Немската автомобилна компания BMW Group и партньорът й в Китай - Brilliance Auto, ще създадат нова марка автомобили за местния пазар, пише China Car Times, цитирана от MSN Auto. Според информацията смесеното дружество BMW-Brilliance вече е регистрирало името Zhi Nuo (в превод означава "Обещанието"), под което ще продават бъдещите модели.
Нито от BMW, нито от Brilliance потвърждават тази информация, но според нея бъдещите коли ще се базират на платформата на предишното поколение 3-Series и ще се продават изключително в Китай.
Няма как да не се запитаме защо е необходима на BMW допълнителна марка автомобили? Отговорът се крие в новите законови разпоредби в Китай, които принуждават чуждестранните производители да предприемат подобен ход.
В продължение на повече от десет години чуждестранните производители на автомобили в Китай са принуждавани да си сътрудничат с местни автомобилни компании, които в повечето случаи са държавни. В противен случай Китай налага огромни такси, които вдигат цената на колите и ги правят неконкурентоспособни на най-големия автомобилен пазар в света.
Тези закони сега стават още по-сурови за чуждестранните производители и още по-удобни за китайската държава. Според новите разпоредби, съществуващите съвместни компании, каквато е и BMW-Brilliance, трябва да създадат нови марки автомобили. Те трябва да са 100% китайски, като това включва и правата върху интелектуалната собственост.
Въпреки това, играта на котка и мишка продължава. Чуждестранните автомобилопроизводители не са толкова наивни, за да дадат на китайците най-новите си технологии. Вместо това те поставят на масата стари платформи и задвижващи системи, като по този начин едновременно покриват изискванията на закона и запазват за себе си последните си разработки.
С новата си подмарка BMW ще получи зелена светлина за строеж на нов завод, съвместно с Brilliance, който ще бъде позициониран в Шенян.
Новата марка на BMW-Brilliance ще има премиера на автомобилното изложение в Шанхай, което отваря врати на 21 април.
Подобни закони действат и в други страни. В Аржентина, например, действа закон за търгувия на разменен принцип, който принуждава BMW да изняся от южноамериканската държава ориз, кожи и други товари, за да има право да продава колите си там. Porsche пък изнася аржентинско вино и масло, китайският Chery търгува с плодове, Hyundai - с орехи, а Mitsubishi - с минерална вода.