IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Практичен салон в шик опаковка

С Mokka германската марка се опитва да избяга от клишето "градски кросовър"

Практичен салон в шик опаковка

Практичен салон в шик опаковка
Компактните кросовъри набират популярност стремглаво и за да сме в тон с тенденциите на пазара, представяме такъв модел за втора поредна седмица. Наред е Opel Mokka, който за разлика от неприличното предложение на Nissan от миналата седмица - спортиста Juke Nismo, акцентира най-вече върху практичността, комфорта и изпитаните форми.

С Mokka производителят от Германия се опитва да избяга от клишето "градски кросовър", както често се определят тези компактни автомобили. Инженерите са успели да конструират модела така, че той да бъде компактен, но същевременно просторен. Багажникът също предлага сравнително добър обем, налично е и задвижване към четирите колела. А това прави Mokka едно от най-практичните предложения в този сегмент - колата се справя с лекота в градската среда, но е приятен спътник и за по-дълги пътувания, дори на труднодостъпни дестинации.
Практичен салон в шик опаковка
Още от пръв поглед се вижда, че Opel Mokka поема по съвсем различен път от Nissan Juke. Докато японското возило привлича с невиждани форми и излъчване на спортно купе, Mokka залага на изтънчен и практичен дизайн. А той й гарантира видимо по-просторен салон, както и по-голям багажник.

При Mokka предните А колонки и задните греди не са така скосени, както при приличащият на купе Juke. Тук са запазени типичните SUV-пропорции, благодарение на които в салона на Mokka има 5 напълно функционални места. Таванът не е прихлупен, като в спортен автомобил, а е висок и придава на колата по-масивен вид. Челното стъкло е изнесено напред и не е много скосено, а позицията на седене е висока. Казано иначе, Mokka е типичен SUV, само че с по-малки размери.

Тази формула вероятно ще бъде успешна, тъй като през последните години се търсят все по-икономични коли. А по-компактните размери означават по-нисък разход на гориво.
Практичен салон в шик опаковка
Плюс в оборудването на Opel Mokka е задвижването към четирите колела, което някои от конкурентите не предлагат. То е автоматично и не разполага с блокировки. При нормални условия въртящият момент на двигателя се предава към предните колела, а при необходимост част от него отива и към задния мост. Това прави Mokka надежден спътник при заснежен или мокър път, например, както и при движение по черни или лоши пътища.

Пътното поведение също е по-близко до SUV, отколкото до спортните компактни автомобили. Окачването е стегнато, което се налага заради по-голямата височина на колата, но все пак предлага добър комфорт. Накланянето на каросерията в завоите е минимално, а благодарение на отзивчивия и точен волан, шофьорът може да си позволи по-динамично шофиране.

Версията, която изпробвахме - 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop AWD, разполага с бензинов двигател с мощност 140 к.с. Двигателят върши своята работа отлично - доставя достатъчна пъргавина и е сравнително икономичен. Оборудван е със система за принудително пълнене, която го прави ефективен още при ниски обороти. А това позволява, например, изпреварване или ускорение без да се налага поставянето на по-ниска предавка. Регистрираният по време на теста разход на гориво бе 6.8 л/100 км. Маршрутът ни премина през подбалканския път, магистрала Тракия и централната част на София.
Практичен салон в шик опаковка
Струва ли си?

Opel Mokka е добра алтернатива на по-големите кросовъри. Предлага ергономичен и просторен салон, в който могат да се настанят комфортно четирима едри възрастни. Автомобилът е еднакво добър за градско и извънградско използване - компактните размери и високата позиция на седене правят шофирането в града детска игра, а пъргавият, но икономичен двигател и задвижването към четирите колела позволяват пътувания до почти всяка дестинация. Дизайнът на екстериора и качеството на материалите също заслужават добра оценка.

Като минус може да се определи липсата, поне за сега, на съчетание между автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела.

Цените също са конкурентни. Най-достъпната версия с AWD - изпробваната в теста 1.4 турбо, стартира от 39 310 лв. с ДДС. Най-достъпната версия с AWD и дизелов двигател (1.7 CDTI със 130 к.с.) струва 43 810 лв. с ДДС, а най-евтиният модел може да бъде закупен срещу 31 880 лв с ДДС.
Практичен салон в шик опаковка
Технически характеристики Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop AWD

Двигател: 1.4 турбо
Мощност: 140 к.с. при 4900-6000 об/мин
Въртящ момент: 200 Нм при 1850-4900 об/мин.
Задвижване: AWD
Ускорение 0-100 км/час: 9.8 секунди
Максимална скорост: 195 км/час
Разход на гориво по книжка (комбиниран): 6.4 л/100 км (149 г/км СО2)
Разход на гориво по време на теста: 8.3 л/100 км в града и 6.1 л/100 км извън него

Тагове: opel mokka
0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    4x4 ( преди 11 години )
    В други новини:https://***.youtube.com/watch?v=82jpb6LIBDU
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само където Нисанът (ако цитираш Микра) е адски грозна кола. А Клиото е доста по-симпатично и след толкова години не е омръзнало за разлика от Пежо 206, което беше супер хит, но вече втръсна на хората като дизайн. Интересното е, че повече се търси Клио преди фейслифта (1998 до 2001), вероятно хората не харесват външния вид на фейслифта или явно го свързват с такситата Клио Симбол седан, които масово бяха от фейслифта. А Корсата Ц е по-стилна и най-вече здрава от прословутата Корса Б.
  • #21
    22 rate up comment 1 rate down comment
    бъчи ( преди 11 години )
    Аз мога да кажа за себе си, защо бих купил подобен автомобил. Първо, защото съм по-високичък, направих повечко годинки и ми се ще като се качвам в автомобила, да не се присвивам на две и да не сядам на земята. Причината - кръстът и изобщо кокалаците. Второ, България е страната с най-много новопоявяващи се дупки по пътищата на глава от населението, което налага постоянното запомняне на местоположението за следващото минаване по маршрута. Мисията понякога невъзможна, особено при дъжд. Трето, позицията наистина е по-висока, обзорът по-добър и определено помага в градски условия. Четвърто, тия автомобили разполагат с малко повече място за багаж от аналозите си, върху чиято платформа са построени. Пето, тия автомобили при добра конструкция не отстъпват на леките автомобили в завои. Окачването било по-твърдо. Зависи. Шесто, изглеждат добре. Това може и да не е важно за някои, пазаруващи от Фолксваген, но за повечето е важно. И седмо, не са чак толкова тежки, че да дават голям преразход на гориво спрямо лекия автомобил или комбито. Да не забравя и факта, че за българина е важна и цената. А тя е по-ниска от по-горните класове SuV, които малко могат да си позволят. Има и други нещица, като тежката зима при нас и непочистените пътища. Колко пъти съм псувал зимата в преспите. Лекият автомобил дори и с вериги, не може да мине през повече от 30-40 см сняг, защото просто ляга върху снега. При малките SUV просветът е увеличен и това в доста случаи би било достатъчно дори да разполага само с две задвижващи колела. И да не забравяме, че много от нас имат вили и села, където меко казано липсват нормални пътища. Изобщо, компактният SuV според мен е идеален достатъчно място за хора и багаж, достатъчна проходимост, умерен разход на гориво, добър обзор и качване за хора като мен, нормална цена и добър дизайн.
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Киро ( преди 11 години )
    А то Реното може и да го купуват, но не знам защо? То като комфорт и изпълнение е много зле. Знам го. Еквивалентият му Нисан (защото споделят някои общи неща) е къде къде по-приятна кола от КлиотоЗа корсата не мога да кажа нищо - не я познавам, но може би по си заслужава.
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам на какво прилича, но отиди в коя да е автокъща и ще видиш кои коли най-бързо се купуват - Опел Корса С и Рено Клио 2.
  • #18
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Киро ( преди 11 години )
    Погледнете, между другото задницата на 3тата снимка.Прилича на задницата на Nissan Micra 2013.
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Kiro ( преди 11 години )
    "Практичен салон в шик опаковка" ей много суперлативи :)Не разбирам какъв е смисълът от тези паркетни джипове. Големият просвет само нарушава управлението и усещането и няма смисъл, ако в действителност колата няма офроуд възможности.Може би клиентите обичат да са над другите, по-високо (като в автобус), карайки по-високи коли.Иначе количката изглежда добре и качествено направена, сигурно никак не е лоша. Опел явно трябва да правят и такива, щом се търсят...но не разбирам SUV концепцията
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    spomenavaiki forester nemah predvid privlekatelnost (ne6to subektivno), a razmeri i nadejdnost! i da za 30 evra si kupuva6 forester 2.0 diesel sas 150 konq i dosta pove4e torque(to4no za magistrala)! po-dobre e ot 1.4 T!a ina4e nema spor, 4e segmenta e nov o fresh i tva e edno ot interesnite predlojeniq v nego, za men e prosto corsa trekking s ranica! ;-)
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    G ( преди 11 години )
    Пичага, поне си провери инфото преди да пишеш глупости. В САЩ това е Буицк моето момче, а не Шеви. Стига се правите на професори!
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Напълно съгласен с долния коментар. В крайна сметка за това е и конглокенцията. Който изважда по-конглокентноспособен продукт, той продава и повече. Не мисля, че точно Форестър трябва да се сравнява с Mokka. Аз ако тръгна да купувам Mokka, изобщо не бих се загледал в автомобила на горския, защото ми трябва градско возило, дето да катери бордюрите и да се справя със снега когато трябва. Предимството на Mokka и на някои други конглокенти е и в дизайна. Такъв рядко може да извади друг тип SuV или комби. Дори леките автомобили трудно се правят толкова привлекателни, както SuV-овете в тоя клас.