Снимка: Архив Ройтерс
Американският автопроизводител Ford Motor Co обяви, че неговият модел Focus е бил най-продаваният лек автомобил през 2012 г. Резултатът е постигнат благодарение на подкрепата от търсенето в Китай и САЩ. Данните са на компанията за икономически и статистически анализи R.L. Polk, цитирана от Ройтерс, съобщава Investor.bg
През миналата година са били продадени 1 020 410 леки автомобила Ford Focus. Над една четвърт от тях са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на R.L. Polk. Ford Focus бе представен в Китай в края на май миналата година.
Вторият по големина пазар на Focus е САЩ, където продажбите са нараснали с 40% през 2012 г.,
На второ място по продажби за 2012 година се нарежда Toyota Corolla, която е реализирала 872 774 единици на световните пазари, сочат данните на R.L. Polk.
Важно е да се отбележи, че R.L. Polk правят изчисленията си на база името на модела. А Corolla се продава и под други имена на различните пазари. Ако към продажбите на Corolla бъдат включени и тези на различните версии, то Toyota Corolla ще калкулира 186 000 повече продажби от Ford Focus, посочва изданието Yahoo.com.