IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Неизвестните от Женева

Ето няколко коли, които вероятно никога няма да срещнете по улиците

Неизвестните от Женева

Неизвестните от Женева
Най-голямото автомобилно изложение в Европа - това в швейцарския град Женева, привлича всяка година близо 1 млн. посетители. Комплексът Palexpo е мястото, на което се провеждат стотици премиери и са изложени близо 1000 експоната. Там може да видите суперколи като Ferrari и Lamborghini, но и автомобили на по-слабо известни фирми, които вероятно никога няма да срещнете по улиците. А те определено заслужават внимание. Ето някои от тях.

Valmet EVA

Финландската компания Valmet Automotive, която се е специализирана в разработката на подвижни покриви за кабриолети и която ще сглобява новия Mercedes-Benz A-Class, показа в Женева необичайна разработка. Това е компактният хибриден хечбек EVA.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Теглото на четириместната машина е 1280 кг., а максималната скорост - 130 км/ч. Само на електричество EVA може да измине 90 км, като времето за зареждане е между 2 и 4.5 часа в зависимост от използваната зарядна станция. За увеличаване на пробега автомобилът разчита на компактен двигател с вътрешно горене, който играе ролята на генератор.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Дотук нищо ново - хибридът Fisker Karma и още десетки прототипи ползват същата технология. EVA обаче разчита на ванкелов двигател, който на всичко отгоре е дизелов. Той има обем от 350 куб. см., а мощността му е 24,5 к.с. Теглото на целия агрегат, заедно с електрическия генератор, е само 30 кг. С пълен резервоар (30 л.) и напълно заредени батерии финландският автомобил може да измине 580 км.

Tesla Model X

На изложението присъства и калифорнийската компания Tesla Motors, която демонстрира пред света електрическия си роудстър на базата на Lotus Elise. В Женева американците показаха два нови за Европа модела - кросовъра Model X и седана Model S.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Model X впечатлява не само с динамика (ускорение от 0 до 100 км/ч да 4.4 секунди) и с пробега (425 км. с едно зареждане), но и с невероятната си мултимедийна система. Вместо традиционния панел тя разчита на приборен панел с голям цветен дисплей, какъвто има и в новите модели на Range Rover и Jaguar XJ.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Интерфейсът е същият като при новите смартфони на базата на Apple iOS и Google Android - браузър за свързване с интернет,  Google Maps и т.н. Цената на автомобила също е доста впечатляваща. В САЩ Model S струва между $52 400 и $87 400.

Spano GTA

Младият испански производител Spano доведе в Женева своя единствен модел GTA. Както болшинството автомобили от малка серия, купето не е особено елегантно, но пък компенсира това с мощност. Автомобилът разчита на V10 двигател от Dodge Viper с обем 8.4 литра.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Моторът развива 900 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, като тези показатели са ограничени по електронен път. По желание на клиента може да бъде поръчан допълнителен ограничител на мощността, който ще понижи конските сили до 450.

Скоростната кутия при GTA е роботизирана, 7-степенна, а шасито е направено от кевлар, титан и въглеродни нишки. Затова и колата тежи едва 1350 кг. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.9 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч.

Exagon Motors

Компанията Exagon Motors е от Франция, като нейното купе не е толкова мощно колкото на испанците от Spano, но пък е доста по-екологично.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Машината се задвижва от два електромотора Siemens с течно охлаждане, като общата им мощност е 402 к.с. Въртящият момент от 516 Нм се предава с 3-степенна скоростна кутия, като това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Батериите са с капацитет 53 кВт, което трябва да стигне за пробег от 310 км. в смесен цикъл.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Сред другите отличителни особености на Furtive-eGT е каросерията от въглеродни нишки и алуминий, светодиодните фарове и гумите Michelin Pilot Super Sport, създадени специално за Exagon. Както и цената му - около $500 000.

Peraves MonoTracer


Капсулата на колела на швейцарската компания Peraves AG повече прилича на самолет без крила, но всъщност това е мотоциклет с покрив. Той има 2 места, аудиосистема, навигация и климатик, а за да не се обърне на първия светофар му помагат допълнителни малки колела, които се задействат с помощта на електрониката.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Швейцарците работя над MonoTracer от 30 години. Мотоциклетът MonoTracer MTI-1200 разполага с 1200-кубиков мотор от BMW, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Освен това има и напълно електрическа версия, която вдига 100 км/ч от място за 4 секунди.

Sbarro React E.V.

Разработеният от студентите от швейцарската школа за дизайн концептуален модел не е напълно електрически, въпреки че има E.V. в името си. Всъщност то не означава Electric Vehicle, а Ecologic Vehicle, а самото купе е хибридна спортна кола.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Автомобилът разчита на 3.0 литров V6 двигател на алианса PSA Peugeot Citroen и двойка електромотори, всеки един от които дава по 140 к.с. Въртящият момент е 750 Нм., а общата мощност на колата е 500 к.с. Най-интересното в хибрида е скоростната кутия - 5-степенна, механична.

Pariss Roadster


Още една компания, която иска част от славата на Tesla Motors - френската Pariss. Тя показа двуместен роудстър с дължина от 3.6 м., снабден с електромотор с мощност 136 к.с.. Той позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди, а само с едно зареждане може да измине 200 км.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Всъщност името на роудстъра е La Pariss, като той изцяло е изграден от въглеродни нишки, подсилени с кевлар. В резултат от това електромобилът тежи само 750 кг. Цената му обаче е доста сериозна - над 60 000 евро.

Roding Roadster


Този роудстър вече е бензинов и идва от Бавария, като неговите създатели изобщо не са се вълнували от екологията. За тях е била важна динамиката и управляемостта на машината. Под капака на свръхлекия автомобил има редови, 6-цилиндров двигател на BMW с мощност 320 к.с. Теглото на роудстъра е само 950 кг., което означава, че на всеки 3 кг. маса се пада по една конска сила. Същото постига Porsche 911 Turbo.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост е 285 км/ч. Инженерите, построили този автомобил, обаче повече се гордеят с неговата управляемост, като твърдят, че той позволява странично натоварване от 1.4 g.

Noble

Суперколата Noble M600 има каросерия изцяло от въглеродни нишки. Машината следва напълно философията на фирмата, която се свежда до максимално използване на мощността на пистата, а не до участие в конкурси за красота.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
M600 разчита на V8 двигател, създаден от Yamaha, който има обем 4.4 литра. Същият мотор се намира и под капака на Volvo S80 и XC90, но тук е сериозно доработен - след поставянето на два турбокомпресора той вече развива 650 к.с.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
На предния панел има специален превключвател, който ограничава мощността на 450 или 550 к.с. (по желание на водача). От електронните системи за сигурност Noble M600 разполага единствено с тракшън-контрол.

Fornasari

Италианската компания Fornasari се е е специализирала в създаване на мощни всъдеходи и луксозни спортни коли, но явно нещата през последните няколко години не се развиват доста добре. Затова и в Женева фирмата показа само пълноразмерни макети на свои автомобили, която нямат нито стъкла, нито интериор.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Един от "манекените" е огромният всъдеход Hunter. Той разчита на 3.0 литров дизелов мотор с мощност 250 к.с., производство на VM Motori, или на V8 двигател от Chevrolet с мощност от 500 до 750 к.с. С последната версия двутонният звяр на италианците може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4 секунди и да вдигне 320 км/ч.
Женева е не само Ferrari и Lamborghini
Още един недостроен от италианците автомобил е купето Gigi 311 GT, което на вършен вид прилича на болида, с който през 1956 г. в легендарното състезание Mille Miglia участва бащата на компанията Джиджи Форсанари. Мощността на прототипа не се съобщава, но се твърди, че ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, а максималната му скорост е 340 км/ч.

Снимки: Geneva Motor Show

0 от 500