над ФВ което не е наред. Все пак това е шевролет с друга марка и по-качествена сглобка, но си остава американска кола..
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 11 години )
    На Опел-само наименованието е немско.Но бих се радвал ако представят нови идеи.
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Че те винаги са имали хубав дизайн, не ги бъркай с Тойота. Корса С си е много хубава до ден днешен, също и Астра Х.